Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Stefan53: camperreis SF-SF met oud en jong in april 2023.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Stefan53: camperreis SF-SF met oud en jong in april 2023.
Graag tips/opmerkingen over onze reisplannen volgend jaar. De periode 15 april - 5 mei staat vast, de vliegtickets zijn gekocht, de camper 29-30 ft bij Roadbear gereserveerd. Niet heel comfortabel met 7 personen (jongste 5 jaar, de oudste 70, maar wij hebben op dat vlak ervaring en we kunnen het heel goed vinden met elkaar). Wij opteren niet voor een beter alternatief, bijv met 2 campers gezien het prijsverschil. Wel denken wij te kiezen voor full hookups o.a. vanwege de perioden (koude nachten) en de samenstelling van ons gezin.
We denken Yosemite, Bryce en Sequoia te moeten mijden vanwege de mogelijke weersomstandigheden. Daarnaast weten we, dat we niet allemaal dezelfde activiteiten kunnen volgen. Een aantal plannen zijn er o.a.: kajakken Lake Powel, Angels Landing Zion. De East Mesa Trail hadden we graag gelopen, maar om daar te komen schijnt moeilijk te zijn als je met een camper reist. Vanaf Las Vegas is het geen bewuste keuze om via Kingsburg te gaan, de meest snelle/zorgeloze route qua weersomstandigheden naar San Francisco? Ik heb veel gelezen op dit forum maar kan vast nog wat tips gebruiken, bij voorbaat dank.
zaterdag 15 april 2023: ROADBEAR SF - Walmart 15555 Hesperian Blvd, San Leandro
zaterdag 15 april 2023: Walmart San Leandro - Gilroy Garlic RV Camp
zondag 16 april 2023: Gilroy RV camp - Pismo beach Coast Village RV Resort
maandag 17 april 2023: Pismo beach - Hollywood RV Park, Los Angeles
dinsdag 18 april 2023: Hollywood RV Park DAGVERBLIJF. autohuur
woensdag 19 april 2023: Hollywood RV Park Needles, Pirate Cove RV Camp
donderdag 20 april 2023: Needles, Pirate Cove RV camp - Sedona Rancho Sedona RV Park
vrijdag 21 april 2023: Sedona DAGVERBLIJF
zaterdag 22 april 2023: Sedona - Grand Canyon Trailer Village RV park
zondag 23 april 2023: Grand Canyon DAGVERBLIJF
maandag 24 april 2023: Grand Canyon Lake Powell Wagweap RV campground
dinsdag 25 april 2023: Lake Powell DAGVERBLIJF
woensdag 26 april 2023: Lake Powell - Zion Canyon campground
donderdag 27 april 2023: Zion DAGVERBLIJF
vrijdag 28 april 2023: Zion DAGVERBLIJF
zaterdag 29 april 2023: Zion - Las Vegas Oasis RV campground
zondag 30 april 2023: Las Vegas DAGVERBLIJF
maandag 1 mei 2023: Las Vegas - Kings River RV Resort, 39700 Rd 28, Kingsburg
dinsdag 2 mei 2023: Kingsburg - Marin RV Park, San Francisco
woensdag 3 mei 2023 San Francisco DAGVERBLIJF
donderdag 4 mei 2023 San Francisco - Roadbear, Camper inleveren, tot circa 2500 mijlen
We denken Yosemite, Bryce en Sequoia te moeten mijden vanwege de mogelijke weersomstandigheden. Daarnaast weten we, dat we niet allemaal dezelfde activiteiten kunnen volgen. Een aantal plannen zijn er o.a.: kajakken Lake Powel, Angels Landing Zion. De East Mesa Trail hadden we graag gelopen, maar om daar te komen schijnt moeilijk te zijn als je met een camper reist. Vanaf Las Vegas is het geen bewuste keuze om via Kingsburg te gaan, de meest snelle/zorgeloze route qua weersomstandigheden naar San Francisco? Ik heb veel gelezen op dit forum maar kan vast nog wat tips gebruiken, bij voorbaat dank.
zaterdag 15 april 2023: ROADBEAR SF - Walmart 15555 Hesperian Blvd, San Leandro
zaterdag 15 april 2023: Walmart San Leandro - Gilroy Garlic RV Camp
zondag 16 april 2023: Gilroy RV camp - Pismo beach Coast Village RV Resort
maandag 17 april 2023: Pismo beach - Hollywood RV Park, Los Angeles
dinsdag 18 april 2023: Hollywood RV Park DAGVERBLIJF. autohuur
woensdag 19 april 2023: Hollywood RV Park Needles, Pirate Cove RV Camp
donderdag 20 april 2023: Needles, Pirate Cove RV camp - Sedona Rancho Sedona RV Park
vrijdag 21 april 2023: Sedona DAGVERBLIJF
zaterdag 22 april 2023: Sedona - Grand Canyon Trailer Village RV park
zondag 23 april 2023: Grand Canyon DAGVERBLIJF
maandag 24 april 2023: Grand Canyon Lake Powell Wagweap RV campground
dinsdag 25 april 2023: Lake Powell DAGVERBLIJF
woensdag 26 april 2023: Lake Powell - Zion Canyon campground
donderdag 27 april 2023: Zion DAGVERBLIJF
vrijdag 28 april 2023: Zion DAGVERBLIJF
zaterdag 29 april 2023: Zion - Las Vegas Oasis RV campground
zondag 30 april 2023: Las Vegas DAGVERBLIJF
maandag 1 mei 2023: Las Vegas - Kings River RV Resort, 39700 Rd 28, Kingsburg
dinsdag 2 mei 2023: Kingsburg - Marin RV Park, San Francisco
woensdag 3 mei 2023 San Francisco DAGVERBLIJF
donderdag 4 mei 2023 San Francisco - Roadbear, Camper inleveren, tot circa 2500 mijlen
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Stefan53: camperreis SF-SF met oud en jong in april 2023.
April is inderdaad vroeg op het seizoen. Plaatsen zoals Sequoia en Bryce zijn dan nog vrij koud, zeker 's nachts en Yosemite is de vallei wel OK, maar op hoogte kan je nog weinig doen.
Denk er wel aan dat het water overal nog vrij koud zal zijn.
Denk er wel aan dat het water overal nog vrij koud zal zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hollywood RV park zou ik zo snel mogelijk reserveren, is bijna altijd vol. Zelfs in die periode.
27 States so far...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yosemite is normaaal gesproken prima te doen begin mei. Alleen de Tioga Road is dan hoogstwaarschijnlijk nog niet open. Maar de vallei is in die periode zeker een bezoek waard. Als je dat niet wilt is terugvliegen vanaf SF wat jammer, je bent daar twee dagen mee kwijt. Was eindigen in Las Vegas geen optie?
Nu je toch naar SF gaat zou ik proberen minimaal een overnachting in Yosemite te plannen. En ik zou ook de route via Death Valley willen aanraden.
Zelf zou ik daarvoor LA laten vallen. Lijkt me nogal omslachtig met die autohuur.
Waarom. Trailer RV park en niet Mather Campground? Op zich zou 1 overnachting daar wel voldoende zijn.
Voor Zion kan Springdale natuurlijk prima. Dat is vanwege de voorzieningen? Watchman zal een stuk goedkoper zijn.
Tussen Zion en Las Vegas is een bezoek aan Valley of Fire erg mooi.
Marianne
Nu je toch naar SF gaat zou ik proberen minimaal een overnachting in Yosemite te plannen. En ik zou ook de route via Death Valley willen aanraden.
Zelf zou ik daarvoor LA laten vallen. Lijkt me nogal omslachtig met die autohuur.
Waarom. Trailer RV park en niet Mather Campground? Op zich zou 1 overnachting daar wel voldoende zijn.
Voor Zion kan Springdale natuurlijk prima. Dat is vanwege de voorzieningen? Watchman zal een stuk goedkoper zijn.
Tussen Zion en Las Vegas is een bezoek aan Valley of Fire erg mooi.
Marianne
Zoals Marianne al geschreven heeft, zonde dat je 2 dagen naar SF gaat reizen “voor niets” eigenlijk. De camper is mogelijk ietsje duurder one way, maar de tickets terug vanaf LAS niet. Wellicht toch nog eens kijken of er iets te wijzigen is ?
Ik snap de overweging van de full hook up, maar ik denk dat dat nergens voor nodig is. Wat in de periode wel van belang is mogelijk electra. Maar veel campings in de parken hebben dan wel geen afvoer, maar wel vaak electra en soms water. Overigens doet de kachel het prima op gas/battery (afhankelijk van type kachel). De airco heeft wel altijd stroom nodig van buitenaf. Of je moet kiezen voor de commerciële campings vanwege het sanitair, dat kan ik begrijpen…
Tip voor Las Vegas: boek een hotel ! Ik denk dat je voor hetzelfde bedrag als een camping in LV een hotel boekt in de buurt van de Strip. Scheelt heel veel onhandig heen en weer reizen. Hebben wij al meerdere keren gedaan en goed bevallen (en heb je ook paar dagen wat meer privacy na zo’n tijd
)
En oja, alleen als je een (lange) wandeling naar beneden gaat maken is een 2e nacht aan te raden. Anders is 24 uur in die buurt meer dan voldoende…
Ik snap de overweging van de full hook up, maar ik denk dat dat nergens voor nodig is. Wat in de periode wel van belang is mogelijk electra. Maar veel campings in de parken hebben dan wel geen afvoer, maar wel vaak electra en soms water. Overigens doet de kachel het prima op gas/battery (afhankelijk van type kachel). De airco heeft wel altijd stroom nodig van buitenaf. Of je moet kiezen voor de commerciële campings vanwege het sanitair, dat kan ik begrijpen…
Tip voor Las Vegas: boek een hotel ! Ik denk dat je voor hetzelfde bedrag als een camping in LV een hotel boekt in de buurt van de Strip. Scheelt heel veel onhandig heen en weer reizen. Hebben wij al meerdere keren gedaan en goed bevallen (en heb je ook paar dagen wat meer privacy na zo’n tijd

En oja, alleen als je een (lange) wandeling naar beneden gaat maken is een 2e nacht aan te raden. Anders is 24 uur in die buurt meer dan voldoende…
-
- Amerika-ontdekker
Ik snap je opmerking Marianne. We zagen de prijzen van vliegtickets stijgen en hebben daarom besloten te boeken. Aanvankelijk was het juist de bedoeling om ook Yosemite te bezoeken, vandaar SF-SF. Eenmaal geboekt lazen wij weken later over de weersomstandigheden, mogelijk niet begaanbare wegen, sneeuwkettingen, geen shuttle service in april begin mei( Sequoia) etc..
Als jij uit ervaring weet dat het begin mei wel mogelijk moet zijn, nemen we die optie graag mee in de planning en schuiven we wat. In dat geval de route via Lone Pine en daar ergens overnachten?
Welke campground raad je ons aan in Lone Pine en Yosemite?
We kozen niet voor Mather´s omdat ze daar geen hookup hebben maar aanvankelijk wilden wij daar wel heen. LA heeft voor sommigen een magische aantrekkingskracht, een plaats waar je geweest moet zijn.
Bedankt voor de input zover, ben benieuwd naar jouw suggestie aangaande Yosemite
groet
Stefan
Als jij uit ervaring weet dat het begin mei wel mogelijk moet zijn, nemen we die optie graag mee in de planning en schuiven we wat. In dat geval de route via Lone Pine en daar ergens overnachten?
Welke campground raad je ons aan in Lone Pine en Yosemite?
We kozen niet voor Mather´s omdat ze daar geen hookup hebben maar aanvankelijk wilden wij daar wel heen. LA heeft voor sommigen een magische aantrekkingskracht, een plaats waar je geweest moet zijn.
Bedankt voor de input zover, ben benieuwd naar jouw suggestie aangaande Yosemite
groet
Stefan
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Waarom denk je dat geen hookup zo'n groot probleem zal zijn dat je je eerste keus (Mather) daardoor laat vallen? Met een camper kun je prima een nacht zonder hookup hoor.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Tioga Pass is inderdaad waarschijnlijk gesloten dus je kunt het park niet vanuit het oosten binnen rijden. Maar de vallei en de Mariposa Grove zijn open en de Glacier Point Road wellicht ook al. Wij zijn er nog nooit begin mei geweest, wel eind mei en begin juni. Dan is het al prachtig weer en begin mei zal het weer normaal gesproken ook al prima zijn. Ik weet niet wat je daar over hebt gelezen? Kijk eens op www.nps.gov/yose voor het park in de verschillende jaargetijden. De watervallen zijn schitterend en als je er buiten het weekend bent zal het met de drukte ook wel meevallen.
Een camping vinden in Yosemite is een uitdaging. Alles in de vallei is prima. Kijk ook daarvoor op de NPS site. Als je er wilt reserveren dan moet dat op 15 december, 4uur onze tijd. Het is heel verstandig om op 15 november al eens te oefenen.
Maar goed, zonder wat wijzigingen in je schema heb je er eigenlijk geen tijd voor.
Sequoia ligt hoger dus daar zou je wat meer kans op sneeuw hebben. Maar het kost je sowieso veel tijd om het te bezoeken. Je mag met een grote camper niet de zuid ingang nemen.
Met campings im Lone Pine heb ik geen ervaring maar ik weet ook niet of een stop daar past in je route.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Geen ervaring met camperhuur, maar ik heb altijd begrepen dat je eerst een overnachting moet hebben en de dag erna je camper kunt ophalen. Dus bij aankomst op zaterdag 15-4 kun je pas zondag je camper ophalen. Volgens je schema zou dat niet kloppen?
Klopt heb nog nooit gehoord dat het niet zo is.
Vanuit Marin RV park heb je met de water taxi of de bus ook best wat kosten. De camperhuur ligt muurvast? Ik zou anders ook eens kijken of je de camper eerder kan inleveren. Ik zou dat zelf zeker voor een volgende keer doen.
En dan kijken naar een hotel. Hoewel met 7 personen ook niet goedkoop natuurlijk.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb alleen de rondreis aangegeven, we zijn een dag eerder in SF. Ik heb het rondje 13 jaar geleden ook gemaakt, niet helemaal hetzelfde, wel dezelfde camper. Toen in juli m.a.w. niet door Death Vally, wel over de Tioga.
-
- Amerika-ontdekker
Hoe te rijden naarYosemite, via Death Valley, zoals je voorstelt Marianne? Begin mei blijft dat een probleem lijkt mij. Ik dacht via Lone Pine/ Lee Vinning maar dat is toch geen optie nu ik het nader bekijk?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de Sonora Pass open is zou je via Death Valley via Lee Vining via de 108 naar Yosemite kunnen rijden. Maar of die route goed te dien is net een grote camper weet ik niet. Alternatief is onderlangs zoals je het nu hebt en dan afhankelijk van de tijd die je daarvoor wilt vrijmaken door Death Valley rijden en een of twee nachten Yosemite toevoegen.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij zijn net terug van onze camperreis in een 30ft camper met ons gezin (4 personen)
Ik vind het met 7 personen wel een uitdaging eerlijk gezegd....al kun je het nog zo goed vinden met elkaar, met 4 vinden wij het al krap. We hebben een paar keer regen gehad in de ochtend of avond en als je dan dus binnen moet eten vraag ik me af hoe je dat met 7 personen doet; 4 personen lukt amper. Dus ik zou het toch nog eens heroverwegen
Edit: je hebt al geboekt zie ik! Veel plezier!
Ik vind het met 7 personen wel een uitdaging eerlijk gezegd....al kun je het nog zo goed vinden met elkaar, met 4 vinden wij het al krap. We hebben een paar keer regen gehad in de ochtend of avond en als je dan dus binnen moet eten vraag ik me af hoe je dat met 7 personen doet; 4 personen lukt amper. Dus ik zou het toch nog eens heroverwegen

Edit: je hebt al geboekt zie ik! Veel plezier!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben de reis met dezelfde camper eerder gedaan met 4 volwassenen, dat ging prima. Maar het klopt, dit is een uitdaging. Het prijsverschil maakt het dat we de uitdaging toch maar voor lief nemen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben wel benieuwd hoe je route er nu uitziet, heb je nog iets aangepast?
Denk eraan dat je de campings in de parken 6 maanden van te voren kunt reserveren en dat dit voor een park als Zion ook echt nodig is. Ben je bekend met www.recreation.gov?
Mocht je naar Yosemite gaan dan zou je zou aanstaande zaterdag al eens kunnen kijken hoe het reserveren daar in zijn werk gaat.
Marianne
Denk eraan dat je de campings in de parken 6 maanden van te voren kunt reserveren en dat dit voor een park als Zion ook echt nodig is. Ben je bekend met www.recreation.gov?
Mocht je naar Yosemite gaan dan zou je zou aanstaande zaterdag al eens kunnen kijken hoe het reserveren daar in zijn werk gaat.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2142 Weergaves
-
Laatste bericht door K&N
-