Ik heb al sinds vorige jaar mijn Nederlandse nationaliteit maar ik woon hier al ondertussen bijna 8 jaar , maar omdat ik iraans ben en ook iraanse paspoort heb moet ik perse visum gaan aanvragen om naar amerika te kunnen reizen
Ik heb net gekeken dat je n bepaalde bedrag op je rekening moet hebben zodat je kan aantonen dat je genoeg geld hebt om tijdens je verblijf daar alles kunt betalen , voor een reis van ongeveer 10 dagen hoeveel zou je op je rekening moeten hebben? Ik vind nergens informatie hier over en ben bang dat ik dalijk met mijn bankafschriften naar het interview ga en ze zeggen je hebt niet genoeg geld op je rekening staan (ik heb nu ongeveer 2 duizend gespaard)
Ik heb wel gehoord dat ik voor een reis van 15 dagen ongeveer minimaal 5000 nodig zou hebben die ik nu op t moment dus niet heb
Vraag me af of het n probleem zal zijn als ik mijn ouders voor geld vrAag dat ze me dus de helft daarvan overmaken zodat ik kan aantonen dat ik t geld op mn rekening heb staan.
En vervolgens na mijn interview het geld dus dan weer terug overmaak , dat komen ze toch niet achter , of is het geen slim zet
Ik heb wel een vast contract voor weekend en binnenkort over ander half maand wordt t verzet naar fulltime vast contract
ik woon nog thuis dus ik heb geen extra kosten en ik kan laten zien dat ik genoeg geld kan sparen om daar heen te kunnen reizen en t ook betalen !
Ook heel fijn dat ik met mijn contact kan aantonen dat het van mij verwacht wordt om weer terug naar Nederland te komen .
Een andere mogelijkheid zal zijn dat ik ze aangeef ik heb een verblijf van 7 dagen zodat ze ook minder geld op mijn rekening verwachten maar ja vraag me af of ze later achter kunnen komen dat ik in plaats van een week , toch twee weken daar ben gebleven
Vraag me ook af , tijdens mijn interview hoe gaan ze me überhaupt geloven dat ik een week daar blijf of twee weken , ik ben bang dat ze me weigeren dus en dat ik nooit meer een B2 visum kan krijgen , heb gehoord als je een keer word geweigerd krijg je ook nooit meer een B2 visum dus ik wil liefst alles voordat ik naar het interview ga in orde te hebben om hele ergere dingen later te voorkomen
Ik weet gewoon dat ik eind juli van plan ben om daar heen te reizen voor ongeveer ander half week ik heb verder nog niks ingepland bv welke hotel of wat ik daar allemaal ga doen en vriendin die met me mee komt heeft ook nog geen actie genomen dus als ze me hier over vragen kan ik ook niks over zeggen.
Dus omdat ik nog bijna niks over mijn reis daarheen weet ben ik bang ben dat ze mijn b2 visum weigeren
Heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen ?