Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rutger83: rondreis Florida, iemand nog tips?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Rutger83
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Rutger83: rondreis Florida, iemand nog tips?

Bericht door Rutger83 »

Wij zijn onze eerste rondreis Florida aan het plannen met als beginpunt Miami, wij vertrekken op 27 december en vliegen op 6 januari weer naar Nederland.
De vliegtickets zijn inmiddels geboekt en de huurauto ook.

Wij hebben de huurauto (Intermediatie SUV) geboekt via Sunnycars voor bijna 1.100 euro, moet eerlijk zeggen dat wij ons niet hadden gerealiseerd dat het zo duur zou zijn om een auto te huren. Volgens mij hebben we veel sites wel bezocht en kan het niet veel goedkoper, maar mocht iemand nog tips hebben ... :)

Onze planning:
Maandag 27-12 Aankomt Miami 18:00 uur
Dinsdag 28-12 Miami
Woensdag 29-12 Miami -> Key West
Donderdag 30-12 Key West -> Everglades -> Fort Myers
Vrijdag 31-12 Fort Myers -> Sarasota -> Orlando (hotel bij Universal studio)
Zaterdag 1-1 Orlando
Zondag 2-1 Universal studio
Maandag 3-1 Universal studio -> Kennedy Space center ->West palm Beach
Dinsdag 4-1 West Palm Beach
Woensdag 5-1 West Palm Beach
Donderdag 6-1 West Palm Beach -> 16:00 uur vertrek naar Amsterdam
Vrijdag 7-1 Amsterdam

We hebben de hotels al wel geboekt, maar alles is nog aan te passen en te annuleren.
Wat is jullie eerste gedachte bij deze planning? Tips zijn altijd meer dan welkom.

Groet Rutger.
Gast

Re: Reis Rutger83: rondreis Florida, iemand nog tips?

Bericht door Gast »

Via deze link even lid worden.
https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... cale=en_US

Huurprijs voor jullie periode (met account code 8573150) $515 voor een aisle pick. Als backup boeking (om zeker te weten dat je een SUV krijgt) zou je dan voor een standard (groter dan intermediate!) SUV kunnen boeken voor $707
B2ABA9D3-75E2-4DC6-BE06-297E8E1845AD.jpeg
Kijk voor meer info over national cars even in het topic op het forum:
viewtopic.php?f=30&t=61731

Qua schema zou ik persoonlijk Key West eruit halen en al stoppen op Islamorada: de rit er naar toe duurt best lang en als je helemaal doorrijdt en de volgende dag al weer terug rijdt is het een beetje zonde. Als je echt naar Key West wil gaan zou ik de dag Orlando (de dag zonder parken in je schema) skippen. Of je zou kunnen overwegen om gelijk op de eerste volle dag naar Key West te rijden en Miami pas te doen ipv een van de dagen dat je nu hebt staan voor West Palm Beach.
b_talens
Amerikafan

Re: Reis Rutger83: rondreis Florida, iemand nog tips?

Bericht door b_talens »

Is er een bepaalde reden dat je kiest voor een lang verblijf in west Palm beach? Persoonlijk zou ik langer in Orlando blijven . In Orlando is zoveel te doen afhankelijk van wat je leuk vind . Voor een thrillpark is bv busch garden zeer aan te raden .
De rit key west , ever glades , fort Myers laat weinig ruimte om de everglades te bezoeken . Wat ga je doen in de everglades ? Ik Zou daar iets meer tijd voor nemen en bv de looproad rijden , je zou bv al in Napels kunnen stoppen voor de nacht ipv fort Myers .Napels is een leuke gezellige stad met winkels , terrasjes en restaurants in een straat die zo richting het strand loopt .
Je hebt erg veel strand dagen maar januari in Florida is niet perse strand weer . De nachten zijn vrij koud met evt nachtvorst . Overdag kan het lekker strandweer zijn maar het kan ook koud en 17 graden zijn . Vanuit Orlando kan je makkelijk een dagje strand doen naar beide kanten (clearwaterbeach , siësta key of cocoa /daytonabeach ) . Bij meer dagen Orlando kan je dan wat flexibeler je dagen indelen en pas op het laatst besluiten of je naar het strand gaat of wat anders gaat doen . Daarnaast kan je meerdere dingen op een dag doen omdat je niet steeds aan het rijden bent Ik lees geen shopplannen , dat is bijna een must do
Ook de rit naar key west is erg lang en schiet niet op. Ik zou dat ook anders indelen

Qua auto kan het goedkoper ..ik zit op verschillende fora met tips en trucs en sites . Haal je auto bv niet op het vliegveld op maar daar buiten kan het veel schelen.ik heb gisteren via hertz.co.uk een auto gehuurd in Miami off airport (Kendall) 2 weken november midsize SUV voor 550. Maar ook via avis.be zijn normalere prijzen te vinden. Via Andy van de Engelse fdch kreeg ik mooie quotes van rond de 600 euro via een groot Engels forum over Florida .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida