Wij zijn een familie met 3 zoons van 12,18 en 20 jaar en willen volgend jaar in de meivakantie een autorondreis gaan maken in het zuidwesten van Amerika. We zitten vast aan de meivakantie (=twee weken), omdat onze jongste zoon nog leerplichtig is. Zomervakantie (dus langer weg) is helaas geen optie. Mijn man en ik zijn 22 jaar geleden al in deze regio geweest dus we zijn niet helemaal onbekend daar (hoewel er misschien veel veranderd is in die jaren).
We vliegen op San Francisco (retour) en willen een Dodge Grand Caravan huren. Op verzoek van onze zoons verblijven we in de grote steden LA en Las Vegas 2 nachten. Mijn man en ik vinden natuur, dus o.a. Yosemite ook belangrijk (want vroeger zijn we daar te snel doorheen gereden waar we altijd een beetje spijt van hebben gehad). Dus daar ook 2 nachten. En we willen natuurlijk de andere highlights zien qua natuur; uiteraard Grand Canyon, Monument Valley, Zion (liefst ook Bryce en Moab, maar vrees dat dat teveel wordt). We hebben er trouwens voor gekozen om voor de zekerheid via het zuiden van de Sierra Nevada van oost naar west te rijden, want waarschijnlijk zit de Tioga Road begin mei nog dicht.
Vlucht is geboekt. Autohuur en hotels zijn inmiddels gereserveerd met gratis annuleren (behalve Gouldings Lodge). Onze planning ziet er zo uit:
periode 22 april t/m 7 mei 2023
22 aankomst San Francisco - SFO Airport Hotel, El Rancho Inn, BW Signature Collection
23 LA - Hartford Hotel, BW Signature Collection, Rosemead
24 LA - idem
25 Bullhead City - Days Inn by Wyndham Bullhead City
26 Grand Canyon - Red Feather Lodge
27 Monument Valley - Goulding's Lodge
28 Zion - Zion Park Motel Springdale
29 Las Vegas - Alexis Park All Suite Resort
30 Las Vegas - idem
01 Furnace Creek - The Ranch At Death Valley
02 Sequoia National Park - Comfort Inn & Suites Sequoia Kings Canyon
03 Yosemite - Best Western Plus Yosemite Gateway Inn
04 Yosemite - idem
05 San Francisco - Motel Capri
06 thuisreis
07 thuiskomst
Is dit zo te doen qua tijd en afstanden? Wellicht raden jullie iets anders aan? (Ik begrijp dat de westkust en San Diego ook mooi zijn, maar we moesten keuzes maken).
Zijn er hotels die jullie absoluut afraden op deze lijst (vanwege slechte ervaringen in het verleden ofzo)? Of juist aanraden? Zijn er nog andere dingen die in ons geval handig zijn om te weten?
Ik hoor het graag.