Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen in Amerika en verblijven in Amerika.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Olympia
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Trouwen in Amerika en verblijven in Amerika.

Bericht door Olympia »

Hallo,

Ik heb dus de vraag of ik in Amerika mag blijven als ik ga trouwen met een Amerikaan, want ik ben van plan om te gaan trouwen met iemand die ik al vier jaar ken die uit Amerika komt.

Alleen het probleem wat ik dus heb is, dat ik niet weet of ik met een MBO 3 of 4 diploma kan gaan werken in de VS.
Ik werk trouwens in de ICT.

En ook wil ik weten of ik ook daar kan blijven als ik geen werk heb, wel getrouwd ben, maar wel aan het proberen ben om werk te zoeken in de VS.

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden, want ik kan zelf niet tegenkomen op het internet wat ik kan met een MBO 3 of 4 in Amerika.
Alvast bedankt!
Martijn88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Trouwen in Amerika en verblijven in Amerika.

Bericht door Martijn88 »

Helaas mag je niet in de US blijven als je met een Amerikaan trouwt en er verder geen verblijfsstatus hebt. Je kan hier op het forum aardig wat topics vinden, de mogelijkheden zijn een K1 visum of CR1 visum. K1 is een visum waarbij je je verloofd, dan de visum aanvraag doet, en na goedkeuring kan je naar de US en heb je 90 dagen om te trouwen. Je kan dan echter niet gelijk werken of bv gemakkelijk een rijbewijs verkrijgen, maar je ben over het algemeen iets sneller in de US. Het CR1 visum duurt meestal iets langer, maar je moet dan wel eerst getrouwd zijn. Bij aankomst in de US krijg je vrij snel je SSN en je greencard en je mag gelijk gaan werken. Hou er rekening mee dat CR1 je zeker 12-16 maanden kost.

Op dit moment is K1 echter onzeker, aangezien er nog een Schengen travel ban is, daarom worden er nauwelijks K1 cases behandeld door het consulaat in Amsterdam. Volgens mij behandelen ze nog wel K1's als je een rechtzaak start, maar ja, dat kost je ook weer even wat geld en tijd. Een van de uitzonderingen op de ban is als je getrouwd bent met een US citizen, CR1 visums worden daarom nog wel behandeld.

Op beide visums dient je man/vrouw je te sponsoren, of je hebt een andere sponsor nodig die genoeg inkomen heeft in de US, mocht jij bv werkloos raken en 'bijstand' nodig hebben. Je kan dus prima blijven als je (nog) geen werkt hebt. Hoe het zit met MBO diploma's durf ik je niet te zeggen.
Hockey
Amerika-expert

Re: Trouwen in Amerika en verblijven in Amerika.

Bericht door Hockey »

je stelt feitelijk een aantal vragen.

Mag je in de VS verblijven? Ja, op het Visa Waiver Program mag je maximaal 90 dagen blijven.
Mag je trouwen als je daar bent op het VWP? Ja, als het of spontaan is of je daarna weer wegaat.
Maar als jij nu al weet dat je gaat trouwen en je terwijl je in de VS bent zal gaan trouwen en dan een K-1 visum gaat aanvragen dan mag dit niet. Dus wees hier heel voorzichtig in.
Mag je met een Mbo 3/4 diploma werken in de VS? Ja, mits je een daartoe gerechtigd visum hebt. Dus getrouwd zijn en inmiddels ook mogen werken daar of vanuit Nederland een baan daar bemachtigen die aan de eisen voldoet.
Maar daar op het VWP heengaan, dan een baan zoeken, beginnen met werken zonder een visum mag niet.
Een baan bemachtigen met mbo 3/4 is iets wat zeer lastig is daar je niet in aanmerking zal komen voor een H1-B visum.

Een andere optie is de Diversity Lottery winnen. maar let, dat is het winnen van een loterij en daarna nog even wachten voordat je aan de beurt bent, kan verhuizen etc.

Zijn er banen in de VS voor mensen met mbo 3/4 niveau qua opleiding? Ja, die zijn er. Veel Amerikanen hebben dat niveau. maar eenmaal gerechtigd zijn daar te werken en dan pas iets gaan zoeken daar maakt het een stuk makkelijker, want dan kan en mag je elke baan aannemen die er maar is. Bijvoorbeeld bij McDonald's. Niet je droombaan, maar wel een eerste start en de mogelijkheid referenties op te bouwen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer