Cut you a check???

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Cut you a check???

Bericht door UitHolland » 12 jan 2020, 21:12

Beste medeforum leden.
Ik ben in contact met National over een teveel betaald bedrag bij het bedrijf.

Deze schrijft nu: "I will also need a good address for you just in case our accounting team ends up having to cut you a check for the difference."

Begrijp ik nu goed dat ik zo'n ouderwetse check thuis gestuurd ga krijgen? Ik heb het hem al gevraagd maar hij lijkt mij niet te snappen ofzo.
Iemand een dergelijke ervaring???

mtl
Amerika-expert

Re: Cut you a check???

Bericht door mtl » 12 jan 2020, 21:21

Ik heb die uitdrukking eens gegoogeld en volgens mij betekent het zoiets als we zijn akkoord over de prijs, we gaan het in orde maken.

Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess » 12 jan 2020, 21:26

Het kan inderdaad betekenen dat je zo'n ouderwetse check toegestuurd krijgt. Dat is in de VS nog heel normaal. Maar als je oorspronkelijk met een creditcard betaald hebt, wordt het meestal teruggestort op diezelfde creditcard. Heb je met een voucher of een "prepaid creditcard" (in de VS een debit card genoemd) betaald, dat wordt het waarschijnlijk een check.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

UitHolland
Amerikafan
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland » 12 jan 2020, 21:36

Bedankt Allemaal,

Ik heb ondertussen toch nog duidelijker antwoord gekregen.
The check will arrive at the address you provided me in 2-3 weeks. With this check you can take it to a bank and deposit it into your bank account. Our system will not allow me to make an adjustment on the credit card unfortunately.

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door harryh » 12 jan 2020, 21:52

Ik zou niet akkoord gaan als je met cc betaald hebt. Dan horen ze het op je cc terug te storten. Een cheque inwisselen in NL is kostbaar, ca 30-40euro kosten meen ik.

Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste » 12 jan 2020, 22:08

Plus koersverlies omdat de verkoopkoers genomen wordt in plaats van de middenkoers (met opslag)
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question

knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje » 13 jan 2020, 10:07

Niet alleen dat, maar bijv, de ABNAmro accepteert sinds 1 jan j.l. helemaal geen cheques meer.
Kosten lagen zelfs hoger EUR 50 en het duurde voor de gegarandeerde bankerschecks zelfs tot 6 weken voor je het bedrag kreeg bijgeschreven.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 13 jan 2020, 13:24

2 jaar terug heb ik een motel geannuleerd in de US (dat motel op weg naar de GC North rim). Ik moest 85% terugkrijgen. Ze daarover gebeld. Ze wilden en moesten absoluut een cheque terugsturen (ook toen ik om terugbetaling vroeg via de wijze waarmee ik betaald had, dus cc). Ik heb dat uiteraard geweigerd maar enkele weken later kreeg ik effectief een Amerikaanse cheque toegestuurd in Belgie. Daarop heb ik bij Visa met een print sreen van mijn telefoontje de transactie betwist en zo toch via cc mijn geld terug gehad (en de cheque nooit geind natuurlijk)
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 » 13 jan 2020, 13:39

Een mooie tip, Tipsy;-)
Als je aan je cc-maatschappij kan bewijzen dat de betaling onrechtmatig/teveel was (bv. bevestiging van de ontvanger), gaan ze nagenoeg altijd zonder discussie terugstorten en het geld bij de ontvanger halen.

sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook » 13 jan 2020, 14:17

Als ik het goed begrepen heb uit een ander topic is TS dat stadium al gepasseerd en wil de CC niet meewerken.

Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division » 13 jan 2020, 16:07

Sinds wanneer kan National niet meer refunden naar een creditcard? :lol: Ik heb ook eens een soortgelijke discussie gehad met Hilton, die 'konden' ook niet terugbetalen naar een cc, maar na veel zeuren kon het ineens toch wel. Ik zou dus gewoon blijven aandringen bij National en aangeven dat een cheque geen optie is ivm acceptatie en kosten.
Afbeelding

UitHolland
Amerikafan

Bericht door UitHolland » 13 jan 2020, 17:26

Bedankt voor jullie reacties, ik begrijp ondertussen wat de assistant manager bedoelde met "Cut you a check".
:thumbup:
Gezien ik redelijkerswijs erg gelukkig ben dat ik uberhaupt geld terug krijg, CC vind dat National in hun recht staat, ga ik dit niet op de spits drijven.
Als National nu stopt met antwoorden ben ik 4 weken minivan huur kwijt. Dat ga ik niet riskeren.

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 13 jan 2020, 17:31

Ok. Mocht je weer een keer naar de US gaan dan kun je ook overwegen de cheque daar in te wisselen, heb ik ook een keer gedaan. Kost een stuk minder qua kosten en dan krijg je dollars uiteraard, niet die hele lage euro koers van de banken hier.

Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste » 13 jan 2020, 18:26

Dat is een goed idee. Kantoortjes waar je checks kan innen vind je tenslotte op elke straathoek. Geen idee wat daar de kosten van zijn overigens.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question

UitHolland
Amerikafan

Bericht door UitHolland » 13 jan 2020, 18:30

Precies! Nog een goede rede om nog eens te gaan, wellicht dan nog dit jaar... Ik ga voor werk iig maar of ik dan zoveel geld uitgeef????
Ik heb al eens zitten dubben of ik niet een rekening wil bij een echte US bank, met US card etc, helemaal geen gedoe meer met tanken.... (niet alleen tanken trouwens)
Ik weet dat Revolut goedkoop geld overmaakt, maar of een dergelijke constructie lukt...

knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje » 13 jan 2020, 18:50

Queste schreef:
13 jan 2020, 18:26
Dat is een goed idee. Kantoortjes waar je checks kan innen vind je tenslotte op elke straathoek. Geen idee wat daar de kosten van zijn overigens.
Ik heb hiermee ervaring in het verleden.
Kosten waren toen een vast bedrag plus 2% van de som, dat waren bankerscheques en werden met veel moeite geaccepteerd.
Of ze gewone cheques van iedere willekeurige bank zomaar accepteren en wat de kosten dan zijn weet ik niet.

Hier is wat uitleg en op een gegeven moment zie je aan de muur een tarieflijst hangen.
https://www.bing.com/videos/search?q=ch ... M%3DVDVVXX

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 13 jan 2020, 18:58

Ik heb nu ruim een half jaar een rekening bij Bank of America. En recent weer eens een cheque ontvangen. Die kon ik heel simpel met de BofA mobiele app door een foto te maken op m'n rekening storten, werkt super. En geen kosten :)

Vandaar kan ik het uiteraard of uitgeven met de BofA debit MasterCard of naar mijn Transferwise rekening overboeken. En dan tegen hele lage kosten op mn Euro rekening zetten, tegen de echte middenkoers. Maar dat laatste doe ik niet, heb toch regelmatig dollars nodig en die cheque ging om een laag bedrag.

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 13 jan 2020, 21:01

UitHolland schreef:
13 jan 2020, 18:30
helemaal geen gedoe meer met tanken
Wat voor gedoe heb je dan? Je Nederlandse debit card werkt altijd aan de pomp en met een amex card heb je ook nooit problemen. Soms iets lastiger met een visa of master, maar gedoe? In NL moet je toch bij het tanken ook vaak gewoon naar binnen om te betalen?

Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste » 13 jan 2020, 21:38

harryh schreef:
13 jan 2020, 18:58
Ik heb nu ruim een half jaar een rekening bij Bank of America.
Ja, storten op een US rekening is een heel ander verhaal. Dat doe ik dagelijks :)
knaapje schreef:
13 jan 2020, 18:50
Hier is wat uitleg en op een gegeven moment zie je aan de muur een tarieflijst hangen.
https://www.bing.com/videos/search?q=ch ... M%3DVDVVXX
Heb alleen even snel de prijslijst opgezocht. 1.75% voor payroll checks :shock: Ik zal dat vanmiddag een navragen als Isaiah terug is, of hij inderdaad zoveel betaald op z'n payroll checks.

UitHolland
Amerikafan

Bericht door UitHolland » 13 jan 2020, 22:14

Terpies schreef:
13 jan 2020, 21:01
Wat voor gedoe heb je dan?
Ik ben gewend dat ik bij de pomp parkeer, mijn kaart swipe(inhet pomptoestel), pincode geef, tank helemaal vol, instappen en wegrijden. Dat is gemak.

Ik heb Visa, MasterCard en AmEx, eigenlijk wordt altijd bij het 'pinnen' op de pomp direct aangegeven go inside. Soms mag ik een postalcode proberen maar ja dat werkt ook nooit natuurlijk.
En iedere keer probeer ik weer al die kaartjes of 1 het wel doet, en als ik dan toch bezig ben swipe de maestro kaart ook nog effe, wellicht dat ik eens een keer leer welke pomp wat wel slikt. Soms pakt het de 1 soms weer de ander ongeacht of het vorige station van het merk x of y kaart x of y wel accepteerde. Maar vaak pakt het helemaal niets.

Dus moet je dan toch naar binnen, soms weer in de rij,
Dan heb je de keus, gok ik een bedrag dat hij bijna vol zit zodat ik meteen door kan na het tanken, of een ruimer bedrag en daarna met bonnetje nog een keer terug voor het klein geld...
Dat vind ik gedoe...
O en BTW waarom kan ik binnen dan wel pinnen!?!?

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer