Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Robotjoek1970: huwelijksreis, San Francisco - Salt Lake City.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Robotjoek1970: huwelijksreis, San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door Robotjoek1970 »

Goedenacht allemaal,

Na vanaf vorig jaar omstreeks Juni ongeveer te zijn beland op dit forum, leek t me nu wel eens tijd om me te registreren, na me uiteraard zoals gevraagd te hebben voorgesteld, om jullie advies/mening te vragen over onze huwelijksreis.

De planning was om 12 Juni a.s te gaan trouwen en 14 Juni naar San Francisco te vertrekken en onze reis op 03 Juli in Salt Lake City te beëindigen, maar zoals bekend is r iets van een pandemie aan de gang en kan onze trouwerij en huwelijksreis helaas geen doorgang vinden :( ,helaas, helaas, maar t is niet anders.

Nu hebben we de hele trouwerij verplaatst naar 18 Juni 2021, en willen daarna dus nog steeds deze mooie reis gaan maken.
We gaan met de auto en hadden ook alle hotels al geregeld, dus dat gaan we volgend jaar dus ook weer doen.
Dit was, en is, onze planning:

Van San Francisco naar Salt Lake City via:
• San Francisco (14-16 Juni)
• Yosemite (Mariposa) (16-18 Juni)
• Death Valley (18/19 Juni)
• Las Vegas (19/20 Juni)
• Williams (Grand Canyon) (20-22 Juni)
• Page (22/23 Juni)
• Zion National Park (Hurricane) (23/24 Juni)
• Bryce Canyon (24-26 Juni)
• Arches Moab (26-28 Juni)
• Vernal (28/29 Juni)
• Yellowstone National Park (29 Juni – 02 Juli)
• Salt Lake City 02/03 Juli)

- Wandelen is niet echt ons ding, maar we houden wel heel zeker van natuur….., vandaar dat we de natuurparken bezoeken, Oh ja lange stukken
auto rijden is ook geen probleem, i like 2 drive :thumbup:
- In de GC gaan we geen helikoptervlucht doen, houd mijn vrouw echt niet van, en ik heb t de 1e x al gedaan.
- In Moab willen we in iig naar Rockland Ranch, hebben daar een documentaire over gezien over hoe de Mormonen daar leven.
- In Page hadden we een excursie geboekt bij:
- Antilope Canyon X tour by Taadidiin Tours
- Vanuit Williams zouden we de stoomtrein nemen naar de South Rim

Zouden jullie met al jullie ervaring en wijsheid is met ons mee kunnen kijken en denken en op of aanmerkingen geven over deze voorgenomen trip, en dan denk ik aan of afstanden realistisch zijn (mijn vrouw heeft alles gecheckt via Google maps) en of jullie nog waardevolle tip of suggesties hebben.

Alvast bedankt voor alle genomen hulp en moeite!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Huwelijksreis, San Francisco - Salt Lake City

Bericht door jojostravelusa »

Wat jammer dat jullie huwelijk(sreis) dit jaar niet door kan gaan. Hopelijk ziet alles er volgend jaar een stuk beter uit.
V.w.b. de route het volgende. Wij zijn ook niet bepaald vies van kilometers maken, en wij reizen altijd per camper, maar wat me opvalt is dat je vanuit Vernal in een keer doorgaat naar Yellowstone. Sla je Grand Teton NP helemaal over? Ook op de terugweg naar Salt Lake city?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Huwelijksreis, San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Grand Teton ontbreekt inderdaad, maar ik mis wel meer zaken, of in elk geval, de tijd voor meer zaken. En ik vind ook de overnachtingsplaatsen niet overal ideaal.
Ik heb de route even per dag uitgeschreven, dan is het beter te zien wat de reisdagen zijn en waar je meerdere dagen bent.

14-jun-21 naar San Francisco
15-jun-21 San Francisco
16-jun-21 San Francisco - Mariposa
17-jun-21 Mariposa
18-jun-21 Mariposa - Death Valley
19-jun-21 Death Valley - Las Vegas
20-jun-21 Las Vegas - Williams
21-jun-21 Williams
22-jun-21 Williams - Page
23-jun-21 Page - Zion
24-jun-21 Zion - Bryce
25-jun-21 Bryce
26-jun-21 Bryce - Moab
27-jun-21 Moab
28-jun-21 Moab - Vernal
29-jun-21 Vernal - Yellowstone
30-jun-21 Yellowstone
1-jul-21 Yellowstone
2-jul-21 Yellowstone - Salt Lake City
3-jul-21 Salt Lake City

Mariposa ligt op een behoorlijk stuk rijden van Yosemite Valley. Dat geeft je de eerste dag eigenlijk al weinig tijd meer om het park in te gaan en weer terug te rijden naar Mariposa. Waarom kijk je niet naar El Portal of iets in het park? En willen jullie de sequoia's zien? Dan zou Oakhurst een betere keuze zijn dan Mariposa. Maar hoe dan ook, je tijd voor het park is beperkt (zelfs als je nauwelijks wilt wandelen), en dat in de mooie, maar wel drukke maand juni.
Vervolgens wil je in 1 dag van Mariposa naar Death Valley rijden. Het maakt wel wat uit wáár in DV je wilt overnachten, maar het is hoe dan ook een hele lange dag waar heel erg veel te zien is (Tioga Road, Bodie, Mono Lake, Alabama Hills), maar waar je niet of nauwelijks tijd voor hebt.
Voor Las Vegas zou meer tijd ook wel fijn zijn, maar dat trekt jullie wellicht niet?
de tijd voor de Grand Canyon is dan weer ruim. Die trein is wel leuk, maar een nacht aan de rim zou ook wel mooi zijn.
De tijd voor Zion is weer bijzonder krap. En Hurricane ligt niet handig. Je rijdt van uit Page gezien het park voorbij, en de volgende dag maak je weer dezelfde extra kilometers. Hou er rekening mee dat een parkeerplaats vinden bij het park heel moeilijk is, en dat je in Springdale betaald parkeren hebt. Ik zou iets in Springdale zoeken.
Voor Bryce heb je dan weer ruim de tijd, wat ik niet begrijp als je niet wilt wandelen. wat zijn de plannen daar? Ik zou daar een nacht minder doen en tussen Bryce en Moab een nacht Torrey doen Dat geeft je tijd voor de mooie UT12 en voor Capitol Reef, en meer tijd voor Moab.
Heb je al bekeken waar je wilt overnachten in Yellowstone? Je kon vanaf afgelopen 1 juni boeken voor 2021. Veel zal al vol zitten, maar er zal ook altijd wel iets vrij komen.

Tijd voor Grand Teton is er niet, maar ik zou wel proberen er doorheen te rijden, op weg van Vernal naar Yellowstone.

Zelf zou ik iets laten vallen om voor de rest meer tijd te hebben. Hoe leuk rijden ook is, je wilt toch uiteindelijk ook iets zien? En om iets van de prachtige natuur te zien zal je ook zo nu en dan de auto uit moeten.

Kijk eens in ons 2015-verslag voor Yellowstone en voor Yosemite en de route naar Death Valley.

Marianne
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker

Re: Reis Robotjoek1970: huwelijksreis, San Francisco - Salt Lake City.

Wat jammer dat jullie huwelijk(sreis) dit jaar niet door kan gaan. Hopelijk ziet alles er volgend jaar een stuk beter uit.
V.w.b. de route het volgende. Wij zijn ook niet bepaald vies van kilometers maken, en wij reizen altijd per camper, maar wat me opvalt is dat je vanuit Vernal in een keer doorgaat naar Yellowstone. Sla je Grand Teton NP helemaal over? Ook op de terugweg naar Salt Lake city?
Bedankt voor het meedenken, en we duimen idd dat t volgend jaar allemaal wel weer mogelijk is, en wat betreft jouw vraag, Grand Teton zat idd niet in de planning, maar we hebben nu gekeken en dat zouden we idd op de terugweg mee kunnen pakken ... !
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker

@Martin & Marianne

Super bedankt voor t meedenken en de uitgebreide vragen/mogelijkheden die je ter sprake brengt !

De reden dat we vaak niet helemaal tot in t park zijn, is ook grotendeels een kosten plaatje, hoe "verder" weg je blijft, des te lager de kosten zullen zijn, hebben wij gezien, en we hebben nu eenmaal een budget, hebben ook nog een trouwfeest etc te betalen :D
Wat betreft je opmerking over over het stuk rijden tussen Mariposa en Yosemite, das ongeveer een uurtje, en dat vinden wij prima, gaan we wat eerder op, en dan hebben we op de 1e dag daar idd wat minder tijd, maar dat komt vast goed, al is t met wat anders in de omgeving.
Dat we minder tijd hebben in DV begrijpen we ook, maar ja daar hebben we voor gekozen.
Wat betreft LV daar zijn we einde ochtend, dus daar hebben we de hele middag en avond, wat mij, en me vrouw kennende , zeker meer dan genoeg is, ik ben r zelf al geweest en vind t allemaal 2 much, zeker savonds met als die vervelende folder mannetjes, lees sex clubs etc, we willen graag naar The Venetian en naar de show savonds, oa The Belaggio.........
over de GC dat zou idd een optie kunnen zijn om daar een nacht minder te doen, en dan kunnen we altijd naar t trein avontuur kijken of naar de door jouw voorgestelde Rim overnachting.
Wat betreft Zion, daar zouden we nog eens naar kunnen kijken, maar wat op opviel, nadat we ff de optie Springdale hadden bekeken, is dat dat toch ook wel weer wat duurder is dan de Hurricane optie, maar ja maybe moeten we daar ff meer in duiken......
Van Bryce kan ik me nog herinneren dat t erg mooi was, dus we willen daar echt wel een wandeling maken en rond rijden, maar ook daar moeten we maybe eens naar kijken.
De Torrey optie is idd wel een reële optie, en de ScenicByway, Highway 12 stond al op de planning, en in Moab hadden we al een aantal dingen staan !
In Yellowstone zouden we overnachten in Hibernation Station Cabin, en als t goed is de reservering gewoon doorgeschoven......

De Grand Teton optie gaan we iid ook bekijken

Voor de duidelijkheid, t is ook zeker de bedoeling dat we veel de auto uitgaan, maar dan meer om veel stops te maken, en niet om trails te gaan lopen, das niet ons ding, want we willen uiteraard zoveel mogelijk zien !

Mijn vrouw heeft een hele beschrijving gemaakt van hoe de reis r uit zou kunnen/moeten zien, wet daarin de hotels en welke bezienswaardigheden we daar kunnen bezoeken, de reistijd met behulp van Google Maps in elkaar gezet en veel meer info......, ik zou je deze kunnen doorsturen via mail of iets dergelijks zodat je meer een idee hebt wat wij nu voor ogen hadden...?

We zijn r al bijna een jaar mee bezig geweest, maar omdat de reis nu geannuleerd werd, dacht ik weet je wat ik ga onze reis ff op dit forum plaatsen en dan kijken of we tot nieuwe inzichten kunnen en/of mensen zeggen, nou dat kan je beter niet zo doen, of anders.....

Maar alle input word op prijs gesteld en word zeker naar gekeken.......
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is inderdaad zo dat je vaak meer geld kwijt bent als je in de parken overnacht, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Ik zou voor Yellowstone echt eens kijken naar iets in het park. Een frontier cabin bij de Old Faithful Snowlodge bijvoorbeeld kost 139 dollar per nacht (zie www.yellowstonenationalparklodges.com). Of kijk eens naar een cabin bij Lake Lodge. Ik denk niet dat je in West Yellowstone veel goedkoper uit bent. Meerdere locaties zijn sowieso handig omdat het zo'n groot park is.
Voor Springale kun je eens kijken naar de Zion Park Motel (via hun eigen site). De kamers daar zijn heel betaalbaar.
Voor de Grand Canyon zijn er ook betaalbare opties. Kijk eens naar de Bright Angel Lodge, op www.grandcanyonlodges.com.
Als je de treinsreis bij de GC niet gaat doen bespaar je ook weer veel geld uit. En je kunt een jaar langer sparen. :wink:
Je hebt het over reserveringen, maar ik neem aan dat je niet alles hebt vastliggen? Of wel? Kun je wel iets schuiven? Anders heeft commentaar leveren weinig zin.
Robotjoek1970 schreef:
07 jun 2020, 19:40
Dat we minder tijd hebben in DV begrijpen we ook, maar ja daar hebben we voor gekozen.
Het gaat me niet (alleen) om de tijd voor Death Valley maar ook voor het oostelijke deel van Yosemite en al het moois langs de 395.
Ik ben wel benieuwd waar je in Death Valley overnacht; Als je echt in het pak overnacht (en die indruk krijg ik omdat de afstand naar Las Vegas niet groot is), dan is het echt te ver om dat vanuit Mariposa te doen. Je zou dan beter in Lone Pine kunnen overnachten. Zie bijvoorbeeld ons 2019- en 2015-verslag voor onze overnachting in Lone Pine.

Bryce is een prachtig park maar wel klein. Als je niet naar beneden gaat lopen is één overnachting echt voldoende voor wat uitzichtpunten langs de rim.
Bij Moab zou ik me vooral focussen op Arches en Canyonlands NP. Daar heb je al je tijd al voor nodig, zelfs zonder wandelingen.

Maar ik zou zeggen: ga toch echt iets meer doen dan alleen de uitzichtpunten! Je zult anders bijvoorbeeld in Yosemite niet de Vernal Fall kunnen zien, niet naar Mirror Lakes kunnen etc etc. Als je van natuur houdt is een stukje wandelen toch prachtig?

Marianne
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker

Haha, klopt idd dat we nog een jaar langer kunnen sparen, daar heb je zekere een punt ... :thumbup: :D

We hadden alle hotels al vastgelegd, maar die zijn nu ook allemaal geannuleerd, dus qua hotels en vliegreis kunnen we weer alle kanten op, behalve de goeie, omdat we niet kunnen vliegen op t moment. :wink:

Als alles weer boekbaar is, en dan vooral de vliegtickets, want die kunnen we nu nog niet ver genoeg vooruit boeken, dan gaan we eens goed naar je adviezen kijken, en kijken in hoeverre we er wat mee gaan/kunnen doen ...

Nogmaals heel erg bedankt voor de tips en goede raad! :clap:
Laatst gewijzigd door markro op 08 jun 2020, 07:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou nu alvast naar alle adviezen kijken. Je kunt immers nu al hotels (annuleerbaar) boeken. Het lijkt me niet onverstandig om in Yellowstone iets vast te leggen. Annuleren kan daar tot 30 dagen voor aankomst gratis. Hoe sneller je er bij bent, hoe meer kans op de goedkoopste opties in de parken.
En leg ook alvast iets vast bij de Grand Canyon.
Mocht je je toch nog bedenken wat betreft Mariposa: voor Yosemite gebruik je deze site: www.travelyosemite.com. Bedenk dat het niet alleen het heen en weer rijden is wat tijd kost, maar je zult ook een parkeerplaats moeten zoeken. Als je graag vroeg opstaat kun je als je in het park overnacht helemaal genieten van de rust in de ochtend!

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Wij waren in 2017 in Yellowstone en moet zeggen dat wij niet in het park hebben overnacht maar in Gardiner (2) vlak voor de
Noordelijke ingang. Ons is dit heel goed bevallen. Minder duur en je bent zo in het park. Daarna sliepen we een nacht in Cody (was wel wat verder uit het park maar de route ernaar toe was prachtig dus geen straf) en een nacht in Lake Yellowstone. (Dus 1 nacht wel in het park). Waar we wel van baalden was dat we niet overnacht hebben bij grand Teton. Want dit vinden we een supermooi park met veel kans op beren :D
2019 Yosemite sliepen we in het park. Ons inziens hier ook wel nodig gezien het anders file rijden om het park in te komen. Zonde van de tijd. En dan zoals hierboven beschreven nog parkeerplek zien te vinden. Duur maar verdient zich wel terug.
Laatst gewijzigd door stegeman op 01 jul 2020, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@stegeman Je bedoelt bij die laatste Yosemite in plaats van Yellowstone neem ik aan?
En ik heb het al eerder gezegd: accommodatie in Yellowstone zelf hoeft niet duurder te zijn dan in bijvoorbeeld West Yellowstone.
Maar je moet goed zoeken, en op tijd iets vastleggen.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Klopt Marianne ! Heb het aangepast. Laatste bedoelde ik idd Yosemite :D .
Elke ervaring is natuurlijk anders. Voor ons was de overnachting IN Yellowstone, Een cabin bij Lake Yellowstone, de allerslechtste die we ooit hebben gehad. (Vies hok en lakens nog geel vd pis, terwijl de locatie natuurlijk prachtig was).... daardoor eerst ook huiverig voor overnachten in Yosemite, DV etc maar die waren gelukkig geweldig. Wellicht als we eens weer naar Yellowstone mogen we nog wel voor old Faithfull zullen kiezen vanwege de rust bij de geisers later op de dag. Maar kwa rij afstanden vonden wij het vanaf direct naast het Yellowstone NP prima te doen eigenlijk. Elke dag een ander deel van de 8. Probleem wat ik had met accommodatie IN Yellowstone was dus eigenlijk de kwaliteit.
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker

@jojostravelusa

@Martin & Marianne

@stegeman

We hebben alle adviezen nog eens doorgenomen en zijn tot de volgende route gekomen:

19-Juni-21 Schiphol - San Francisco
20-Juni-21 San Francisco
21-Juni-21 San Francisco - Yosemite
22-Juni-21 Yosemite
23-Juni-21 Yosemite - Beatty
24-Juni-21 Beatty - Las Vegas
25-Juni-21 LAs Vegas - Grand Canyon (Bright Angel Lodge)
26-Juni-21 Grand Canyon - Page
27-Juni-21 Page
28-Juni-21 Page - Springdale (Zion)
29-Juni-21 Springale - Bryce
30-Juni-21 Bryce - Torrey (Capitol reef) via de UT12, Scenic Byway
01-Juli-21 Torrey - Moab / Arches
02-Juli-21 Moab / Arches
03-Juli-21 Moab / Arches - Vernal
04-Juli-21 Vernal - Jackson (Grand Teton)
05-Juli-21 Jackson - Yellowstone (Lake Lodge Frontier Cabin)
06-Juli-21 Yellowstone
07-Juli-21 Yellowstone - Idaho Falls
08-Juli-21 Idaho Falls - Salt LAke City
09-Juli-21 Salt Lake City
10-Juli-21 Schiphol

deze route duurt een dag langer, maar die luxe konden we ons deze x veroorloven :)

De afstanden\kilometers zijn nu ook wat beter verspreid........

De trein reis hebben we ingeruild voor een nacht aan de rim in de Grand Canyon

We hebben weer veel plezier gehad met de voorbereiding en kunnen niet wachten dat ons huwelijk en de daaraan gekoppelde huwelijksreis volgens jaar wel doorgaan kunnen vinden, fingers crossed.....!!!

Mvg en nogmaals bedankt voor t meedenken !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ondanks die extra dag blijft het een ontzettend volle route. De tijd voor Yellowstone is minimaal en dat geldt ook voor Zion en Moab. Ligt alles al vast? Ik zou met zo weinig tijd voor Yellowstone dat park vergeten en eindigen in Las Vegas. Scheelt ook in de prijs van de tickets denk ik, en je hebt geen drop off kosten.
Beatty begrijp ik niet. Dat ligt niet op de route. Ik weet niet waar je overnacht in Yosemite maar vanuit de vallei is Beatty bijna 7 uur rijden. Wil je dan helemaal niets zien langs de Tioga Road? Of naar Mono Lake? Bodie? Death Valley?
Heb je al eens wat reisverslagen gelezen om te zien wat er overal te doen is en hoeveel tijd je nodig hebt overal? Wat wil je met maar twee nachten in Yellowstone zien? Waarom doe je geen overnachting bij Old Faithful? Ik had al eens naar ons 2015-verslag verwezen maar kijk ook eens naar ons 2017-verslag voor onze overnachting daar. Het is heel fijn om in de vroege ochtend of in de avond de geisers te kunnen zien.
Je zou de overnachting in Idaho Falls kunnen vervangen door een overnachting in het park.
Robotjoek1970 schreef:
07 jun 2020, 19:40
Voor de duidelijkheid, t is ook zeker de bedoeling dat we veel de auto uitgaan, maar dan meer om veel stops te maken, en niet om trails te gaan lopen, das niet ons ding, want we willen uiteraard zoveel mogelijk zien !
Je wilt geen trails lopen want je wilt zoveel mogelijk zien? Je moet je goed realiseren dat trails lopen vaak de enige mogelijkheid is om iets te zien!

Marianne
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Yellowstone is inderdaad zonde op deze manier. Dat is echt een enorm groot park. Als je daar voor het eerst komt en een goede indruk wilt krijgen (zonder teveel wandelen) is naar mijn mening minstens 3 volle dagen wel een must.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht