Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dee89: Florida roadtrip april/mei 2022 (eerste keer)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Dee89
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Dee89: Florida roadtrip april/mei 2022 (eerste keer)

Bericht door Dee89 »

Goedemiddag allemaal,

Redelijk last minute hebben wij besloten om vanaf 25 april t/m 11 mei 2022 een roadtrip te gaan maken door Florida.
In eerste instantie zouden wij in mei rondje Deep South gaan doen, maar zien hier toch vanaf.

Nu heb ik het volgende rondje in gedachten;

Dag 1: Amsterdam - Orlando
Dag 2: Orlando (Magic Kingdom)
Dag 3: Orlando (Animal Kingdom)
Dag 4: Orlando (Epcot en Studios)
Dag 5: Orlando (Universal)
Dag 6: Orlando - Crystal River
Dag 7: Crystal River
Dag 8: Crystal River - Clearwater
Dag 9: Clearwater - Fort Myers of Sanibel
Dag 10: Fort Myers of Sanibel - Everglades
Dag 11: Everglades
Dag 12: Everglades - Key West
Dag 13: Key West (Dry Tortugas NP)
Dag 14: Key West - Miami
Dag 15: Miami
Dag 16: Miami - Orlando (Kennedy Space Center)
Dag 17: Orlando - Amsterdam

Is dit volgens jullie haalbaar?

Alvast bedankt voor jullie input! :)
Laatst gewijzigd door Dee89 op 10 feb 2022, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Re: Reis Dee89: Florida roadtrip april/mei 2022 (eerste keer)

Bericht door harryh »

Hi @Dee89, op zich een veel voorkomend rondje ;) Paar details:
- Veel pretparken achter elkaar; heb je ook een rustmoment gepland de 1e dagen?
- 1 nacht Crystal River is naar mijn mening genoeg. Je zou de andere dag voor raften, kayakken enz kunnen gebruiken, bv in de omgeving van Orlando
- 1 nacht Clearwater is kort, in Tampa en omgeving is veel te doen
- Idem Fort Myers/Sanibel

Wij zouden voor een minder volle planning gaan, maar dat is persoonlijk denk ik.
Dee89
Amerika-ontdekker

Bericht door Dee89 »

Hi @harryh, bedankt voor je snelle reactie!

- Het is bewust dat we de 1e dagen de pretparken achter elkaar hebben gedaan. Mijn vriend wilde dit zo snel mogelijk achter de rug hebben :wink: Ik ben van plan om een Hopper ticket aan te schaffen, waardoor we tussen de parken door kunnen rusten en later op de dag terug kunnen.
- Is het een idee om een nacht bij Key West (dus geen Dry Tortugas NP) en een nacht bij Crystal River weg te halen en deze bij Clearwater en Fort Myers/Sanibel te doen?
- En in plaats van Key West Islamorada als overnachtingsplek aan te houden?

Bedankt voor de input nogmaals :)
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Verblijf je op het terrein van Disney zelf? Anders is het een flinke onderneming om 2x op een dag te gaan. 4 dagen parken op rij zou ik niet onderschatten in ieder geval, je loopt zo 15km weg, die parken zijn enorm want aan ruimte geen gebrek.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dee89 schreef:
10 feb 2022, 15:03
- Is het een idee om een nacht bij Key West (dus geen Dry Tortugas NP) en een nacht bij Crystal River weg te halen en deze bij Clearwater en Fort Myers/Sanibel te doen?
- En in plaats van Key West Islamorada als overnachtingsplek aan te houden?
Beide: Ja, zou ik zeker doen! Kijk even in deze prachtige lijst met activiteiten viewtopic.php?f=11&t=65983&start=40
Ik zou Weeki Wachee river kayaking toevoegen als je bij Crystal River bent, of onderweg.
Gast

Bericht door Gast »

Persoonlijk?

Ik zou alleen naar de Keys gaan voor Dry Tortuga. Gelet op jouw schema zou ik de Keys helemaal skippen en het houden bij de (veel mooiere) Keys tussen St Pete’s en (grofweg) Naples (om Marco Island dan zeker niet uit te sluiten :thumbup: ).
Dee89
Amerika-ontdekker

Bericht door Dee89 »

Bedankt voor alle reacties! :)

@ADE01 We verblijven op zo'n 15 min. van de parken. In 2018 hebben we ook vele kilometers afgelegd in de parken in LA, we zijn wel wat gewend en anders... even doorbijten ;) Of we pakken even de rust in het park zelf :)

@harryh Bedankt, ik zal het kajakken zeker toevoegen aan ons lijstje!

@Terpies Voor nu laat ik de Keys nog even staan, blijkt dat voor ons gevoel inderdaad de planning overvol te zijn dan skippen we alsnog de Keys. Bedankt!

Ik twijfel nog over onze overnachtingen bij de Everglades, raden jullie aan om via de noordelijke ingang (Everglades City) het NP te verkennen of de oostelijke ingang (overnachten in Homestead)?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dee89 schreef:
15 feb 2022, 10:57
Ik twijfel nog over onze overnachtingen bij de Everglades, raden jullie aan om via de noordelijke ingang (Everglades City) het NP te verkennen of de oostelijke ingang (overnachten in Homestead)?
Beetje afhankelijk van wat je gaat doen. Wij zijn er tig keer geweest, ooit één keer hebben we de Main Park Road helemaal afgereden naar Flamingo, daar doe je bijna een uur over oneway, maar we vonden dat niet erg bijzonder. Toch zou ik wel in Homestead/Florida City overnachten, je zou vanuit daar het volgende kunnen doen:
- Anhinga trail in Everglades NP, wat mij betreft de must-do bij de oosterlijke ingang
- Snorkelen bij Pennenkamp of een van de andere snorkeltrips vanaf Key Largo. Daar ligt een van de weinige natuurlijke riffen van Florida. Is een half uur rijden vanuit Florida City
- Shoppen, ik heb 3 vrouwen in huis en die willen altijd even naar de Premium Outlets daar
- Betaalbare hotels ;)
Gast

Bericht door Gast »

Best Western Gateway to the Keys in Homestead/Florida City is prima betaalbaar hotel en een aanrader als uitvalsbasis voor de Everglades en de Keys.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Ok, let wel op het verkeer. Vooral als je ten zuiden van de parken zit dan wordt 15 minuten zo 45 minuten tussen 3 en 7 vanwege het verkeer. I4 is een drama rond Disney.
Dee89
Amerika-ontdekker

Bericht door Dee89 »

Dank weer voor alle reacties! :)

@harryh Je had me op het puntje m.b.t. shoppen ;) en als ook @Terpies aangeeft om Homestead/Florida City als uitvalsbasis voor Everglades te houden, dan wordt het Homestead/Florida City :)

@ADE01 ik heb nu een boeking staan voor Courtyard by Marriot Orlando Lake Buena Vista, de eerste dagen hebben we geen auto tot onze beschikking en zullen we veelal gebruik maken van Uber. We halen wellicht na de 3e dag Disney in de avond onze auto en rijden evt. door richting een hotel bij Universal (Home2 Suites by Hilton Orlando). We twijfelen hier nog wel.

Nu zag ik in een ander forum een bericht over de overstaptijden tussen de vluchten in. We vliegen om 08:35u van AMS naar Atlanta, daar zouden we om 12:15u lokale tijd aan moeten komen. De vlucht van ATL naar MCO zou om 13:50u vertrekken. Tijd om over te stappen 1 uur en 35 minuten.
Overigens hebben wij op de terugvlucht ook een tussenlanding op ATL, aankomst 21:18u en vertrek naar AMS om 22:30u. Tijd om over te stappen 1 uur en 12 minuten. Zijn de overstaptijden haalbaar voor dit vliegveld?
Gast

Bericht door Gast »

De heenvlucht is lastig in te schatten:
Bij aankomst in Atlanta:
- je moet je vliegtuig uit (kan snel gaan, zeker als ze rekening houden en mensen die een connection hebben eerst laten uitstappen)
- in de rij (!!) voor de kiosks en immigration officer (dit varieert enorm, kan zo gepiept zijn, maar als je meerdere internationale vluchten tegelijk hebt kan dit zomaar een uur of nog langer duren)
- koffers ophalen (kan even duren)
- door customs (kan ook rij staan en soms doen ze echt vervelend!)
- koffers droppen (gaat redelijk snel)
- naar de terminal waar je connecting flight vertrekt (meestal moet je van de international terminal met bus/treintje/lopend naar een van de domestic terminals) tijd is lastig in te schatten.

Daarnaast kun je ook nog vertraging hebben op je vlucht vanuit AMS.

Kun je een alternatief boeken met iets langere overstap, dan zou ik dat zeker overwegen!

De terugvlucht zou je in theorie wel kunnen halen: je ruimbagage is al ingecheckt tot aan AMS, dus je moet waarschijnlijk van terminal wisselen (met alleen handbagage).
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Een met @terpies, wij zijn al vaak via ATL naar Florida gevlogen en onder de 2u overstap zou ik niet meer boeken. Nu moet ik wel zeggen dat de laatste keer 15 november 2021 een uitzondering was, toen waren we in 5min door immigrations, meestal duurt dat daar een uur. Maar toen waren er nog weinig internationale vluchten, er mocht net weer gevlogen worden.
Dee89
Amerika-ontdekker

Bericht door Dee89 »

@Terpies @harryh dank! Ik heb zojuist de vlucht omgeboekt, de 1e vlucht vanuit AMS blijft hetzelfde maar de overstap is nu verruimt naar 3 uur en 50 minuten. Moet lukken toch? ;)
De terugvlucht laat ik wel voor wat het is.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Homestead of Florida City is een perfecte overnachtingsplek en heel betaalbare hotels, wij hebben ook de Best Western gehad en Fairway Inn. Vergeet de Dolphin Mall niet daar.

Als je een hopperticket neemt voor de parken zou ik zeker dat afwisselen met de waterparken. De parken zijn erg leuk, maar wel vermoeiend om ze achter elkaar te doen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

Stel je haalt de overstap niet, is dat dan op eigen kosten een nieuwe vlucht regelen? Want hoe gaan ze bepalen dat je niet ergens rustig een kopje koffie hebt gedronken of bij de verkeerde terminal stond?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als je de overstap niet haalt buiten je schuld om dan wordt er een alternatief geregeld. Hoe ze het bepalen of het je eigen schuld is mocht je het niet halen weet ik niet. Maar hier geldt dat je je gezonde verstand moet gebruiken. Dus niet nog ergens een kopje koffie drinken of winkelen als je overstaptijd krap is.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@marcie216 dat bepalen ze op basis van de aankomsttijd van je 1e vlucht. Toen het op LAX krap werd om onze aansluiting naar Hawaii te halen stond er al iemand bij de deur toen we uit het vliegtuig gingen om ons snel langs immigrations te loodsen.
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

harryh schreef:
21 feb 2022, 09:14
@marcie216 dat bepalen ze op basis van de aankomsttijd van je 1e vlucht. Toen het op LAX krap werd om onze aansluiting naar Hawaii te halen stond er al iemand bij de deur toen we uit het vliegtuig gingen om ons snel langs immigrations te loodsen.
Bedankt! Wij zitten namelijk in het zelfde schuitje met een overstap van 1 uur 40 op Atalanta. Wij reizen met zijn 2e dus vertrouw wel dat het goed komt maar was gewoon benieuwd hoe ze zoiets zouden oppakken!
Dee89
Amerika-ontdekker

Bericht door Dee89 »

@pumi1000 Dankje! We hebben er nu voor gekozen alleen Magic Kingdom en Animal Kingdom te doen. Mijn vriend wil i.p.v. op 1 dag Epcot en Hollywood Studios nu een dag Discovery Cove. We gaan, hoop ik, over ong. 3 jaar nog eens terug met mijn familie en dan kunnen we wel langer verblijven in Florida. Dan willen we wel alle Disney parken gaan doen, incl. waterparken.

@marcie216 Wij zijn ook met z'n 2en maar ik ga toch liever rustig een overstap tegemoet dan dat ik voor de 1e landing al zit te stressen in het vliegtuig haha. Vandaar dat ik toch voor de ruimere overstap heb gekozen.

Beetje bij beetje kan ik onze vakantie invullen, dank! :) Voor nu zal dit ons schema worden, met de geboekte hotels. Deze zijn nog voor aankomst te annuleren. Zijn het naar jullie weten goede hotels? Volgens de reviews die ik heb gelezen, moet er niet veel mis mee zijn.

Dag 1: Amsterdam - Orlando (5 nachten Courtyard by Marriot Orlando Lake Buena Vista)
Dag 2: Orlando Magic Kingdom
Dag 3: Orlando Universal Studios, beide parken
Dag 4: Orlando Animal Kingdom
Dag 5: Orlando Discovery Cove, in de avond halen wij de huurauto op
Dag 6: Orlando - Crystal River In de ochtend tuben in Kelly Park (1 nacht Hamption Inn Crystal River)
Dag 7: Crystal River - Clearwater in de ochtend Kajakken Weeki Wachee River, later op de dag rijden naar Clearwater (2 nachten La Quinta by Wyndham Clearwater Central)
Dag 8: Clearwater Little Toot
Dag 9: Clearwater - Fort Myers Beach (2 nachten Latitude 26 Waterfront Resort and Marina)
Dag 10: Fort Myers Beach
Dag 11: Fort Myers Beach - Everglades (2 nachten Best Western Gateway To The Keys (op aanraden van forum :thumbup:))
Dag 12: Everglades
Dag 13: Everglades - Marathon (1 nacht Sun Outdoors Marathon)
Dag 14: Marathon - Miami (2 nachten Hotel St. Michel)
Dag 15: Miami
Dag 16: Miami - Orlando Kennedy Space Center (1 nacht Holiday Inn Resort Orlando)
Dag 17: Orlando - Amsterdam

De dag Universal op dag 3 is bewust, volgens een overzicht van Undercovertourist is het dan "rustiger" in het park. Raden jullie het ook aan om de tickets voor de pretparken via Undercovertourist aan te schaffen? Ze houden namelijk nu nog tijdelijk de prijzen aan van vorig jaar.

En ook i.p.v. Islamorada hebben we bewust gekozen voor Marathon vanwege de torenhoge hotelprijzen op Islamorada. Ik heb ong. per dag € 150,00 geschat aan overnachtingen, dus mocht iemand alsnog een hotel weten voor € 150,00 op Islamorada? :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer