Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Brigit: reis met Yellowstone - Moab - Las Vegas zomer 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Brigit
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Brigit: reis met Yellowstone - Moab - Las Vegas zomer 2022.

Bericht door Brigit »

Hoi allen,

We zijn van plan komende zomer voor iets meer dan 3 weken weer naar de VS te gaan. In 2018 hebben we het ’standaard rondje’ gedaan en in 2019 hebben we de Canadese Rockies gecombineerd met een stukje noordwest kust, tussendoor allerlei plannen gehad die helaas niet doorgegaan zijn om de bekende C reden. We zijn 2 volwassenen en 1 jongen van 13, houden erg van wandelen tot ~20 km per dag, gaan reizen met een huurauto en gaan dit maal hotels afwisselen met kamperen. Reisperiode vanaf mid juli dit jaar. Liefst had ik met oog op de vliegticket en autohuurprijs een rondje gemaakt, maar dat lijkt te krap te worden, ik kom nu uit op een one-way Salt Lake City – Las Vegas. Ik zoek input op mijn route en als het kan heel specifiek hulp 1) hoe het Tetons en Yellowstone deel in te delen, ook qua keuze van campings ter plekke. Verder heb ik een met mijn nek/rug waardoor we liever geen enorme reisdagen maken.

Het plan is voor nu als volgt, maar alles kan dus nog om:

dag
1 A'dam - SLC (overnachten hotel alvast wat richting noorden)
2 SLC (luchtbedden e.d. bij Walmart ophalen)- West Yellowstone (ver, 5h, overnachting hotel)
3 yellowstone (liefst kamperen op 2 plekken)
4 yellowstone
5 yellowstone
6 yellowstone
7 yellowstone - Grand Teton (colter bay cg?)
8 grand teton
9 grand teton - Bear Lake/Boulder (hotel)?
10 Bear lake sp/Boulder - Flaming gorge – Vernal (hotel)
11 Vernal - via Dinosaur nm - Colorado nm (saddlehorn cg)
12 Colorado nm – Moab (hotel of airbnb) let op entry tickets Arches
13 moab
14 moab
15 moab - capitol reef via goblin valley sp - Fruita cg
16 capitol reef
17 capitol reef - Bryce via UT12
18 Bryce - zion - Watchman cg
19 Zion
20 Zion - gc North rim - cabin of campground
21 North rim
22 North rim - Las Vegas
23 las Vegas (magician or blue man show)
24 Las Vegas - A'dam
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Brigit: reis met Yellowstone - Moab - Las Vegas zomer 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Ik zou het zo snel mogelijk definitief maken want de campings zullen in sommige parken al snel vol zitten.
In Yellowstone is het inderdaad mooi om op twee verschillende plaatsen te staan Wij vinden elf een overnachting bij Old Faithful een aanrader, misschien ook niet gek ter afwisseling van et kamperen. Lukt dat niet dan is Madison goed gelegen voor de geisers. In 2017 stonden wij twee nachten op Canyon, en hadden we 2 nachten in de OF Inn.
Hebben jullie Monument Valley al bezocht? Zo nee, dan zou het mooi zijn om dat tussen Moab en Capitol Reef te doen. Zie ons 2019-verslag voor onze kampeerervaring in MV (en op Fruita). Je rijdt dan via de UT95 naar Capitol Reef. Dat is een prachtige route.

Marianne
Brigit
Amerikafan

Bericht door Brigit »

Hartelijk dank Marian!
Ja, monument valley hebben we inderdaad bezocht, prachtige locatie maar dat slaan we inderdaad dit keer over. Ik ga van de week de kaart even bestuderen hoe de UT95 loopt die je suggereert.

Als ik het goed begrijp zijn aankomende zomer alle wegen in Yellowstone in principe weer open (afgelopen zomer was er een afsluiting aan de noord-oost kant). Kijkend naar de kaart neig ik nu naar 2 nachten Canyon Village, mogelijk een nacht bij de Old Faithful in 1 van de accomodaties en dan 2 nachten Grant Village. Met name gebaseerd op het al kunnen boeken van de tentplakken en aanwezigheid van douches op die campings. Of is een overnachting meer richting het noorden bij Mammoth/Slough creek of Pebble Creek en van daaruit afzakken naar beneden handiger?

Voor Grand Teton, is vanuit Colter Bay het park bekijken praktisch of is het ook daar praktischer om te proberen iig een nacht bij Jenny Lake te proberen te boeken met oog op de boot?
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Brigit
Amerikafan

Bericht door Brigit »

Voorgaande 2 zomers waren de douches van de campings in Yellowstone gesloten, in een chat met een park medewerker werd gesuggereerd dat dit deze zomer ook zo zal zijn. Irritant en alle lodges in het park lijken vol mid juli.

5 dagen niet douchen (ervan uitgaande dat in grand teton de douches wel open zijn) vind ik niet zo’n lekker idee, is West Yellowstone dan een voor de hand liggende plek om naar terug te gaan voor Iig 1 nacht voor de nodige opfrisbeurten (daar komen we op dag 2 ook aan) of is dan bv Cody (plus beartooth pas) handig? Dan wordt het zoiets:
West Yellowstone
Canyon 2n
Cody/west Yellowstone?
Grant village
Grand Teton
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat van die douches wist ik niet. Zo nu en dan een nacht zonder zou ik geen probleem vinden. Er zijn wel wasbakken bij onder andere Canyon.
Het loont wel de moeite om regelmatig te kijken of er niets vrij komt bij de lodges, zeker tot een maand van te voren is die kans wel groot, dan kan er nog gratis geannuleerd worden.

Wil je buiten het park overnachten dan is Cody wel wat ver, maar in combinatie met de Beartooth Hwy wel mooi. Gardiner is ook een mogelijkheid, en Cooke City/Silver Gate. Vooral die laatste is mooi als je naar de Lamar Valley wilt.

Marianne
Brigit
Amerikafan

Bericht door Brigit »

Ik hoef ook niet elke dag te douchen maar wel zo om de 2-3 dagen om het in de tent nog een beetje aangenaam te houden😉. Goed om te weten dat er wastafels zijn.
Brigit
Amerikafan

Bericht door Brigit »

Het plan is nu in principe (alle campings een plek gereserveerd) als volgt
14 juli A’dam - Slc
15/07 SLC -West Yellowstone
16-18 juli Canyon campground
18-20 juli Grant campground
20-22 juli Colter Bay campground
daarna zakken we af richting Moab.
In eerste instantie had ik Bear Lake of Pinedale bedacht, mogelijk Afton en dan door richting Vernal voor Flaming Gorge en Dinosaur nm en eventueel een nacht bij Colorado nm. Ik twijfel nu toch een beetje over de invulling tussen Grand Teton waar we vanuit Colter Bay vertrekken en Moab, zijn deze tussenstops leuk of zouden jullie bv in 1 keer door rijden richting Vernal? Of hebben jullie suggesties wat de mooiste/een andere rijroute is tussen beide gebieden?
Laatst gewijzigd door Brigit op 22 feb 2022, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Wadu
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wadu »

Ik doe een gelijkaardig rondje dit jaar.
image.png
Voor sommigen is een One Way Salt Lake City naar Las Vegas logischer maar mijn vliegtuigtickets BRU - LAS waar zo veel goedkoper dan BRU - SLC dat 2 dagen extra (Las vegas en Bryce Canyon er wel vanaf konden ) :D
Brigit
Amerikafan

Bericht door Brigit »

Dank, jullie gaan dus Pinedale en dan Vernal doen. Wat zijn jullie plannen rond Pinedale als ik vragen mag? Ik zag wat mooie wandelingen in het gebied maar die leken meer in de backcountry te starten.

Groot gelijk dat jullie een rondreis vanaf Vegas doen als dat zoveel scheelt en je de vakantiedagen hebt.
Wadu
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wadu »

Rond Pinedale eigenlijk niets.
Plek dient enkel om te overnachten.

Van Yellowstone Lake naar Pinedale moeten we door Grand Tetons en (her)bezoeken we daar nog de plaatsen waar we de eerste dagen geen tijd voor gehad hebben.

Van Pinedale naar Vernal : Flaming Gorge Dam en de Red Canyon/Edge of the Rim .

Dus niks spectaculair onderweg enkel wat highlights.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 10 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Brigit schreef:
22 feb 2022, 19:29
16-18 juli Canyon campground
Wat grappig - wij hebben een plek gereserveerd op de North Campground van 17 tot 20 juli. Jullie zijn van harte welkom om een bakje koffie bij ons te drinken!
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Brigit schreef:
04 feb 2022, 06:45
Ik hoef ook niet elke dag te douchen maar wel zo om de 2-3 dagen om het in de tent nog een beetje aangenaam te houden😉. Goed om te weten dat er wastafels zijn.
No-Rinse Shampoo en No-Rinse Body Wash werkt ook redelijk. Is voor astronauten ontwikkeld.
Brigit
Amerikafan

Bericht door Brigit »

Het komt wel goed qua wel/niet douchen al zou ik zonder de faciliteiten een andere campground voorkeur gehad hebben😉. Er zijn betaalde douches in West Yellowstone en Gardiner en hopelijk trekt de hoeveelheid personeel dit jaar aan waardoor de campgrounds volledig kunnen draaien.

Jullie staan tegelijkertijd op North cg? Bedoel je Norris, north in Bryce is aardig uit de route…
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Brigit schreef:
24 feb 2022, 07:15
Jullie staan tegelijkertijd op North cg? Bedoel je Norris, north in Bryce is aardig uit de route…
Ah - ik had het als "Grand Canyon" gelezen...
Brigit
Amerikafan

Bericht door Brigit »

Ah nee, Yellowstone😀
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Hebben jullie nog in Yellowstone kunnen boeken? Dat is ons niet gelukt. We hebben nu net ten noorden van West Yellowstone geboekt. Eigenlijk wel zo leuk en handig omdat we dan dichtbij het plaatsje zitten. Old Faithful is nauwelijks verder van West Yellowstone dan Grant Campground.
Brigit
Amerikafan

Bericht door Brigit »

Jawel, we hebben 1 nacht een hotel in West Yellowstone en 4 campingnachten binnen het park en daarna 2 in Colter Bay (Grand Teton). Elke paar dagen lijkt Xanterra accomodaties en campingplekken vrij te geven dus ik heb een tijdje elke ochtend vroeg gevolgd wat er vrij was en mijn boeking langzaam aan aangepast naar wens. Kortom, ik zou dus vooral blijven kijken, er zijn regelmatig annuleringen waardoor plekken weer vrij komen.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Ah - da's een goeie tip wat betreft Xanterra. Het zal voor ons wellicht toch niet gaan lukken om daar gebruik van de maken daar we ongeveer 10 dagen in Yellowstone will blijven en we bovendien een 35-voet monster hebben.
Brigit
Amerikafan

Bericht door Brigit »

Met de huidige overstromingen en voorziene wegafsluitingen in Yellowstone terwijl ons plan was om tussen 14 en 24 juli in het gebied te zijn waarbij we 6 dagen in YNP ben ik op zoek naar een plan B zodat mocht de helft van het park nog afgesloten zijn we de boel om kunnen gooien en dan toch een ander jaar maar naar YNP kunnen gaan.

Het begin van onze trip ziet er nu als volgt uit
13 juli A’dam - SLc
14 juli SLC - Island Park
15 juli Island Park (rond west entrance bezoeken)
16 juli Island Park - Mammoth hotel (dat zou wel eens kansloos kunnen zijn gezien de stukken weg die weggeslagen zijn)
17-20 juli canyon campground
20-22 juli Colter Bay campground
22 Juli colter Bay - Pinedale
23 juli Pinedale - Vernal
24 juli Vernal - Moab (4 nachten en dan rest vd reis nog bijna 2 weken via Capitol Reef, Bryce, Zion, Kanab richting Las Vegas).

Concreet gaat het dus om de invulling van 14 juli tot 24 juli, we zouden langer in de Grand Tetons kunnen blijven, zijn daar nu 3 dagen en kunnen er 4 of 5 van maken, maar wat dan te doen met de overige dagen? We zouden het plan ook helemaal om kunnen gooien en YNP regio voor dit jaar kunnen laten zitten en vanuit SLC richting Rocky Mountain np kunnen gaan (maar daar is SLC niet echt ideaal voor)….
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Misschien kun je na Vernal afzakken naar Colorado:
Colorado National Monument, Glenwood Springs, (leuk ook voor je zoon, het adventure park?), Manitou Springs (Garden of the Gods), Royal Gorge bridge, Montrose (Black Canyon of the Gunnisson), Telluride, Million dollar Highway, Durango, Farmington, Monument Valley (weet niet of je daarvan ooit geweest bent), en dan naar boven naar Moab?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer