Cursus in Amerika gaan verkopen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Tomzazo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Cursus in Amerika gaan verkopen?

Bericht door Tomzazo » 16 jan 2020, 13:39

Dag iedereen,

Ik weet even niet onder welk topic ik dit moest plaatsen, dus ik gooi het maar in deze algemene groep.

Ik ben nu zo'n drie jaar afgestuurd en heb een leuke baan, maar ik wil heel graag iets erbij doen (en als het succesvol is volledig doen) waar ik eigenlijk al jaren over zit na te denken: het verkopen van Engelse taallessen in Amerika aan Nederlandse studenten.

Ik heb zelf namelijk ook een half jaar gestudeerd in Amerika (in Arizona) en vind het tot nu toe wel één van mijn mooiste herinneringen. Daarom wil ik daar graag andere studenten mee helpen. Toen ik net afgestudeerd was ben ik ook opzoek gegaan naar bedrijven die stage, uitwisselingsprojecten en high school trajecten regelen voor studenten. Het probleem was alleen dat bijna geen één van deze bedrijven in mijn omgeving zaten. Bij één bedrijf was ik welkom, maar daar werd dan wel gevraagd of ik in Amsterdam ging wonen. Dat lukte niet, want mijn vriendin en ik hadden net een huis gekocht. Ik bood aan om gewoon met de trein te komen, maar daar hadden zij slechte ervaringen mee. Dat was drie jaar geleden.

Het lijkt mij nog steeds er leuk om hier iets mee te doen. Mijn probleem hiermee is alleen dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen. Zijn er Amerikaanse partijen die deze cursussen aanbieden waarmee ik contact kan opnemen en deze dan voor hun aanbied in Nederland? Ik dacht namelijk bij één van de Nederlandse aanbieders gelezen te hebben dat zij samenwerkten met een Amerikaans bedrijf die alles in Amerika regelden voor de studenten en waar het Nederlandse bedrijf de mensen regelden en hielp met de visum procedure.

Ik heb wat onderzoek gedaan via Google, maar die denken meestal dat ik zelf opzoek ben naar een taalles/taalcursus. Heeft er iemand ooit gewerkt voor zo’n bedrijf? Weet iemand hoe dit allemaal in elkaar steekt? Heeft iemand ooit zelf een bedrijfje opgestart met een zelfde soort service? Ik hoor het graag!

Hockey
Amerika-expert

Re: Cursus in Amerika gaan verkopen?

Bericht door Hockey » 16 jan 2020, 13:49

Je vraag is niet helemaal duidelijk. Of wellicht helemaal niet.
Je wil Engelse taalcursussen gaan verkopen aan Nederlandse studenten die nu in de VS zijn?

Of, wacht, bedoel je dat je taallessen wil gaan geven in de VS aan Nederlanders die daarvoor speciaal naar de VS gaan? Dus een soort schoolervaring, waarbij de school dan taalles is.

Zoiets bijvoorbeeld?

Tomzazo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Cursus in Amerika gaan verkopen?

Bericht door Tomzazo » 16 jan 2020, 14:12

Ik was al bang dat ik niet geheel duidelijk was. :lol:

Laat ik het opnieuw proberen. Ken je die bedrijven die jongeren helpen met een jaartje high school in Amerika? Of bedrijven die je helpen met het vinden van een stage in Amerika? Of dus bedrijven die je helpen met het vinden van zo'n taalcursus/les in Amerika. Meestal kun je hier dan 6 tot 12 maanden blijven. Meestal leer je dan Engels op een Amerikaanse school. Dat wil ik dus ook graag doen. Die cursussen aanbieden die men dan in Amerika kan volgen op een school.

Ik hoop dat dit wat duidelijker is. Ik kan ook wel voorbeeld links sturen, maar ik weet niet of dat is toegestaan en het wordt gezien als reclame voor een bepaald bedrijf.

EDIT: Ja, inderdaad! Zoals de EF inderdaad.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer