Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis WestCoast2020: camperreis westkust zomer 2020
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis WestCoast2020: camperreis westkust zomer 2020
Hoi allemaal,
In de zomer 2020 gaan we met als gezin (2 volwassen en 2 kinderen van 17 en 13 jaar) voor de eerste keer een camperreis maken door zuidwest USA.
Met behulp van dit forum heb ik al een route gepland. De vliegtickets en de camperhuur zijn inmiddels geboekt. Voor de rest kunnen we nog alle kanten op. Is de reis vanaf Grand Canyon naar La met één tussenstop in Joshua Tree te doen? Ben ook heel benieuwd hoe het ons gaat bevallen om 4 dagen door LA te rijden. Het parkeren van de Camper in de buurt Santa Monica Beach schijnt een ramp te zijn. Ben heel benieuwd naar jullie reacties en tips.
dag 1: SF (hotel)
dag 2: SF (hotel)
dag 3: SF (hotel)
dag 4: Yosemite NP ('s morgens Camper ophalen)
dag 5: Yosemite NP
dag 6: Sequoia NP
dag 7: Barstow
dag 8: Las Vegas
dag 9: Las Vegas
dag 10: Zion NP
dag 11: Zion NP
dag 12: Bryce NP
dag 13: Page
dag 14: Page
dag 15: Monument Valley
dag 16: Grand Canyon
dag 17: Grand Canyon
dag 18: Joshua Tree
dag 19: LA - Anaheim
dag 20: LA - Anaheim
dag 21: LA - Santa Monica Beach
dag 22: LA - Universal studio's
dag 23: Pismo Beach
dag 24: Monterey
dag 25: SF, camper inleveren
dag 26: SF, Terugvlucht naar Nederland om 19h45
Alvast bedankt!
Groeten,
Maurice
In de zomer 2020 gaan we met als gezin (2 volwassen en 2 kinderen van 17 en 13 jaar) voor de eerste keer een camperreis maken door zuidwest USA.
Met behulp van dit forum heb ik al een route gepland. De vliegtickets en de camperhuur zijn inmiddels geboekt. Voor de rest kunnen we nog alle kanten op. Is de reis vanaf Grand Canyon naar La met één tussenstop in Joshua Tree te doen? Ben ook heel benieuwd hoe het ons gaat bevallen om 4 dagen door LA te rijden. Het parkeren van de Camper in de buurt Santa Monica Beach schijnt een ramp te zijn. Ben heel benieuwd naar jullie reacties en tips.
dag 1: SF (hotel)
dag 2: SF (hotel)
dag 3: SF (hotel)
dag 4: Yosemite NP ('s morgens Camper ophalen)
dag 5: Yosemite NP
dag 6: Sequoia NP
dag 7: Barstow
dag 8: Las Vegas
dag 9: Las Vegas
dag 10: Zion NP
dag 11: Zion NP
dag 12: Bryce NP
dag 13: Page
dag 14: Page
dag 15: Monument Valley
dag 16: Grand Canyon
dag 17: Grand Canyon
dag 18: Joshua Tree
dag 19: LA - Anaheim
dag 20: LA - Anaheim
dag 21: LA - Santa Monica Beach
dag 22: LA - Universal studio's
dag 23: Pismo Beach
dag 24: Monterey
dag 25: SF, camper inleveren
dag 26: SF, Terugvlucht naar Nederland om 19h45
Alvast bedankt!
Groeten,
Maurice
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Camperreis westkust zomer 2020
Welkom op het forum!
De route ziet er goed uit. Alleen het stuk bij Yosemite en Sequoia is wat gehaast. Sequoia verdient meer tijd. Mocht het je alleen om de sequoiabomen gaan dan kun je ook de Mariposa Grove in Yosemite overwegen. Je kunt dan 3 nachten Yosemite doen en via de Tioga Pass het park verlaten. Je kunt dan in Lee Vining overnachten en vandaar naar Las Vegas rijden. Zo heb je een mooiere en kortere route.
Van de Grand Canyon naar Joshua Tree is een lange rit maar wel te doen. Wil je daar in het park overnachten? Bedenk dat het daar heel heet zal zijn.
Kijk hoe het reserveren voor Yosemite gaat en oefen een maand van te voren. Let daarbij op het juiste tijdstip.
Begin op www.nps.gov/yose.
En zie dit topic:
viewtopic.php?f=36&t=75635#p1229762 (even naar beneden scrollen).
Het is wel verstandig om de route in een van naar schema te schrijven. Het is nu niet duidelijk wat de reisdagen zijn.
Marianne
De route ziet er goed uit. Alleen het stuk bij Yosemite en Sequoia is wat gehaast. Sequoia verdient meer tijd. Mocht het je alleen om de sequoiabomen gaan dan kun je ook de Mariposa Grove in Yosemite overwegen. Je kunt dan 3 nachten Yosemite doen en via de Tioga Pass het park verlaten. Je kunt dan in Lee Vining overnachten en vandaar naar Las Vegas rijden. Zo heb je een mooiere en kortere route.
Van de Grand Canyon naar Joshua Tree is een lange rit maar wel te doen. Wil je daar in het park overnachten? Bedenk dat het daar heel heet zal zijn.
Kijk hoe het reserveren voor Yosemite gaat en oefen een maand van te voren. Let daarbij op het juiste tijdstip.
Begin op www.nps.gov/yose.
En zie dit topic:
viewtopic.php?f=36&t=75635#p1229762 (even naar beneden scrollen).
Het is wel verstandig om de route in een van naar schema te schrijven. Het is nu niet duidelijk wat de reisdagen zijn.
Marianne
- JaapjeInAmerika
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Camperreis westkust zomer 2020
Ik ben het met Martin & Marianne eens dat je beter wat langer in Yosemite kunt blijven en Sequioa kunt overslaan. Dat geeft meer rust. Als je via de Tioga Pass het park verlaat, kun je ten oosten van Yosemite ook nog een aantal interessante (kleinere) dingen bezoeken, zoals Mono Basin, Bodie State Historic Park, Devils Postpiles NM, Manzanar, Alabama Hills en Ancient Bristle Cone Pine Forest. Een alternatief voor Joshua Tree is misschien Mojave National Preserve. Daar is het echter ook heet.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis WestCoast2020: camperreis westkust zomer 2020
Best Marianne en Jaap,
Dank je wel voor jullie waardevolle tips! Daar ben ik heel blij mee!
Ik heb de reisschema enigszins aangepast waarbij Sequoia NP verruilen voor een extra dag Yosemite. Dat geeft inderdaad meer rust. Is de reis met de camper vanaf Lee Vinin naar Las Vegas te doen in één dag? Wanneer ik kijk naar Google Maps is dit nog een behoorlijk lange afstand. Is het raadzaam om dan ook overnachten in Beatty en dan één dag minder in de Grand Canyon?
11-07 Amsterdam - SF (aankomst 16:00)
12-07 SF
13-07 SF
14-07 SF - Yosemite NP (camper ophalen early pickup)
15-07 Yosemite NP
16-07 Yosemite NP
17-07 Yosemite NP - Lee Vining
18-07 Lee Vinin - Las Vegas
19-07 Las Vegas
20-07 Las Vegas - Zion NP
21-07 Zion NP
22-07 Zion NP -Bryce NP
23-07 Bryce NP - Page
24-07 Page
25-07 Page - Monument Valley
26-07 Monument Valley - Grand Canyon
27-07 Grand Canyon
28-07 Monument Valley - Joshua Tree
29-07 Joshua Tree - LA
30-07 LA
31-07 LA
01-08 LA
02-08 LA - Pismo Beach
03-08 Pismo Beach -Monterey
04-08 Monterey - SF (camper inleveren einde dag)
05-08 SF- Amsterdam (vertrek 19:45)
Maurice
Dank je wel voor jullie waardevolle tips! Daar ben ik heel blij mee!
Ik heb de reisschema enigszins aangepast waarbij Sequoia NP verruilen voor een extra dag Yosemite. Dat geeft inderdaad meer rust. Is de reis met de camper vanaf Lee Vinin naar Las Vegas te doen in één dag? Wanneer ik kijk naar Google Maps is dit nog een behoorlijk lange afstand. Is het raadzaam om dan ook overnachten in Beatty en dan één dag minder in de Grand Canyon?
11-07 Amsterdam - SF (aankomst 16:00)
12-07 SF
13-07 SF
14-07 SF - Yosemite NP (camper ophalen early pickup)
15-07 Yosemite NP
16-07 Yosemite NP
17-07 Yosemite NP - Lee Vining
18-07 Lee Vinin - Las Vegas
19-07 Las Vegas
20-07 Las Vegas - Zion NP
21-07 Zion NP
22-07 Zion NP -Bryce NP
23-07 Bryce NP - Page
24-07 Page
25-07 Page - Monument Valley
26-07 Monument Valley - Grand Canyon
27-07 Grand Canyon
28-07 Monument Valley - Joshua Tree
29-07 Joshua Tree - LA
30-07 LA
31-07 LA
01-08 LA
02-08 LA - Pismo Beach
03-08 Pismo Beach -Monterey
04-08 Monterey - SF (camper inleveren einde dag)
05-08 SF- Amsterdam (vertrek 19:45)
Maurice
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wel een lange dag van Lee Vining naar Las Vegas, maar er is weinig te doen onderweg. Dus jammer om daar een extra dag aan te besteden. Even doorbijten, en die dag bij de GC laten staan. Of gebruik die tweede nacht GC voor een stop in bijvoorbeeld Williams of Kingman zodat je wat meer tijd hebt voor de rit naar Joshua Tree.
Je moet op 15 februari om 16.00 klaar zitten voor het reserveren van de camping in Yosemite. Het is heel verstandig om op 15 januari, 16.00 uur, te kijken hoe het werkt. Zoek op de verschillende campings wat plaatsen uit, en probeer iets te reserveren. Maak van te voren een account aan.
Marianne
Je moet op 15 februari om 16.00 klaar zitten voor het reserveren van de camping in Yosemite. Het is heel verstandig om op 15 januari, 16.00 uur, te kijken hoe het werkt. Zoek op de verschillende campings wat plaatsen uit, en probeer iets te reserveren. Maak van te voren een account aan.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Heeft iemand ervaring met het boeken van een camping via recreation.gov?
Ik wil graag 2 nachten (16 juli en 17 juli) boeken op één van de nationale campgrounds.
Deze kan ik een half jaar van tevoren boeken, maar aangezien het populaire campings zijn vrees ik dat ze snel zeer snel zijn volgeboekt.
Ik kan op 16 januari boeken voor de dagen 16 en 17 juli?
Of moet ik wachten tot 17 januari om beide te kunnen boeken, met het risico dat 16 juli al is volgeboekt (en dus alleen 17 juli nog beschikbaar is).
Ik kan natuurlijk ook twee dagen achter mijn laptop zitten om beide dagen te boeken.
Ik wil graag 2 nachten (16 juli en 17 juli) boeken op één van de nationale campgrounds.
Deze kan ik een half jaar van tevoren boeken, maar aangezien het populaire campings zijn vrees ik dat ze snel zeer snel zijn volgeboekt.
Ik kan op 16 januari boeken voor de dagen 16 en 17 juli?
Of moet ik wachten tot 17 januari om beide te kunnen boeken, met het risico dat 16 juli al is volgeboekt (en dus alleen 17 juli nog beschikbaar is).
Ik kan natuurlijk ook twee dagen achter mijn laptop zitten om beide dagen te boeken.
-
- Amerika-expert
Je moet op 16 januari dan voor 2 nachten boeken en precies op het moment dat de plekken boekbaar zijn boeken; dat is geloof ik om 16 uur Nederlandse tijd. Wij zaten vorig jaar voor Yosemite, maar ook voor Zion met meerdere schermen klaar. Gelukkig met succes.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens je schema zit je op die dagen in Yosemite, of heb je het aangepast?
Over het algemeen geldt dat je 6 maanden van te voren kunt boeken. Je kunt op de 16e boeken voor de 16 en de 17e.
Voor Yosemite geldt echter een ander schema, heb je daar al naar gekeken?
Kijk voor tips op https://outdoorblueprint.com/blog/how-t ... servations.
Maak nu alvast een account aan als je dat nog niet hebt, en doe eens een proefboeking. Zorg dat je precies weet hoe de site werkt. En ga echt morgen om 16.00 uur oefenen voor Yosemite!
Marianne
Over het algemeen geldt dat je 6 maanden van te voren kunt boeken. Je kunt op de 16e boeken voor de 16 en de 17e.
Voor Yosemite geldt echter een ander schema, heb je daar al naar gekeken?
Kijk voor tips op https://outdoorblueprint.com/blog/how-t ... servations.
Maak nu alvast een account aan als je dat nog niet hebt, en doe eens een proefboeking. Zorg dat je precies weet hoe de site werkt. En ga echt morgen om 16.00 uur oefenen voor Yosemite!
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel voor de snelle reactie en tips. Ik heb het schema zeker niet aangepast, de genoemd data was een voorbeeld.
Maandag a.s stipt om 15:55 zit ik achter mijn laptop Zion Watchman te boeken voor 20/7 tot 22/7 (2 nachten).
Upper/Lower/North Pines in Yosemite moet 5 maanden van te voren. Volgens mijn informatie wordt daar een volledige maand (van 15e tot 15e volgende maand) vrij gegeven. Drie nachten Yosemite we arriveren daar op de 14e juli.
Ik hier ben ik benieuwd of ik op 15 februari de data 14, 15 en 16 juli kan boeken. Ik zou er van balen wanneer ik op 15 maart 2020 de data 15 en 16 juli kan vastleggen. Ik hoop dat het 15 februari in 1x lukt.
Maandag a.s stipt om 15:55 zit ik achter mijn laptop Zion Watchman te boeken voor 20/7 tot 22/7 (2 nachten).

Upper/Lower/North Pines in Yosemite moet 5 maanden van te voren. Volgens mijn informatie wordt daar een volledige maand (van 15e tot 15e volgende maand) vrij gegeven. Drie nachten Yosemite we arriveren daar op de 14e juli.
Ik hier ben ik benieuwd of ik op 15 februari de data 14, 15 en 16 juli kan boeken. Ik zou er van balen wanneer ik op 15 maart 2020 de data 15 en 16 juli kan vastleggen. Ik hoop dat het 15 februari in 1x lukt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt in principe op 15 februari voor 14-17 juli boeken.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 914 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne