Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis donkies: rondreis camper zomer 2022.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis donkies: rondreis camper zomer 2022.
Komende zomer willen we toch een poging wagen om Amerika weer te bezoeken. Dit hebben we gemist.
Wat vinden jullie van deze opzet?
1 Aankomst Denver
2 Ophalen camper en rijden tot zover we kunnen
3 van ....... tot Sibley Lake
4 Sibley Lake -- Cody
5 Cody -- Canyon campground Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone -- Grant Village
8 Yellowstone
9 Yellowstone -- Colter Bay
10 Colter Bay -- Jackson
11 Jackson -- Rock Springs
12 Rock Springs -- Wellington
13 Wellington -- Capitol Reef
14 Capitol Reef
15 Capitol Reef -- Dead Horse Point / Kayente
16 Kayente -- Moab
17 Moab
18 Moab -- Devils Garden
19 Devils garden -- Glenwood Springs
20 Glenwood Springs -- Grand Lake
21 Grand Lake -- Moraine
22 Moraine
23 Moraine -- Clear Creek RV Park Golden
24 Camper inleveren en terugvlucht
25 Aankomst Nederland
We hebben nog niks geboekt. Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.
Wat vinden jullie van deze opzet?
1 Aankomst Denver
2 Ophalen camper en rijden tot zover we kunnen
3 van ....... tot Sibley Lake
4 Sibley Lake -- Cody
5 Cody -- Canyon campground Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone -- Grant Village
8 Yellowstone
9 Yellowstone -- Colter Bay
10 Colter Bay -- Jackson
11 Jackson -- Rock Springs
12 Rock Springs -- Wellington
13 Wellington -- Capitol Reef
14 Capitol Reef
15 Capitol Reef -- Dead Horse Point / Kayente
16 Kayente -- Moab
17 Moab
18 Moab -- Devils Garden
19 Devils garden -- Glenwood Springs
20 Glenwood Springs -- Grand Lake
21 Grand Lake -- Moraine
22 Moraine
23 Moraine -- Clear Creek RV Park Golden
24 Camper inleveren en terugvlucht
25 Aankomst Nederland
We hebben nog niks geboekt. Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis camper zomer 2022
Mooie route!
Wanneer wil je precies gaan? Of is dat ook nog open? Ik zou zo snel mogelijk gaan kijken naar campings, die zijn vaak 6 maanden van te voren te boeken en in sommige parken moet je er echt op tijd bij zijn.
In Yellowstone zou ik een overnachting bij Madison niet gek vinden, daar zit je het beste voor de geisergebieden.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je met Dead Horse Point bedoelt op dag 15. Dat kun je toch vanuit Moab bezoeken? En waarom Kayente en niet kamperen in MV zelf?
Het stuk tussen Jackson en Capitol Reef zou ook wel met een stop minder kunnen of heb je onderweg nog iets gepland?
Marianne
Wanneer wil je precies gaan? Of is dat ook nog open? Ik zou zo snel mogelijk gaan kijken naar campings, die zijn vaak 6 maanden van te voren te boeken en in sommige parken moet je er echt op tijd bij zijn.
In Yellowstone zou ik een overnachting bij Madison niet gek vinden, daar zit je het beste voor de geisergebieden.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je met Dead Horse Point bedoelt op dag 15. Dat kun je toch vanuit Moab bezoeken? En waarom Kayente en niet kamperen in MV zelf?
Het stuk tussen Jackson en Capitol Reef zou ook wel met een stop minder kunnen of heb je onderweg nog iets gepland?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis donkies: rondreis camper zomer 2022.
Dankewel voor je snelle reactie.
We willen 6 augustus vertrekken.
Ik zie net dan camping Canyon campground op onze datum al vol zit. Dan misschien inderdaad Madison proberen.
Inderdaad zouden we Dead Horse Point ook kunnen bezoeken vanuit Moab. Misschien wel makkelijker en rustiger. Maar ik had gelezen dat Kayenta campground erg mooi was vandaar.
En inderdaad van Jackson naar Wellington is 210 km. Wel via andere route maar ook te doen. Dan hebben we dag over die we
nog ergens tussen kunnen zetten. Altijd fijn.
We willen 6 augustus vertrekken.
Ik zie net dan camping Canyon campground op onze datum al vol zit. Dan misschien inderdaad Madison proberen.
Inderdaad zouden we Dead Horse Point ook kunnen bezoeken vanuit Moab. Misschien wel makkelijker en rustiger. Maar ik had gelezen dat Kayenta campground erg mooi was vandaar.
En inderdaad van Jackson naar Wellington is 210 km. Wel via andere route maar ook te doen. Dan hebben we dag over die we
nog ergens tussen kunnen zetten. Altijd fijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry, ik las Kayenta, ik dacht dat dat voor Monument Valley was. Zou trouwens niet gek zijn om via MV te rijden, dan kun je de UT95 meenemen.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
We hadden een grote tegenvaller.
Geen campers meer te huur vanaf Denver. Onze vakanties liggen eigenlijk al vast dus we gaan de plannen wijzigen.
Hoogstwaarschijnlijk kunnen we wel een camper huren vanaf Las Vegas. Wel een paar dagen later dan we wilden pas maar we vertrekken nu waarschijnlijk 9-8 en huren vanaf 12-8 de camper tot 31-8. We hebben dus 21 dagen (inclusief ophalen en wegbrengen) om rond te rijden.
De kinderen met aanhang (6 pubers ) vinden het geweldig om eerst een paar dagen in Las Vegas te verblijven dus ook deze vakantie wordt zeker geweldig.
Alleen nu zit ik met de route.
Heeft iemand al eens een rondje vanaf Las Vegas gedaan inclusief Yellowstone / Moab / Monument Valley / Capitol Reef? Of zoiets ?
We hebben enkele jaren geleden het traditionele rondje westkust gedaan maar vinden niet erg iets dubbel te zien.
We zijn erg laat met alles boeken maar hopen maar dat dit toch nog goed komt.
Geen campers meer te huur vanaf Denver. Onze vakanties liggen eigenlijk al vast dus we gaan de plannen wijzigen.
Hoogstwaarschijnlijk kunnen we wel een camper huren vanaf Las Vegas. Wel een paar dagen later dan we wilden pas maar we vertrekken nu waarschijnlijk 9-8 en huren vanaf 12-8 de camper tot 31-8. We hebben dus 21 dagen (inclusief ophalen en wegbrengen) om rond te rijden.
De kinderen met aanhang (6 pubers ) vinden het geweldig om eerst een paar dagen in Las Vegas te verblijven dus ook deze vakantie wordt zeker geweldig.
Alleen nu zit ik met de route.
Heeft iemand al eens een rondje vanaf Las Vegas gedaan inclusief Yellowstone / Moab / Monument Valley / Capitol Reef? Of zoiets ?
We hebben enkele jaren geleden het traditionele rondje westkust gedaan maar vinden niet erg iets dubbel te zien.
We zijn erg laat met alles boeken maar hopen maar dat dit toch nog goed komt.
-
- Amerika-ontdekker
Ik zit ook te denken om Yellowstone maar over te slaan en wel de Rocky Mountains mee te nemen. Het lijkt me daar makkelijker met kamperen en dan de shuttle bussen te nemen. Yellowstone zijn we denk helemaal laat met reserveren en ik lees overal dat het vrij lastig is om daar rond te rijden met een camper ivm het parkeren.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Voor wat betreft een route, op dit AA-forum vind je binnen elk deel/subreisforum een topic met reisverslagen. Daar kan je eens tussen kijken en ideeën opdoen. Maar ja, het is de laatste jaren wel veel drukker geworden in sommige delen van de VS en daardoor zal het nodig zijn om meer accommodaties/campings van te voren te reserveren.
Zo vind je bijvoorbeeld in het Roadbooks en reisverslagen - Zuidwesten-topic een reisverslag met Yellowstone NP en Las Vegas.
En hier vind je nog meer reisverslagen: https://reisverslagen.allesamerika.com/
Zo vind je bijvoorbeeld in het Roadbooks en reisverslagen - Zuidwesten-topic een reisverslag met Yellowstone NP en Las Vegas.
En hier vind je nog meer reisverslagen: https://reisverslagen.allesamerika.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben al meerdere rondjes gedaan met Yellowstone, en ook met Rocky Mountain NP. Een keer (in 2015) vanuit Las Vegas, met oa Yellowstone, maar toen vervolgens naar het zuidwesten. Maar wellicht heb je ook iets aan de andere verslagen want Las Vegas hebben we altijd bezocht, dus uit die andere verslagen kun je wellicht ook wat inspiratie halen.
Probeer zo snel mogelijk de route vast te leggen. Of maak meerdere routes en reserveer desnoods op meerdere dagen een camping. Het is makkelijker om iets te annuleren dan om op het laatst nog een camping te vinden.
Met Yellowstone zou je zoiets kunnen doen (of in omgekeerde volgorde):
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas
Dag 4 Las Vegas - Cedar Breaks
Dag 5 Cedar Breaks - Bryce
Dag 6 Bryce - Capitol Reef
Dag 7 Capitol Reef
Dag 8 Capitol Reef - Monument Valley
Dag 9 Monument Valley - Moab
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab - Salt Lake city
Dag 13 Salt Lake city - Grand teton
Dag 14 Grand teton
Dag 15 Grand teton - Yellowstone
Dag 16 Yellowstone
Dag 17 Yellowstone
Dag 18 Yellowstone
Dag 19 Yellowstone - SLC
Dag 20 SLC - Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Ik zou de dagen Las Vegas dan op het laatst doen, is er een reden dat je die in het begin wilt doen?
Een rondje met RMNP kan ook, dan kun je tot Capitol Reef hetzelfde doen, en dan naar Moab, RMNP en dan iets zuidelijker (via Great Sand Dunes, Mesa verde, Monument Valley en Page) weer terug rijden. Of neem meer tijd in Colorado.
Kijk eens in ons 2019-verslag voor onder andere Capitol Reef en RMNP. Wij deden toen wat ik hier vanaf dag 4 heb genomen.
Marianne
Je bedoelt Rocky Mountain NP. Yellowstone ligt ook in de Rocky Mountains.

Probeer zo snel mogelijk de route vast te leggen. Of maak meerdere routes en reserveer desnoods op meerdere dagen een camping. Het is makkelijker om iets te annuleren dan om op het laatst nog een camping te vinden.
Met Yellowstone zou je zoiets kunnen doen (of in omgekeerde volgorde):
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas
Dag 4 Las Vegas - Cedar Breaks
Dag 5 Cedar Breaks - Bryce
Dag 6 Bryce - Capitol Reef
Dag 7 Capitol Reef
Dag 8 Capitol Reef - Monument Valley
Dag 9 Monument Valley - Moab
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab - Salt Lake city
Dag 13 Salt Lake city - Grand teton
Dag 14 Grand teton
Dag 15 Grand teton - Yellowstone
Dag 16 Yellowstone
Dag 17 Yellowstone
Dag 18 Yellowstone
Dag 19 Yellowstone - SLC
Dag 20 SLC - Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Ik zou de dagen Las Vegas dan op het laatst doen, is er een reden dat je die in het begin wilt doen?
Een rondje met RMNP kan ook, dan kun je tot Capitol Reef hetzelfde doen, en dan naar Moab, RMNP en dan iets zuidelijker (via Great Sand Dunes, Mesa verde, Monument Valley en Page) weer terug rijden. Of neem meer tijd in Colorado.
Kijk eens in ons 2019-verslag voor onder andere Capitol Reef en RMNP. Wij deden toen wat ik hier vanaf dag 4 heb genomen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zie dat ik niet duidelijk ben geweest. Sorry.
We vliegen 9-8 naar Las Vegas en kunnen dan op 12-8 de camper ophalen. De camper was niet eerder vrij vandaar dat we eerst een paar dagen Las Vegas doen. Dan hebben we tot 31-8 de camper. We zitten dus iets ruimer in de dagen.
Bedankt vast voor je opzet. Ik ga er zeker mee aan de slag.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zie dat ik niet duidelijk ben geweest. Sorry.
We vliegen 9-8 naar Las Vegas en kunnen dan op 12-8 de camper ophalen. De camper was niet eerder vrij vandaar dat we eerst een paar dagen Las Vegas doen. Dan hebben we tot 31-8 de camper. We zitten dus iets ruimer in de dagen.
Bedankt vast voor je opzet. Ik ga er zeker mee aan de slag.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Wij hebben dat inderdaad ook gedaan - twee keer via Las Vegas. Daarnaast ben ik nog een keer of drie, vier in die omgeving geweest. Vooral HWY (UT) 12 is van harte aan te bevelen - wellicht een van de meest spectaculaire wegen in de VS. Er is al veel over geschreven, ook op dit forum.
Als je in augustus in Capitol Reef kampeert dan zit je er waarschijnlijk net in het oogstseizoen. Je mag er dan (gratis) fruit eten op het kampeerterrein.
Reserveringen voor staatskampeerterreinen (bijv. Nationale Parken) zijn bijzonder moeilijk geworden vanwege de populariteit. De meeste kampeerterreinen kunnen zes maanden tevoren geboekt worden. Elke dag om 10u EST wordt de volgende datum vrijgegeven. Bij sommige kampeerterreinen kun je al een minuut na tienen geen plek meer vinden, vooral als je met een wat grotere motorhome reist.
In het voorseizoen kan je wellicht nog iets vinden als je minder dan drie maanden hebt om te boeken. Sommige terreinen zijn overigens pas twee weken tevoren te boeken (bijv. South Campground bij Zion NP).
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Is het inmiddels gelukt om een camper te boeken? Anders is het wellicht, zal zeker een teleurstelling zijn, een beter idee om het door te schuiven naar volgend jaar en nu alvast de camper voor 2023 te boeken. Dat scheelt ongetwijfeld een hoop geld en ze zijn al behoorlijk aan de prijs tegenwoordig. Als je zo kort van tevoren nog wilt boeken, betaal je helemaal de hoofdprijs, nog afgezien van de mogelijkheden om campings te boeken, wat natuurlijk ook lastiger wordt als je dat korter van tevoren doet.
-
- Amerika-ontdekker
Ja vandaag bevestiging binnen dat camper geboekt staat! Helemaal blij.
De route die ik nu in elkaar gezet heb.
1. Vliegen naar LV
2. Las Vegas
3. Las Vegas
4. Ophalen camper Las Vegas --- Kingman
5. Kingman - Grand Canyon
6. Grand Canyon National Park
7. Grand Canyon National Park - Monument Valley
8. Monument Valley - Mesa Verde
9. Mesa Verde - Black Canyon of the Gunnison
10. Black Canyon of the Gunnison - Aspen
11. Aspen - Rocky Mountain NP (estes)
12. Rocky Mountain NP (Estes)
13. Rocky Mountain NP (Estes) - Glenwood Springs
14. Glenwood Springs - Grand Junction
15. Grand Junction - Moab
16. Moab
17. Moab
18. Moab - Capitol Reef NP
19. Capitol Reef National Park
20. Capitol Reef National Park - Zion
21. Zion National Park
22. Zion National Park
23. Zion National Park - Las Vegas
24. Camper inleveren en terugvlucht vanaf Las Vegas
25. Aankomst Nederland
Wat vinden jullie hiervan? Tips zijn van harte welkom
Thuiskomst
De route die ik nu in elkaar gezet heb.
1. Vliegen naar LV
2. Las Vegas
3. Las Vegas
8. Monument Valley - Mesa Verde
9. Mesa Verde - Black Canyon of the Gunnison
10. Black Canyon of the Gunnison - Aspen
11. Aspen - Rocky Mountain NP (estes)
12. Rocky Mountain NP (Estes)
13. Rocky Mountain NP (Estes) - Glenwood Springs
14. Glenwood Springs - Grand Junction
15. Grand Junction - Moab
16. Moab
17. Moab
18. Moab - Capitol Reef NP
19. Capitol Reef National Park
20. Capitol Reef National Park - Zion
21. Zion National Park
22. Zion National Park
23. Zion National Park - Las Vegas
24. Camper inleveren en terugvlucht vanaf Las Vegas
25. Aankomst Nederland
Wat vinden jullie hiervan? Tips zijn van harte welkom
Thuiskomst
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi!
Ik vind het alleen jammer dat je niet meer tijd hebt op het stuk van Capitol Reef naar Zion. Je neemt wel de UT12 neem ik aan? Een extra overnachting daar zou wel mooi zijn. Kijk voor dat stuk eens in ons 2019-verslag (ook voor RMNP en Aspen)
Misschien een dag minder voor de Grand Canyon?
Waarom Estes Park en geen camping in het park? Zonder iets in het park moet je een timed entry ticket hebben.
Ook voor Arches moet je een toegangsreservering hebben. Of een plek op Devils Garden.
Marianne
Ik vind het alleen jammer dat je niet meer tijd hebt op het stuk van Capitol Reef naar Zion. Je neemt wel de UT12 neem ik aan? Een extra overnachting daar zou wel mooi zijn. Kijk voor dat stuk eens in ons 2019-verslag (ook voor RMNP en Aspen)
Misschien een dag minder voor de Grand Canyon?
Waarom Estes Park en geen camping in het park? Zonder iets in het park moet je een timed entry ticket hebben.
Ook voor Arches moet je een toegangsreservering hebben. Of een plek op Devils Garden.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb geprobeerd camping Watchman Grand canyon te boeken maar dat is allemaal al vol. Misschien idee om de reis helemaal andersom te rijden zodat we op het eind de grand canyon hebben. Dan kan ik volgende week proberen de camping te boeken. Inderdaad 1 nacht is wel genoeg. We zijn er immers al geweest.
Is de weg Capitol Reef naar Zion andersom ook net zo mooi ? In RMNP willen we inderdaad daar op een camping staan als nog lukt.
Ik ga me weer verder verdiepen en zo snel mogelijk campings boeken.
Is de weg Capitol Reef naar Zion andersom ook net zo mooi ? In RMNP willen we inderdaad daar op een camping staan als nog lukt.
Ik ga me weer verder verdiepen en zo snel mogelijk campings boeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bedoelt Mather Campground? De GC gaat niet zo snel, dat moet toch nog wel lukken lijkt me. Hoe groot is jullie camper?
Watchman (Zion) is wel altijd heel snel vol, als dat niet lukt kun je nog South proberen, twee weken voor aankomst. Of kijk naar de camping in Springdale.
En niet nadenken over RMNP, maar meteen reserveren! Moraine is prima. Of Glacier Basin.
Marianne
Watchman (Zion) is wel altijd heel snel vol, als dat niet lukt kun je nog South proberen, twee weken voor aankomst. Of kijk naar de camping in Springdale.
En niet nadenken over RMNP, maar meteen reserveren! Moraine is prima. Of Glacier Basin.
Ja, dat maakt niet uit denk ik. Het zou mooi zijn als je tijd hebt voor de Lower Calf Creek Falls.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
-
- Amerika-ontdekker
Update.
De reis komt weer iets dichterbij. Net eindelijk te horen gekregen dat de camper rond is en ook de campervan is geboekt. We hebben de route iets aangepast en komen nu tot het volgende:
1. Vliegen naar LV
2. Las Vegas
3. Las Vegas
8. Monument Valley - Durango
9. Durango ------ treinrit naar Silverton al geboekt
10. Durango ------ Great Sand Dunes
11. Great Sand Dunes --- Crested Butte (via Gunnison )
12. Crested Butte --- Kebler Pass ------ Aspen
13. Aspen ---- Indepence Pass --- Leadville - - Glenwood Springs
14. Glenwood Springs - Moab
15. Moab
16. Moab ---- Kayente Dead Horse Point
17. Kayente Dead Horse Point ---- Capitol Reef NP
18. Capitol Reef NP
19. Capitol Reef NP
20. Capitol Reef NP ---- Zion
21. Zion
22. Zion
23. Zion NP --- Valley of Fire
24. Valley of Fire ----- LV Camper inleveren en terugvlucht vanaf Las Vegas
25. Aankomst Nederland
Wat is het moeilijk om een mooie reis samen te stellen. Zeker omdat we eerst een heel andere route hadden maar volgens mij is dit ook een super mooie route aan het worden. De eerste dagen LV liggen vast en de treinreis ligt vast.
Is dit te doen zo?
De reis komt weer iets dichterbij. Net eindelijk te horen gekregen dat de camper rond is en ook de campervan is geboekt. We hebben de route iets aangepast en komen nu tot het volgende:
1. Vliegen naar LV
2. Las Vegas
3. Las Vegas
8. Monument Valley - Durango
9. Durango ------ treinrit naar Silverton al geboekt
10. Durango ------ Great Sand Dunes
11. Great Sand Dunes --- Crested Butte (via Gunnison )
12. Crested Butte --- Kebler Pass ------ Aspen
13. Aspen ---- Indepence Pass --- Leadville - - Glenwood Springs
14. Glenwood Springs - Moab
15. Moab
16. Moab ---- Kayente Dead Horse Point
17. Kayente Dead Horse Point ---- Capitol Reef NP
18. Capitol Reef NP
19. Capitol Reef NP
20. Capitol Reef NP ---- Zion
21. Zion
22. Zion
23. Zion NP --- Valley of Fire
24. Valley of Fire ----- LV Camper inleveren en terugvlucht vanaf Las Vegas
25. Aankomst Nederland
Wat is het moeilijk om een mooie reis samen te stellen. Zeker omdat we eerst een heel andere route hadden maar volgens mij is dit ook een super mooie route aan het worden. De eerste dagen LV liggen vast en de treinreis ligt vast.
Is dit te doen zo?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is ook mooi.
De tijd voor de Grand Canyon is aardig ruim, vanuit Kingman ben je er al vroeg, dus ik denk dat 1 nacht ook wel kan. Aan de andere kant is dit ook wel lekker rustig zo. Mather CG lukte nog wel?
Als je er 1 nacht doet zou je nog een stop in Mesa Verde kunnen maken, dat is weer iets heel anders. Wel heet in augustus, maar dat geldt voor meer plaatsen. Wel jammer dat RMNP er niet meer in zit, maar dat kun je eens combineren met South Dakota en Yellowstone.
De tijd voor Capitol Reef is wel mooi, maar ik zou het niet gek vinden als je tussen Capitol Reef en Zion nog ergens een overnachting had. Dan kun je onderweg ook nog iets doen. Bryce hebben jullie al eens bezocht?
Marianne

De tijd voor de Grand Canyon is aardig ruim, vanuit Kingman ben je er al vroeg, dus ik denk dat 1 nacht ook wel kan. Aan de andere kant is dit ook wel lekker rustig zo. Mather CG lukte nog wel?
Als je er 1 nacht doet zou je nog een stop in Mesa Verde kunnen maken, dat is weer iets heel anders. Wel heet in augustus, maar dat geldt voor meer plaatsen. Wel jammer dat RMNP er niet meer in zit, maar dat kun je eens combineren met South Dakota en Yellowstone.
De tijd voor Capitol Reef is wel mooi, maar ik zou het niet gek vinden als je tussen Capitol Reef en Zion nog ergens een overnachting had. Dan kun je onderweg ook nog iets doen. Bryce hebben jullie al eens bezocht?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dank je Marianne.
Inderdaad de tijd voor Grand Canyon is misschien wel wat ruim maar we kunnen niet meer terecht op Mather Campground dus zitten iets verder weg. Mijn beide schoondochters zijn er nog nooit geweest dus dan hebben we ook alle tijd.
Ik moet nog wel even uitzoeken wat we kunnen doen op dag 11 tot 14. Is dit ook wel echt interessant voor 6 pubers / jong volwassenen ?
En dit is allemaal goed te rijden met een camper?
Misschien 1 dag minder Capitol Reef en dan toch naar Bryce? Hebben wij al gezien maar toen hadden we net de hele dag regen dus dat is misschien toch leuk om nog eens terug te gaan.
Als iemand verder nog leuke activiteiten voor onderweg weet dan houd ik me aanbevolen. Ergens raften? Bij Moab?
Inderdaad de tijd voor Grand Canyon is misschien wel wat ruim maar we kunnen niet meer terecht op Mather Campground dus zitten iets verder weg. Mijn beide schoondochters zijn er nog nooit geweest dus dan hebben we ook alle tijd.
Ik moet nog wel even uitzoeken wat we kunnen doen op dag 11 tot 14. Is dit ook wel echt interessant voor 6 pubers / jong volwassenen ?
En dit is allemaal goed te rijden met een camper?
Misschien 1 dag minder Capitol Reef en dan toch naar Bryce? Hebben wij al gezien maar toen hadden we net de hele dag regen dus dat is misschien toch leuk om nog eens terug te gaan.
Als iemand verder nog leuke activiteiten voor onderweg weet dan houd ik me aanbevolen. Ergens raften? Bij Moab?
-
- Amerika-expert
Voor die leeftijdscategorie lijkt me een offroad- of ATV-tour wel een aanrader, of een jetboat- of speedboattour. Allemaal in Moab te boeken, google maar eens. Persoonlijk helaas nog geen ervaring mee (2 jaar geleden niet doorgegaan), maar dat gaat er hopelijk nog wel van komen. Veel plezier!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2098 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 13 Reacties