Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ThomasVH04
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door ThomasVH04 »

Hallo allemaal,

Ik volg het forum al een tijdje om wat informatie op te doen, maar heb me nu pas voor het eerst geregistreerd. Graag had ik jullie mening eens ontvangen over ons routeschema.
We hebben vluchten geboekt vanuit Amsterdam naar SFO (26/12) en komen terug vanuit Las Vegas (08/01).
Dag 1: San Fransisco
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: San Fransisco - Morro Bay
Dag 4: Morro Bay - LA
Dag 5: LA
Dag 6: LA (Oudejaarsavond: tips?)
Dag 7: LA - Tucson (we willen wel door Joshua Tree rijden)
Dag 8: Tucson
Dag 9: Tucson
Dag 10: Tucson - Monument Valley (onderweg eens door Sedona rijden).
Dag 11: Monument Valley - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: naar huis

Graag verduidelijk ik wel even sommige keuzes:
- San Fransisco is misschien wat kort maar kan in die periode wat tegenvallen met het weer. Dat bezoeken we later graags eens opnieuw.
- Van LA naar Tucson is een stevige route, net zoals de route van Tucson naar Monument Valley. Toch voorzien we dat we die dag vroeg vertrekken zodat we pas 's avonds toekomen op onze bestemming. Dat geeft ons de tijd om Joshua Tree en Sedona 3 tot 4 uur te verkennen.
- Monument Valley bezoeken we dan eigenlijk 's morgens op dag 11 en daar nemen we een uur of 4 de tijd voor. Nadien rijden we naar Las Vegas.
- Ik veronderstel dat sommigen onder jullie die routes wat te lang vinden? Wij zijn nu wel mensen die het niet erg vinden om wat langer te rijden. Zo zijn we in april 2019 eens een week naar Las Vegas geweest. Toen zijn we op één dag naar de Grand Canyon gereden en terug. We hebben die toen ook een viertal uur kunnen bezoeken en hebben daar in totaal dus ongeveer 8 uur voor gereden. Sommigen vinden dat misschien te lang maar het alternatief is om het niet te zien. Wij vonden dat een prachtige ervaring.
- Korte wandelingen doen we graag maar hele lange zijn niet echt ons ding. Net daarom dat we het niet erg vinden om 'slechts' 4 uur door te brengen (rijden en stoppen aan 'viewpoints') in de bovengenoemde parken.

Bedankt alvast voor jullie feedback!
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door Trails »

Tucson is geweldig en er is daar heel veel te wandelen.
We waren 4 weken in Tucson in maart 2017. Voor ons voorlopig geen USA meer maar Tucson is wel een plaats/regio waar we beslist nog eens naar toe willen. De woestijn met zijn planten, saguaro's en andere cactussen is zó mooi. Mount Lemon is weer heel anders en ook schitterend.
Hier ons verslag: https://www.schoutenjanssen.nl/nl/Arizo ... gorde.html

Joshua Tree NP is ook de moeite waard.

Monument Valley vonden we eigenlijk allemaal wel tegenvallen. Het lag op onze route maar we zouden er niet zo ver voor omrijden. We waren daar in oktober 2017.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Eens met wat Trails hierboven zegt: ik zou niet zo'n eind omrijden voor Monument Valley als ik uit Tucson kom en naar Las Vegas wil.
Persoonlijk zou ik dit skippen; je kunt bijvoorbeeld een overnachting doen aan de Grand Canyon; dan heb je automatisch wat meer tijd voor Sedona. Of overnachten in Sedona en de dag erna via de Grand Canyon naar Las Vegas (ook al lees ik dat je al in de GC bent geweest).

En ik zou denk ik overwegen om in 1 keer van San Francisco naar Los Angeles te rijden. Ik ben bevooroordeeld: de enige keer dat wij hem hebben gereden hadden we op beide dagen dikke zeemist en dus 0 uitzicht. Ik heb al zoveel kustroutes gereden... 't is mooi hoor, maar minder uniek dan alle andere dingen die je kunt zien. Die dag zou ik denk ik liever besteden aan Las Vegas. Als jullie het niet erg vinden om ver te rijden zou je zelfs kunnen overwegen om een dagtochtje Death Valley te doen. Zal prachtig zijn rond die tijd van het jaar.
Wij zijn eens van San Diego naar Tucson gereden. Best een eind maar als je daardoor meer tijd ter plaatse hebt vinden wij dat ook nooit een probleem.

In ieder geval veel plezier met voorbereiden!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind MV prachtig, we hebben daar in 2019 de wildcat trail gelopen en dat was geweldig. Maar ik ben het eens met de voorgaande reacties; in jouw route zou ik het overslaan. Een extra stop tussen LA en Tucson is wel een must als je Joshua Tree wilt bezoeken.
Wij waren daar in december 2011, en het was heerlijk daar qua temperatuur. Ik zou daar zeker wat tijd voor een paar wandelingen uittrekken. Zie daarvoor ons 2011/2012-verslag.

Marianne
ThomasVH04
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie feedback!
We hebben hier thuis al beslist met enkele zaken rekening te houden. Zo had ik hier op het forum eerder al gelezen dat Tucson zeer mooi is. Wij twijfelden lang tussen Phoenix en Tucson maar het forum heeft ons overtuigd.

MV gaan we laten vallen en Death Valley proberen inpassen. We gaan dat doen door op dag 10 vanuit Tucson naar Sedona te rijden. Dat gaan we dan heel rustig en meerdere uren bezoeken. Later op de avond willen we dan al doorrijden naar Kingsman, waar we gaan overnachten. De ochtend nadien kunnen we doorrijden naar Death Valley. Daar hebben we dan ook de hele dag alvorens ‘s avonds naar Las Vegas te rijden. Dit lijkt me veel comfortabeler en dat dankzij jullie feedback.

De overnachting in Morro Bay willen we behouden. Indien het te mistig is, dan kunnen we die dag eerst nog wat langer in SF blijven en pas in de late namiddag naar Morro Bay rijden. Is het weer wel mooi, dan hebben we alle tijd om rustig te genieten van de kustroute.

We begrijpen de tip om een overnachting tussen LA en Tucson te plannen. Toch denk ik dat we het niet echt kunnen oplossen, tenzij we de reis een dag langer maken maar dat is gezien mijn beroep (leraar) onmogelijk. Als we nu een overnachting plannen rond Joshua Tree, dan hebben we geen 2 ‘volle’ dagen in Tucson. De dag van Joshua Tree maken we dan liever wat ‘te druk’, zodat we nadien weer op ons gemak zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, het kan allemaal. Zelf ben ik geen fan van in het donker rijden. Je mist veel moois. En het is erg vroeg donker in die periode, en ook heel erg donker.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ambitieuze route hoor.
Tussen LA en Tucson of LA en LV kun je genoeg Joshua trees zien, groeien gewoon langs de weg. Als het een extra omweg is met de korte tijd die je al hebt, zou ik er niet voor omrijden. De bomen bloeien niet, wat toch het mooiste is en voor een echte wandeling is (te) weinig tijd.
Tucson e.o. is fantastisch en veel te zien, maar ook hier de cactussen bloeien niet in december.
Daarentegen is de Death Valley ook prachtig, wij zijn er de laatste keer 5nachten geweest.

T is allemaal wel te doen, maar het is veel rijden.
Mon.val sowieso skippen.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
ThomasVH04
Amerika-ontdekker

Als we vanuit ons hotel richting Joshua Tree Np rijden en dan de route volgen door het park naar Cottonwood Visitor Center, dan hebben we daar ongeveer een uur of 4 voor (van 13 tot 17 uur). Dat is toch beter dan het helemaal niet te doen?
Het klopt dat we nadien in het donker rijden en dat is niet ideaal. Indien we een dagje langer konden blijven, dan hadden we zeker een extra tussenstop ingepland. Nu moeten we kiezen tussen een tussenstop, om de dag nadien nog een paar uur in de auto te zitten op weg naar Tucson, of de route wel al afwerken en daar pas de avonds in het donker toe te komen. Beide zijn niet ideaal maar we kiezen ervoor om de dag nadien onmiddellijk op ons gemak te zijn.
Waarom is de route buiten dit deel uitdagend? Monument Valley hebben we eruit gehaald en we zijn meerdere dagen op meerdere locaties. Zie ik iets over het hoofd?
Zijn de cactussen in januari dan niet mooi in Tucson?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als jullie tevreden zijn met deze manier van reizen is het prima natuurlijk. Maar om na het bezoek aan Joshua Tree nog 5 uur in het donker te moeten rijden lijkt mij niet aantrekkelijk. Je moet onderweg ook nog ergens eten, dus het wordt een lange dag.
Voor Death Valley heb je onderweg van Kingman naar Las Vegas ook niet echt veel tijd.
Ik heb geen ervaring met de hele kustweg in de winter. Wel deden wij het stuk tussen LA en Malibu en dat was prachtig. Je hebt kans dat je walvissen spot vanaf de kust. Ik weet niet of de weg gerepareerd is tegen de tijd dat jullie gaan.

Edit, ik zie dat de weg bij Big Sur voor de zomer gerepareerd zou moeten zijn.

Marianne
ThomasVH04
Amerika-ontdekker

Rijden we dan van Tucson mss beter via Sedona onmiddellijk door tot Las Vegas? Dan zijn we daar 3 volle dagen en kunnen we een daguitstap plannen naar DV.

We blijven fan van 2 volle dagen in Tucson. Is het een oplossing om Joshua Tree te laten vallen en de route langs Yuma te nemen naar Tucson? Is dat een mooie route? Als we rond een uur of 8 ‘s morgens vertrekken en we stoppen soms eens, dan komen we tussen 18 en 20 uur aan in Tucson. Dat is dan toch wat minder in het donker en we kunnen nog dineren in Tucson zelf.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zat te denken dat het misschien niet gek was om op dag 6 in de avond al richting Joshua Tree te rijden, maar dat is waarschijnlijk geen optie omdat dat oudejaarsavond is. Wat mij dan ook weer op de vraag brengt of je de dag erna al om 8 uur in de auto zit.

Tucson- Las Vegas via Sedona is een lange rijdag. Willen jullie niets doen onderweg? En niet wandelen in de parken?

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Als inwoner hier rij ik hier lange afstanden en moet ik soms eens lachen met de 'lange afstanden' die hier vermeld worden.

Maar ik ben ooit toerist geweest en dan is dat natuurlijk helemaal anders en zou ik ook de tijd nemen om onderweg wat te zien en wat te wandelen.
Ik woon in Tucson en hebt de afgelopen maanden heel vaak de trip Tucson-San Diego (ok, das geen LA) en Tucson-Las Vegas gedaan. Ik vlam doorheen Phoenix en neem de 93 doorheen Wickenburg en richting Kingman (even tanken) en dan verder naar Las Vegas. Daar doe ik 5.5 a 6u over. Absoluut geen aanrader voor een toerist. Idem voor de 25 trips Tucson-San Diego die ik gedaan heb in 5u.

Er is onderweg zoveel te zien, je zou kunnen rijden via Sedona idd (heel mooie omgeving!) en in Flagstaff overnachten, om vervolgens naar Las Vegas te gaan, eventueel met blitzbezoek aan de GC.

In 2018 moesten wij in LA zijn en zijn toen in een dag naar Tucson gereden via Joshua Three NP. Dat lukt, maar aanraden doe ik het niet. Voor ons was dat anders omdat we hier wonen en er ook al eerder geweest waren.

Voor Tucson en omgeving zie dit topic van Trails destijds, maar er is nog niets veranderd, het is hier nog steeds wondermooi ! Zeker als je van desert houdt. viewtopic.php?f=7&t=65575&p=1073217&hil ... n#p1073217
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
ThomasVH04
Amerika-ontdekker

Oudejaarsavond willen we inderdaad in LA vieren :-). Toch gaan we ervan uit dat we de dag nadien wel rond een uur of 9 kunnen aanzetten. Het is nu ook niet de bedoeling om het daar tot in de vroege uurtjes uit te houden. Je hebt absoluut gelijk dat het in normale omstandigheden beter zou zijn om die avond al door te rijden richting Joshua Tree.

De tip van Dude om van Tucson naar Sedona te gaan, te overnachten in Flagstaff en vervolgens naar LV te gaan via de GC, lijkt ons heel goed. Dat maakt het veel relaxter en zo zien we elke dag heel veel. We hoeven zo ook bijna niet in het donker te rijden. Het is jammer dat we dan niet naar Death Valley kunnen, maar we gaan sowieso nog terug op reis naar die regio.

Volgens mij blijft de enige ‘te drukke’ dag dan die van LA naar Tucson. Volgens mij zijn er drie mogelijkheden waarvan we er eentje echt niet zien zitten.
1) Tucson laten vallen en niet zo ver gaan. Dit zou het oplossen maar dit is de mogelijkheid die we echt niet zien zitten. Tucson is toch echt eens iets anders en spreekt ons enorm aan.
2) Toch kiezen voor een tussenstop, iets voorbij Joshua Tree. De dag nadien dan nog een uurtje of 3,4 doorrijden naar Tucson. Dit geeft ons dan wel slechts anderhalve dag in Tucson in plaats van 2 volle. 2 volle leek ons de moeite, maar is anderhalve dat ook? Wat denken jullie?
3) Geen tussenstop en beseffen dat we zo 1 dag wat opgeven om in de auto te zitten. De ideale oplossing om een dag langer op reis te gaan, behoort niet tot de mogelijkheden. In dat geval is mijn vraag aan jullie welke route we het beste kiezen. Die via Joshua Tree of die via Yuma? Wat is de mooiste? Als we die via Joshua Tree nemen, dan zullen we er enkel kunnen doorrijden en hier en daar eens stoppen langs een viewpoint.

Nogmaals bedankt voor jullie feedback! Ik denk dat we op 1 dag na, nu echt een comfortabele reis op de planning hebben staan en dat is toch dankzij jullie. Het is nu enkel nog zoeken naar de minst slechte oplossing voor die ene dag.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Tussen Wickenburg en Kingman groeien ook veel Joshua Trees. Dit stuk weg (nr. 93) heet zelfs Joshua Tree Parkway.

https://www.arizonahighways.com/explore ... ee-parkway
en
https://azwonders.com/2018/08/05/arizon ... -pit-stop/

Zeker als je toch geen tijd hebt om de mooie wandeling in Joshua Tree NP te doen is dit misschien een goede optie op weg naar Las Vegas.

Waarom Hwy 1 van SF naar LA in zo veel dagen?
Het is hartje winter en de kans op mist en niks kunnen zien is toch wel behoorlijk groot.

Is Los Angeles voor een bepaalde reden???
Anders zou je ook kunnen doorrijden naar San Diego en dan naar Tucson…
De volgende keer dat wij naar Tucson gaan willen we vliegen op LAX en dan via San Diego en Yuma naar Tucson rijden.

Tucson overslaan??? Wat zeg je dan nu??? Maar ja, wij zijn dan ook verliefd geworden op die regio omdat het er zó mooi en zó anders is.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Tucson overslaan zou ik ook geen optie vinden. Mooie stad, leuk centrum, genoeg te doen in de omgeving en prachtige natuur.
Maar in deze route zou je keuzes moeten maken en de afstanden zijn vrij groot.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind 1 stop aan de kustweg niet gek, dat zijn maar twee dagen.
Maar gezien de tijd van het jaar is het wel jammer dat je nu niet meer tijd hebt voor de gebieden waar het juist in de winter aangenaam is.
Is het wellicht een optie om je ticket om te boeken van SFO naar LAX?

Marianne
ThomasVH04
Amerika-ontdekker

We hebben slechts 792 euro voor ons 2 betaald dus de vlucht omboeken zou geen goed idee zijn, vermoed ik.
Toch vraag ik me af waarom we dit zouden aanpassen. Op dit moment hebben we 1 volle dag in SF. Als het de dag nadien slecht weer zou zijn langs de kustroute, dan kunnen we toch gewoon langer blijven in SF? Ik veronderstel dat er daar zelf met regen meer dan genoeg te zien is. Ik heb al zo vaak gehoord dat het een prachtige stad is en dan hoeft wat regen toch geen spelbreker te zijn of zie ik dat verkeerd?
Is het langs de kustroute wel goed weer, dan vertrekken we toch wat vroeger op de ochtend en kunnen we er op ons gemak van genieten. Eens stoppen in Monterey, Cambria,... Om uiteindelijk op een goede 3 uur van LA te overnachten en lekker te dineren.
Zien we hier nu echt iets over het hoofd?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Tantelotje schreef:
15 mar 2021, 16:34

En ik zou denk ik overwegen om in 1 keer van San Francisco naar Los Angeles te rijden. Ik ben bevooroordeeld: de enige keer dat wij hem hebben gereden hadden we op beide dagen dikke zeemist en dus 0 uitzicht.
De reis is in december-januari dus de zeemist is gelukkig niet aan de orde
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zeg niet dat SF niet te doen is of dat het niet de moeite waard zou zijn, maar ik probeer te zeggen dat het mooi zou zijn om meer tijd te hebben voor het zuidelijke deel van de reis.
Als je vaker in deze tijd van het jaar kunt reizen is het misschien niet echt van belang, maar parken als Joshua Tree en Death Valley en de omgeving van Tucson zijn buiten de winter minder aangenaam om te bezoeken, daar kun je in de zomer niet veel ondernemen. Daarom is het jammer dat je daar nu weinig tijd voor hebt.

Marianne
ThomasVH04
Amerika-ontdekker

bedeve schreef:
17 mar 2021, 13:00
Tantelotje schreef:
15 mar 2021, 16:34

En ik zou denk ik overwegen om in 1 keer van San Francisco naar Los Angeles te rijden. Ik ben bevooroordeeld: de enige keer dat wij hem hebben gereden hadden we op beide dagen dikke zeemist en dus 0 uitzicht.
De reis is in december-januari dus de zeemist is gelukkig niet aan de orde
Is de route volgens jou dan sowieso wel de moeite in die periode?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer