Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis loes&co: rondreis West-Amerika met jonge kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
loes&co
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis loes&co: rondreis West-Amerika met jonge kinderen.

Bericht door loes&co »

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig om onze reis naar Amerika te plannen voor september 2020. We gaan met twee jonge kinderen, één van dan bijna 4 en één van 15 maanden. We hebben in Canada al een camperreis gedaan met onze oudste dochter, dus hoe dat werkt weten we al een beetje. Ik heb tot nu toe een heel eind uitgezocht waar we allemaal naartoe willen en hoe lang we overal willen blijven. Campings en eettentjes moet ik allemaal nog uitzoeken.
Hieronder de trip zoals ik hem nu heb gepland.
- Wat is al geboekt: vliegtickets, camper, hotel in Los Angeles eerste nachten en Antelope Canyon (deze kan nog kosteloos geannuleerd worden).
- Restricties: we mogen met de camper niet door Death Valley heen (alleen op eigen risico, maar dat wil ik niet lopen) en vanwege de lengte mogen we ook niet de 17-mile drive in Montery Bay af.
- Moab: heb ik voor nu links laten liggen, aangezien dit nogal wat extra kilometers met zich mee brengt en ik wel relaxt wil kunnen reizen, aangezien we met twee kleine kinderen zitten.

3 september heenreis
9.50 uur Amsterdam - 11.55 Los Angeles

4 september Los Angeles
auto huren en sightseeing Los Angeles
- The last bookstore (453 S Spring St)
- Rodeo drive
- Walt Disney Hall
- Hollywood walk of fame
- Hollywood sign hike: Runyon canyon of Griffith park observatie center

5 september camper ophalen
camper ophalen, boodschappen doen en naar 29 palms (2.20 uur)

6 september 29 palm
- Joshua Tree park
- naar Grand Canyon via Route 66 (5.5 uur +uur later)

7 september (Labor Day) Grand canyon South rim
- Desert View Watchtower
- Navajo and Lipan Overlooks
- Hike: Trail to Shoshone Point 1.5 mile rond - te doen met buggy - overlook

8 september
- South Kaibab Trail to Ooh Aah Point 1.8 mile out and back - de canyon in (3 uur inclusief foto’s maken)
- main visitor center at Mathers point → overlook
- naar Sedona (2 uur)

9 september Sedona
- Devils Bridge trail of soldiers pass trail (beide 6.6 km lang en 180 m hoogte)
- zonsondergang: Cathedral rock trail (1.9 km en 220 m)

10 september
- Slide rock state park
- naar Canyon de chelly (4 uur)

11 september Canyon de chelly
- South rim drive en White house trail
- naar Monument valley (1.33 uur)

12 september Monument valley
- Tribal park loop (met camper)
- Wild cat trail
- naar Page ( 2.14 min)

13 september Page
- Antelope canyon (had al geboekt voor 14e Lower canyon om 8.45, wellicht dus nog omboeken)
- Lake powel
- Horseshoe bend
- naar Bryce canyon (2.33 uur)

14 september Bryce canyon
- Mossy cave (waterval)
- zonsondergang bij Sunset point

15 september
- zonsopgang bij Inspiration point
- Queens garden, Wall street trail (5km)
- naar Zion (1.19 uur)

16 september Zion
- Observation point (inclusief wheeping rock (12.9 km en 655 m) Shuttle Stop: #7 Weeping Rock (is nu gesloten) --> anders Angels landing (8 km en 497 m) Shuttle Stop: #6 The Grotto

17 september
- The Narrows (max 10 km langs waterkant, kan omkeren wanneer je wilt) #9 Temple of Sinawava
- The Pa’rus Trail (5.3 km en 48 m) te doen met kinderwagen - Shuttle Stop: #1 Visitor Center

18 september
- Emerald Pools trail incl Kayenta trail (4.7 km en 185 m) Shuttle stop #5 Zion Lodge
- 's middags naar Valley of fire (2.30 min)

19 september Valley of fire
- Mouse’s tank road
- via Pastel canyon naar Fire wave trail / Fire wave and seven wonders trail (3.1 km en 65 m)
- ‘s middags naar Las Vegas (1 uur)
‘s avonds in Vegas
- Fremont Street

20 september Las Vegas
- overdag sightseeing in Vegas
- ‘s avonds (totaal 6 km lopen vanaf camping)
- The venetian
- (na half 7) The high roller (reuzenrad)
- (na half 7) Bellagio fontein en tuin

21 september
- Shark reef aquarium
- Hoover dam (1.17 uur op en neer)
- naar Trona Pinnacles (4 uur) afgelegen dus mooie sterrenhemel/melkweg

22 september
- naar Yosemite via route 395 en 120 (Tioga pass) (5 uur) - wanneer de 120 gesloten is via Sequoia en daar 1 nacht overnachten en daar de sequoia’s bekijken
In Yosemite
- Sentinel meadow Cook’s Meadow loop trail (3.5 km en 26 m) te doen met buggy

23 september Pines campground in Yosemite
- Vernal and Nevada falls via de Mist trail (14,2 km en 668 m) → ligt eraan hoe goed Sophie gaat lopen
- Happy Isles Nature Center (ontdekplek voor kinderen)

24 september Pines campground
- Glacier point voor 9 uur er zijn, anders parkeerplaats vol
- Taft point trail (3.7 km en 114 m) of Sentinel dome trail (3.4 km 139 m) laatste is minder langs steile cliffs, maar ook minder mooi uitzicht.
- Lower yosemite falls trail (1.6 km en 16 m)
- Bridal Veil Falls Trail (2 km en 60 m)
- Tunnel view

25 september (camping bij Mariposa Groove)
- Mariposa Groove of Giant Sequoia’s trail (9 km en 368 m)
- ‘s middags naar San Francisco (4 uur)

26 september San Francisco
- zeeleeuwen kijken op pier 39 en Fishermans wharf
- Golden gate bridge fietsen
- Lombart street - haarspinbochten - wandel naar beneden ipv naar boven
- Lands end trail 5.5 km

27 september
- Alcatraz (3 uur nodig)
- naar Monterey Bay (2 uur)

28 september Monterey Bay
- walvis spotten
- 17-mile drive met fiets?

29 september
- naar Santa barbara (5 uur)

30 september Santa barbara
- stranddag

1 oktober
- van Santa Barbara naar camper inleveren (1 uur)
- vliegen van Los Angeles naar Amsterdam

Vragen
- Ik vind de reis tussen 29 Palms en Grand Canyon wel veel, maar weet niet hoe ik het anders tussen Los Angeles en Grand Canyon moet plannen. Wil ook niet de dag dat we de camper halen heel veel uren reizen, weet nog van de vorige keer dat dit echt zo'n verloren dag is met veel wachten en boodschappen doen.
- 17-mile drive schijnt heel mooi te zijn, heb ook iets gelezen over dat je hem kan fietsen ... is dit aan te raden?
- Omdat we graag de Tioga Pass willen rijden heb ik i.v.m. de kilometers Sequoia laten zitten en gaan we sequoia's kijken in Yosemite. Klopt het dat ze in Mariposa groove net zo indrukwekkend zijn als in Sequoia zelf?

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom. :)
Laatst gewijzigd door loes&co op 27 mar 2020, 06:56, 1 keer totaal gewijzigd.
bedeve
Amerika-expert

Re: rondreis west Amerika met Jonge kinderen

Bericht door bedeve »

Hoi,
Jullie vliegen voor deze mooie trip met de KLM naar/van Los Angeles.
Heb je al nagerekend of het in je voordeel is nu je vlucht te cancelen en met vouchers opnieuw te boeken ?
Veel voorpret toegewenst !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
loes&co
Amerika-newbie

Bericht door loes&co »

We vliegen inderdaad met KLM.
Heb daar nog niet over nagedacht, maar goed tip, ik ga dat eens onderzoeken.
Billy Bob
Amerika-ontdekker

Bericht door Billy Bob »

Zou'k niet doen, Loes & co. KLM heeft het al druk genoeg.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Even nav de onnozele Billy Bob reactie .
Zowel eventuele canceling alsook re-booking kan volstrekt online gebeuren zonder dat daar enige menskracht aan te pas komt.
Er is niet iemand achter een burwau met een stapel papieren waar wat bij / af komt wanneer mijn suggestie ook zinvol blijkt te zijn.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Billy Bob
Amerika-ontdekker

Bericht door Billy Bob »

Bedankt voor je feedback, Bedeve. Ik denk dat er ook een ethische afweging aan vast zit: de vouchers zijn bedoeld voor mensen van wie de vluchten niet meer mogelijk zijn, niet om een reis in de toekomst financieel te optimaliseren. Dat neigt voor mij naar misbruik maken van de situatie.
loes&co
Amerika-newbie

Re: Reis loes&co: rondreis West-Amerika met jonge kinderen.

Bericht door loes&co »

@Billy Bob ik snap wel wat je bedoelt. Wellicht was het daarom nog niet in me opgekomen.

Maar goed, ik was vooral op zoek naar tips voor onze route. Ben dus heel benieuwd naar jullie tips daarvoor.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen! En je hebt je zo te zien goed ingelezen.
Het enige wat ik anders zou doen zijn de lange rijdagen naar de GC en naar Yosemite. Vooral bij die laatste zou een tussenstop in bijvoorbeeld Lee Vining mooi zijn. Langs de 395 is veel te zien en dat geldt ook voor de 120. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2019-verslag daarvoor. Wij waren er toen ook in september.
Ik heb ook het idee dat de rijtijden wel erg optimistisch zijn. Met een camper ben je sowieso wat langer onderweg maar voir bijvoorbeeld Bryce - Zion heb je ook met een auto al meer tijd nodig.
Hou er ook rekening mee dat je oponthoud hebt bij de tunnel in Zion.

En misschien toch door Death Valley rijden? Eind september is dat waarschijnlijk goed te doen.
Ik zou daar minder moeite mee hebben dan met de Valley Drive in Monument Valley.

Misschien kun je iets laten vallen om elders wat meer tijd te hebben. Jullie hebben redelijk ambitieuze plannen en dan is wat rust zo hier en daar ook niet gek. Zo zou een extra dag Page wel lekker zijn, dan kun je naar het strand. En naar de Glen Canyon Dam wellicht. Dan zou je de Hooverdam over kunnen slaan.
Ook op het laatst kun je wel iets meer tijd gebruiken.
Ik zou zelf Canyon de Chelly overslaan denk ik.
Hoe gaan jullie de wandelingen doen? Ik neem aan dat je de oudste bijvoorbeeld niet zelf laat lopen op de South Kaibab Trail?

Wij hebben vorig jaar de 17 Mile Drive gefietst. Een aanrader! Wij hadden gewone fietsen maar een e bike is ook een mogelijkheid.
Wij bezochten in 2019 ook de Mariposa Grove. Is niet echt te vergelijken met Sequoia en Kings Canyon maar de bomen zijn hoe dan ook indrukwekkend.

Je weet dat je campings in de parken 6 maanden van te voren kunt reserveren? Ik vermoed dat Watchman in Zion al vol is. Voor Yosemite geldt een afwijkend systeem. Het is aan te raden om op 15 april alvast te oefenen.

Ik weet niet waar je overnacht in LA maar is het niet handig om meteeen de auto op te halen?

Marianne
loes&co
Amerika-newbie

Bericht door loes&co »

@Martin & Marianne Bedankt voor alle tips.
Heb op google maps de rijafstanden ingevoerd dus inderdaad zullen we er met de camper langer over doen. Ga eens kijken waar ik toch nog wellicht dingen kan weghalen.

We hebben voor de oudste een rugzak waar ze in kan en we hebben een soort armband die aan haar en mijn had zit, zodat ze los kan lopen, maar niet zomaar weg kan lopen, maar die gebruik ik liever niet op hele smalle paadjes. Rugzak vind ze zelf gelukkig ook fijn om in te zitten en we oefenen daar hier in Nederland ook veel mee, ook al is hier zowat alles met de buggy te doen.

Campings had ik al een aantal gekeken, maar inderdaad zoals Yosemite pas een paar weken van tevoren te boeken. Zion natuurlijk weer net niet, ga vanavond meteen kijken.

In LA overnachten we bij het vliegveld. We zijn nog aan het twijfelen of we inderdaad de auto meteen ophalen als we aankomen.

Heb je nog tips voor de lange reis naar de GC? Zie veel Kingman voorbij komen, maar zoals ik kan vinden is daar niet echt iets te doen en vind het dan zonde om daar te stoppen.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

loes&co schreef:
26 mar 2020, 21:58
auto huren en sightseeing Los Angeles
Wij hebben 2 jaar geleden Los Angeles bekeken vanuit de hop on hop off bus en dat is heel goed bevallen. Zoek in een buitenwijk een parkeergarage vlak bij een bushalte en dan hoef je maar 1x te parkeren voor een beschaafd bedrag. Wij stonden in Beverly Hills in de garage.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

loes&co schreef:
27 mar 2020, 15:20
Campings had ik al een aantal gekeken, maar inderdaad zoals Yosemite pas een paar weken van tevoren te boeken. Zion natuurlijk weer net niet, ga vanavond meteen kijken.
Yosemite moet 5 maanden van te voren, elke 15e van de maand. Lees je goed in!

Kingman is geen doel op zich maar wel een goedgelegen tussenstop als het te ver is voor 1 dag. Williams kan ook.

Marianne
loes&co
Amerika-newbie

Bericht door loes&co »

Ik heb ondertussen, mede op jullie aanraden toch wat dingen aangepast.

Heb Canyon the Chelly laten vallen en die dag gepakt om toch in Kingman (of wellicht Havasu Lake, we zijn toch meer natuurmensen) te stoppen, zodat het stuk tussen 29 palm en grand canyon niet zo lang is.

Laat ook het walvis spotten en 17 mile drive liggen, waardoor we geen extra dag in Montery bay hoeven te blijven. Die dag gebruik ik dan tussen Trona Pinnacles en Yosemite om te stoppen bij Lee Vining. Daardoor hebben we ook 2 (bijna) volle dagen om rustig highway 1 te rijden en maken dan denk ik een overnachting in Big Sur.

Zit alleen nog met Page, vind het daar wel een beetje gehaast, maar kan nog niet echt een keuze maken of ik dat voor lief neem, of toch nog ergens anders iets aanpas.

Yosemite klopt, heb ook in de agenda staan 15 april. Rest ga ik nu ook even uitzoeken wanneer dit allemaal moet. Watchman zat helaas idd al helemaal vol. Nog andere suggesties voor Zion?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heb je de NPS sites bekeken voor campings in de parken? Vaak staat daar ook wel iets over alternatieven buiten het park. Zeker op www.nps.gov/zion.
In het park kun je nog South proberen. Die is 14 dagen van te voren te reserveren. En anders is Springdale een optie.

Ik vond die twee nachten Monterey wel mooi, je zou ook nog naar het aquarium kunnen gaan. Maar je zult keuzes moeten maken.
Denk eraan dat Big Sur ook snel vol zit.

In plaats van twee nachten Bryce en 1 nacht Page zou je ook 2 nachten Page en 1 nacht Bryce kunnen doen.
En kijk eens naar de volgorde Grand Canyon- Sedona . Je zou het ook om kunnen draaien.
In Joshua Tree is het mooi om de Park Boulevard te rijden. Dat zou je bij voldoende tijd al op weg naar Twentynine Palms kunnen doen. Anders rij je de volgende dag weer terug. In het park kamperen is ook een optie.

Nog even over de reistijden: ik denk dat je in een aantal gevallen de afstand naar de ingang van het park hebt genomen. Bij bijvoorbeeld Zion kun je beter Springdale gebruiken in Google Maps.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer