Everglades zomerperiode

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
remygeraets
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Everglades zomerperiode

Bericht door remygeraets » 14 jan 2020, 23:49

Voor deze zomer het idee om Florida te bezoeken. Alleen lees ik op verschillende plekken dat dit het regenseizoen is in Florida is wat van invloed is op de waterstand. Ik ben erg benieuwd naar de everglades en alle wildlife die ik kan bewonderen dus vandaar mijn vraag aan de meer ervaren Amerika bezoekers. Is het beter om in de winterperiode of zomerperiode naar Florida te trekken voor wat betreft de everglades en alle wildlife? Bijv. de Anhinga Trail.

Dank jullie!

ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door ADE01 » 15 jan 2020, 14:44

Van de waterstand zul je niet veel last hebben, tenzij er echt enorm veel regen valt. Af en toe staan wat trails onder water maar de toeristische trails hebben daar minder last van. Qua natuur is er een beetje verschil tussen zomer en winter. De native species zijn in de winter minder actief vanwege het weer. Daar tegenover staat dat veel vogels overwinteren in Florida. Wildlife is er eigenlijk altijd wel te vinden.

Uiteindelijk zijn er veel plussen en minnen voor beide periodes en denk ik dat het aankomt op je persoonlijke voorkeuren. Als je bijv. niet goed tegen hitte bestand bent is de zomer wel een uitdaging.

remygeraets
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door remygeraets » 16 jan 2020, 22:57

Goed om te horen. Bedankt voor de reactie!

katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door katrienenluc » 17 jan 2020, 14:48

Hou vooral rekening met ENORME hoeveelheid muggen in de zomer!
Dat heeft het voor ons zeker een deel verpest :(
Koop terplaatse eerst DEET en dan pas de natuur ingaan!
Groeten, Katrien
1999 NY+Boston;2010 West ;2011 East ;2012 Mid-West ;2013 South ;(2014 Southwest);
2016 West , 2017 Texas, 2018 rondje LA, 2019 rondje NW , 2020 rondje NE

Afbeelding

lindat
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door lindat » 17 jan 2020, 15:32

We zijn vorige zomer naar Florida gegaan en hebben ook de Everglades bezocht. We kwamen vanuit Naples en hebben eerst een overnachting in Everlgades City geboekt. Toen we daar aankwamen zijn we op basis van aanwijzingen naar een paar lookouts gegaan om natuurlijk de eerste alligators te spotten. En deze hebben we zeker gezien! De dag erna zijn we met een geweldige airboattour (met Downsouthairboattours) ten noorden van Everlgades Park de natuur ingegaan. Ontzettend bijzonder om mee te maken en veel wildlife (volgels, alligators, baby-alligators) gespot.

Daarna zijn we nog vanuit Key Largo een dag naar Everglades NP gegaan vanuit Homestead en daar de Anignha trail gelopen. Het was zeer warm, enorme luchtvochtigheid en absoluut muggenspray opdoen. De trail was ontzettend mooi, en ook daar weer wildlife gespot. M.a.w: ook in de zomer kun je veel wildlife spotten. Ga vroeg of later op pad, want dan zal er meer activiteit van wildlife zijn. Houd hierbij rekening met een hoge luchtvochtigheid, veel water en dan komt het helemaal goed.

Ik kan je echter geen informatie geven over hoe het in de winterperiode is.

Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marielleh » 19 jan 2020, 15:06

Wij zijn komende zomer ook in Florida en hebben op het programma om de Everglades vanuit Cape Coral een dag te bezoeken. Dat maakt dat we ons dus moeten richten op de noord/west kant van de Everglades.
Ik merk dat ik moeite heb te bedenken wat er nou haalbaar is in een dag daar. Zo'n airboattour klinkt geweldig maar ik vind 250 dollar voor een uurtje wel echt een enorme investering. Ergens op dit forum heb ik Kissemee Swamp tours gevonden waar iemand heel tevreden over was. Uiteraard is dat niet in de Everglades zelf, maar ik heb de indruk dat de moeras vergelijkbaar zou zijn. Of zeg ik dan iets heel geks?
Zijn er in die omgeving ook mooie routes waarbij je met de auto rijdt en stopt maakt op uitkijkpunten, kunt wandelen (ik snap dat het een moeras is, maar zie ook boardwalks).
Daarnaast vraag ik mij af of het een overweging om Big Cypress te bezoeken vanuit onze locatie ipv de Everglades??
Zijn er mensen die daar leuke ervaringen hebben opgedaan?
www.hamakyreis.wordpress.com

1999 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2001 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 Florida

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 20 jan 2020, 21:40

Wij hebben de laatste keer deze airboat ride gedaan: $40 per volwassene en $25 per kind. Kleine bootjes en ook gaaf om op volle snelheid over het grasland te varen.

https://cbairboatrides.com/

Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marielleh » 21 jan 2020, 19:08

Dank terpies, dat ziet erg ook leuk uit. Uiteindelijk is de prijs “hetzelfde” omdat zij tours van een half uur hebben ipv een uur, maar ik kan mij zomaar voorstellen dat wij voor de helft van het geld een half uur genoeg vinden :thumbup:

Nog ervaringen met Big Cypres?
www.hamakyreis.wordpress.com

1999 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2001 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 Florida

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer