Afgelopen jaar ben ik samen met mijn moeder naar Amerika geweest (oostkust).
Dit jaar september of volgend jaar juni willen wij voor het eerst naar de westkust.
Inmiddels heb ik een route in gedachten die goed aansluit bij ons wensen (watervallen, bergen, wildlife, leuke dorpjes, etc.)
De route die ik in gedachten heb willen wij dan volgend jaar juni gaan rijden (huurauto i.c.m. hotels):
1 AMS > San Francisco
2 San Francisco > Yosemite
3 Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite > Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas > Zion
10 Zion
11 Zion/Bryce
12 Bryce > Salt Lake City
13 Salt Lake City > Grand Teton
14 Grand Teton
15 Grand Teton
16 Grand Teton > Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone
19 Bozeman (oid) > AMS
We hebben express San Francisco niet in onze route opgenomen om uitgebreid te bezoeken (wel kort). Dit omdat we niet teveel tijd in steden willen besteden en Las Vegas ook al meenemen in de planning. Daarnaast is mijn moeder geen groot fan van vlaktes/woestijngebieden, om deze reden rijden wij dan ook niet het 'standaard' rondje.
Wanneer wij in september gaan overwegen we om een stukje Colorado mee te pakken i.p.v. Yosemite, dit i.v.m. het droog vallen van de watervallen.
Mijn voornaamste vraag aan jullie is, of de route behapbaar is in deze tijd. We willen namelijk graag meerdere dagen spenderen in Yosemite en Yellowstone/Grand Teton, en ook een keer een rustdag/een dagje shoppen. Als ik onze route zo zie vermoed ik dat het alsnog teveel in een te korte periode is.
Tips zijn ontzettend welkom! Ook e.v.t. over Colorado of hele andere routeopties
Alvast bedankt!