Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Erikkp: zuidwesten september

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Erikkp
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Erikkp: zuidwesten september

Bericht door Erikkp »

Als onervaren Amerika-gangers gaat onze reis over een paar weken :)
Wij zijn benieuwd naar jullie feedback op ons schema, want dan kunnen we nog wat aanpassen.

dag 1 ams - sfo vlucht
dag 2 san francisco
dag 3 san francisco
dag 4 auto halen, Yosemite tuolomne grove, overnachten in Groveland
dag 5 yosemite four mile trail (nacht in Groveland)
dag 6 Tioga road, via tuolomne meadows, olmstead point, tenaya lake naar llone pine (nacht in Llone pine)
dag 7 death valley (nacht in las vegas The Orleans hotel)
dag 8 las vegas
dag 9 las vegas (nacht in las vegas)
dag 10 Zion o.a. riverside walk (nacht in Hurricane)
dag 11 Zion dag 2, (nadien doorrijden naar Panguitch, nacht in Panguitch)
dag 12 Bryce (nadien doorrijden naar Page, nacht in Page)
dag 13 horseshoe bend, antelope lower canyon tour, nadien grand canyon (nacht in Williams)
dag 14 grand canyon (nacht in williams)
dag 15 route 66 (nacht in Anaheim)
dag 16 Disneyland (nacht in Anaheim)
dag 17 Los Angeles hollywood/venice beach / chinatown (nacht in Pasadena)
dag 18 Los Angeles universal studios (nacht in pasadena)
dag 19 pacific highway 1 (nacht in san simeon)
dag 20 pacific highway 2 (nacht in santa cruz)
dag 21 retourvlucht
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Erikkp: zuidwesten september

Bericht door Pete.Z »

De overnachting in Williams voor de Grand Canyon zou ik niet doen, dat is een uur rijden. Veel beter om iets in het park zelf te boeken, zonsondergng, zonsopgang maar ook de canyon in het donker is echt iets om mee te maken.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Fijn vooruitzicht!

Een aantal keuzes zullen uit financieel oogpunt gemaakt zijn?
Het zou niet mijn voorkeur hebben om voor Yosemite te overnachten in Groveland (heb je wel je permit voor Yosemite geregeld?), voor Zion in Hurricane en voor Bryce in Panguitch. Je rijdt dan veel heen en weer. En inderdaad het hieronder genoemde Kingman voor de Grand Canyon.

Mocht je mogelijkheden hebben dan zou ik als eerste kijken naar:
- Verblijven in bijvoorbeeld de tenten van Curry Village om (betaalbaar maar sober) te overnachten in de vallei in plaats van zover daar buiten.
- Verblijven in Springdale voor het bezoek aan Zion in plaats van Hurricane.
- Verblijven in/om Bryce (Tropic ligt dan echt nog beter dan Panguitch) voor het bezoek aan Bryce Canyon.
- Verblijven in Crand Canyon Village of desnoods Tusayan om inderdaad de mooiste uren mee te pakken.

Nu weet ik niet wat 'over een paar weken' is, maar realiseer je dat het daar eerder donker is dan hier, dat zeker in september de dagen korter zijn dan je verwacht en je in principe niet teveel in het donker wilt rijden. Niet alleen is donker ook echt donker, er loopt daar allerlei wildlife dat dan ook zomaar op de motorkap terecht kan komen.

Mocht er ruimte zijn, zou ik (en ook gelijk in deze volgorde) kijken naar andere overnachtingsopties.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Tenzij je er het weekend in bepaalde parken of Las Vegas mee vermijd zou ik na aankomst de volgende dag direct richting Yosemite gaan en de volle dagen SF voor het einde houden. Afhankelijk van het uur van aankomst kan je al de richting uit of een airport hotel boeken.

Groveland voor twee nachten is wel bijzonder ongelukkig. Het is enkele rit 1u15min naar Yosemite Valley en heen kan je ook nog wat wachttijd hebben aan de ingang. Zo speel je algauw 3 uur van je dag kwijt.

The Orleans in Vegas is ook niet bijzonder ideaal gelegen. Toch een dikke 3 km tot de strip en ook nog eens ver van Downtown. Er zijn nochtans vaak heel geode deals op de strip zelf te vinden en zeker in Downtown. Nu ben je bijna voor alles verplicht je wagen te nemen of een taxi.

Hurricane en Panguitch zijn evenmin de meest aangewezen locaties. Het kost je ook hier extra heen en weer rijden en zeker voor Bryce mis je de mooiste uren in het park.

Williams is ook al aangehaald. Ligt ook vrij ver van de Canyon af en als je dan ook hier weer heen en weer rijd verspeel je veel tijd.

Route 66, ik vraag me dan af welk deel je specifiek wil doen want alles tussen Williams en LA lijkt me wat veel.

Pasadena ligt ook niet echt ideaal voor de plannen. Denk aan het verkeer in LA.

Is dit zelf samengesteld ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Erikkp
Amerika-ontdekker

Bericht door Erikkp »

Heel hartelijk dank allen.
Keuzes zijn ook budget gerelateerd inderdaad.
We hebben dus nog wat aan te passen. Zeker Williams moet dus anders.
Pasadena is vanwege fijne omgeving voor s avonds.
In Yosemite verblijven zo last minute nog boeken is boven budget. Orange Village zit al vol. We kunnen nog wel omzetten naar Mariposa. Is dat beter?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou zelf dan liever in Groveland blijven, op zich ook een prachtige route die je dan rijdt, al is het inderdaad een redelijk eind naar de Valley en terug
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 23 aug 2022, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Meestal is er in Curry Village nog wel iets vrij, of er komt nog wel iets vrij. Desnoods doe je alleen de tweede nacht iets in het park. Zeker met zo'n lange wandeling is het wel heel prettig als je niet ver meer hoeft te rijden. Willen jullie de 4MT heen en weer lopen? Of misschien via de Panorama Trail naar beneden?
Voor de eerste nacht zou Mariposa niet gek zijn, dan kun je een bezoek brengen aan de Mariposa Grove.
Hebben jullie wel een toegangsreservering voor Yosemite?
Voor de Grand Canyon is een overnachting in het park ook aan te raden. Kijk daarvoor op www.grandcanyonlodges.com. De Bright Angel Lodge is heel betaalbaar.
Voor Zion zou je naar de Zion Park Motel in Springdale kunnen kijken.

Het is Tuolumne en Olmsted. En Lone Pine.
Waar zitten jullie in Lone Pine? Wij vinden het Dow Villa Hotel erg leuk. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2019-verslag.

Marianne
Erikkp
Amerika-ontdekker

Bericht door Erikkp »

Wij wilden 4MT heen en Panorama terug.
Bright Angel Lodge is helaas al vol. Alles van de grand canyon website.
Mariposa is toch beter? Ik dacht alleen dat Tuolumne dichterbij Groveland ligt.
Wij zitten in Best Western in Llone Pine.
Zullen nog even naar Springdale kijken en zo mogelijk omboeken.
Laatst gewijzigd door markro op 24 aug 2022, 03:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zoals ik al schreef: het is Lone Pine. Die BW is prima maar de Dow Villa Hotel is leuker en je kunt dan alles lopend doen.
Waar ik Mariposa schreef bedoelde ik Wawona. De Mariposa Grove heeft meer en grotere bomen dan de Tuolumne of Merced Grove. En als je in Wawona overnacht zit je daar vlakbij. Dan de tweede nacht zo mogelijk in de vallei overnachten. Probeer hoe dan ook zo vroeg mogelijk aan de 4MT te beginnen. Neem een zaklantaarn/hoofdlamp mee, je wilt beslist niet in het donker lopen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 aug 2022, 07:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Houd de site voor reserveren in de GC in de gaten, er komt altijd wat vrij is mijn ervaring.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Precies. Regelmatig checken. En kijk dan alleen voor de eerste nacht, dat verruimt je kansen aanzienlijk. De tweede nacht Williams zou ik dan vervangen door een overnachting wat meer richting LA.

Heb je een toegangsreservering voor Yosemite?

Marianne
Erikkp
Amerika-ontdekker

Bericht door Erikkp »

1 nacht in Grand Canyon is ook nog een goeie Marianne
welk deel van de route 66 tussen LV en LA raden jullie dan met name aan?

En ik vroeg me af of het veilig genoeg is om bagage (uiteraard niet onder zicht) in de auto te laten bij bezichtigen van national parken.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Tsja, het zal ongetwijfeld wel eens mis gaan in de zin van dat er wordt ingebroken.
Maar in al onze reizen hebben wij (zeer) regelmatig met volle kofferbak de auto geparkeerd bij een park, trail, statepark, noem het maar op.
Natuurlijk moet je geen zaken als telefoons, tablets etc. in het volle zicht laten liggen, dat is weer wat anders.

Het komt zelden voor dat je zo'n trekhoes over de kofferbak kunt trekken zoals dat hier vaak het geval is. Wij hebben al wat auto's versleten en zijn dit nog maar één keer tegengekomen. Dan ligt je hele hebben en houden dus in de auto. En ondanks dat die dan niet ergens los rondslingert, kan ik me zo voorstellen dat de gemiddelde dief dan toch kan bedenken dat, als dat alle bagage is, er vast ook wel ergens een tablet tussen ligt.

Maar goed, de ruiten zijn achterin meestal geblindeerd, (alhoewel dat bij mijn praktisch fluoriserend roze Eastpak niet helpt 8) ), dat zal allicht iets kunnen schelen. En onze ervaringen hoeven natuurlijk niet representatief te zijn voor alle ervaringen, maar ik vind dat ik hier op het forum geruststellend weinig berichten over autodiefstal tegen kom.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

In de Nationale parken is dit doorgaans geen probleem. In steden is dat een ander verhaal. Vooral San Francisco is de laatste tijd zeer problematisch. Daar slaan ze je ruiten in terwijl je voor de lichten staat en gaan er met je bagage vandoor.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Erikkp
Amerika-ontdekker

Bericht door Erikkp »

Heel hartelijk dank allen
We hebben nu 1 nacht Grand Canyon en 1 nacht Williams
Panguitch is omgezet naar Bryce View Lodge

Welke suggesties hebben jullie voor korte stops onderweg of deel van route 66 op de dag dat we van Williams naar Anaheim reizen?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Voor Zion heb je dus nog steeds de nacht in Huricane staan. Snap dat Springdale wellicht een ander prijsniveau heeft. Zorg dan in ieder geval dat je heel vroeg op de parking bent in Zion bij de shuttlebus. Als je te laat bent en je moet in het dorp parkeren ben je een vermogen kwalijk en verdampt je voordeel van goedkopere accommodaties. De River walk in Zion is trouwens en saai pad langs de weg, bekijk eens de wandelingen in de buurt van Zion Lodge.
Op de 1e dag Zion kom je vanuit Vegas, dan moet je dus geluk hebben met parkeren… je kan ook ervoor kiezen om onderweg de Valley of Fire te doen en dan naar Huricane voor overnachting. Dan kun je 2e dag Zion doen en eind van de middag naar Bryce. Of je moet dus geluk hebben met parkeren de eerste dag als je in Zion aankomt….

Route66: koffiestop in Seligman…
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk voor Zion eens naar de Zion Park Motel. Die is heel betaalbaar. Gebruik hun eigen site. Bedenk dat parkeren in Springdale 20 dollar kost. Die bespaar je als je in Springdale overnacht.
Voor wandelingen in het park zie mijn wandelsite. De Riverside walk is niet onaardig. Je kunt daarna nog een stuk door de rivier wandelen (de Narrows).
En check ook nog eens of er iets vrij is in Yosemite.
Nogmaals: heb je een toegangsreservering voor Yosemite?

Op weg naar LA zou je via Joshua Tree NP kunnen rijden. Neem dan de Park Boulevard.

Marianne
Erikkp
Amerika-ontdekker

Bericht door Erikkp »

Toegangsbewijs Yosemite hebben we en we blijven checken of er daar iets vrij komt.
Zion Park Motel is een goeie tip, ga ik naar kijken.
En het klinkt alsof jullie zeggen dat 2 dagen Zion wellicht wat overbodig is?
We hebben nu 2 yosemite, 2 zion, 1 antelope, 1 bryce, 1.5 grand canyon. Is dat de juiste verhouding?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Erikkp schreef:
31 aug 2022, 11:14
Smaken verschillen, maar als je hier naar kijkt ................

Succes en veel plezier bij de voorbereidingen.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Erikkp schreef:
31 aug 2022, 11:14
We hebben nu 2 yosemite, 2 zion, 1 antelope, 1 bryce, 1.5 grand canyon. Is dat de juiste verhouding?
Ik weet niet wie 'jullie' is. Mij hoor je dat niet zeggen. Verder heb je natuurlijk geen 2 dagen, maar twee nachten. Dus met 2 nachten heb je één volle dag. En verder is nr het van de reistijd af of je er nog meer tijd hebt
Kijk goed wat je overal wilt doen en of dat past in je huidige verdeling.
Antelope Canyon is een slotcanyon die je in een uurtje hebt gezien. Dit is niet te vergelijken met de parken.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer