Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegveld bij Yellowstone
- deeyore
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Vliegveld bij Yellowstone
Hallo,
Ik ga dit jaar weer een rondreis maken, dit keer gaan we o.a Yellowstone
een bezoek brengen. Waarschijnlijk willen we hier de reis beginnen of eindigen en ik vroeg me af welke plaats met vliegveld het dichtst in de buurt ligt. Ik heb al iets gelezen over Jackson, door welke maatschappij wordt hierop gevlogen?
Groetjes Danielle
Ik ga dit jaar weer een rondreis maken, dit keer gaan we o.a Yellowstone
een bezoek brengen. Waarschijnlijk willen we hier de reis beginnen of eindigen en ik vroeg me af welke plaats met vliegveld het dichtst in de buurt ligt. Ik heb al iets gelezen over Jackson, door welke maatschappij wordt hierop gevlogen?
Groetjes Danielle
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Danielle,
Ik heb geen idee welke maatschappijen op Jackson vliegen, maar je zult waarschijnlijk wel met meerdere overstappen rekening moeten houden. Zoek eens bij sites als cheaptickets.nl etc, dan zul je wel wat tegenkomen.
Een alternatief voor Jackson is vliegen naar Salt Lake City. Scheelt je wel een aantal uur rijden maar dat haal je er misschien met een snellere vlucht wel weer uit.
Marianne
Ik heb geen idee welke maatschappijen op Jackson vliegen, maar je zult waarschijnlijk wel met meerdere overstappen rekening moeten houden. Zoek eens bij sites als cheaptickets.nl etc, dan zul je wel wat tegenkomen.
Een alternatief voor Jackson is vliegen naar Salt Lake City. Scheelt je wel een aantal uur rijden maar dat haal je er misschien met een snellere vlucht wel weer uit.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Welke maatschappij op Jackson vliegt weet ik eerlijk gezegd niet.
Ik weet wel dat de veel Yellowstone fans op Bozeman in Montana vliegen, dat is dichterbij dan Billings.
Als je geluk hebt, hoef je maar 1 keer over te stappen maar meestal moet je 2x overstappen voor Bozeman.
Als je op Billings zou vliegen kun je wel de Beartooth Highway (prachtige weg!!!) meepikken. Ik weet niet wanneer jullie willen gaan maar in het voorjaar en najaar is die vaak al gesloten vanwege sneeuwval.
Groetjes,
Reny
Ik weet wel dat de veel Yellowstone fans op Bozeman in Montana vliegen, dat is dichterbij dan Billings.
Als je geluk hebt, hoef je maar 1 keer over te stappen maar meestal moet je 2x overstappen voor Bozeman.
Als je op Billings zou vliegen kun je wel de Beartooth Highway (prachtige weg!!!) meepikken. Ik weet niet wanneer jullie willen gaan maar in het voorjaar en najaar is die vaak al gesloten vanwege sneeuwval.
Groetjes,
Reny
Bozeman anderhalf uur vanaf Yellowstone. Dit jaar gaan we half mei. Heen vertrekken vanuit Amsterdam naar Denver, wel in Chicago er even uit maar zelfde vluchtnummer, dan vanaf naar Bozeman, aankomst ongeveer half 11 s'avonds dus een vrij lange dag.
Terug vanaf Bozeman direkt naar Chicago met 1 overstap dus.
Dit met United Airlines voor 612 euro p/p.
Vorig jaar met NorthWest gevlogen en dat was 1 overstap in Minneapolis dus dat is een voordeel hoewel we dit jaar alleen maar op de heenreis twee overstappen hebben.
NorthWest een stukkie duurde nl 750 euro p/p en de overstaps in Minneapolis zijn ook erg lang, je moet zo'n 5 uur wachten en dat is bij United een stuk korter.
Terug vanuit Bozeman hebben we zelfs maar drie kwartier om over te stappen maar we vliegen met een klein vliegtuigje en ik begrepen dat ze in Chicago wachten omdat ze toch al met een uur vertraging vertrekken vanwege de drukte daar.
Terug vanaf Bozeman direkt naar Chicago met 1 overstap dus.
Dit met United Airlines voor 612 euro p/p.
Vorig jaar met NorthWest gevlogen en dat was 1 overstap in Minneapolis dus dat is een voordeel hoewel we dit jaar alleen maar op de heenreis twee overstappen hebben.
NorthWest een stukkie duurde nl 750 euro p/p en de overstaps in Minneapolis zijn ook erg lang, je moet zo'n 5 uur wachten en dat is bij United een stuk korter.
Terug vanuit Bozeman hebben we zelfs maar drie kwartier om over te stappen maar we vliegen met een klein vliegtuigje en ik begrepen dat ze in Chicago wachten omdat ze toch al met een uur vertraging vertrekken vanwege de drukte daar.
-
- Amerikafan
Michel en ik zijn afgelopen najaar met United van Chicago naar Jackson gevolgen en later met United van Jackson naar Denver. Was een klein vliegtuigje, maar prima verzorgd. Ik vind Jackson een spectaculair vliegveld, door de ligging tussen de Tetons. Zo'n mooie aankomst heb ik nog niet eerder gehad. Het luchthavengebouw ziet er uit als een groot uitgevallen lodge. Heel bijzonder.
Voor ons scheelde het heel weinig qua kosten (€75 p.p.), daarvoor hadden we op de heenweg 1 tussenstop in Chicago en terug naar Amsterdam 2 (Chicago en Washington). Dit sloot echter zo goed op elkaar aan, dat we het niet erg vonden.
Het scheelde ons een hoop reistijd met de auto vanuit Denver of Salt lake City en we konden gelijk de volgende dag de bergen in. Bij aankomst 's avonds in Jackson hadden we ook gelijk een enorm vakantiegevoel. Wat 'n geweldig stadje is dat!
Voor ons scheelde het heel weinig qua kosten (€75 p.p.), daarvoor hadden we op de heenweg 1 tussenstop in Chicago en terug naar Amsterdam 2 (Chicago en Washington). Dit sloot echter zo goed op elkaar aan, dat we het niet erg vonden.
Het scheelde ons een hoop reistijd met de auto vanuit Denver of Salt lake City en we konden gelijk de volgende dag de bergen in. Bij aankomst 's avonds in Jackson hadden we ook gelijk een enorm vakantiegevoel. Wat 'n geweldig stadje is dat!
Vliegen naar de kleine luchthavens hier in MT is inderdaad niet goedkoop. Om naar Yellowstone te vliegen: Als ik met niet vergis vliegt Delta in de zomer van SLC naar West Yellowstone. Verder zijn Jackson en Bozeman ook een goed idee... ik weet dat Bozeman een rechtstreekse vlucht naar Atlanta heeft, dus dan zou je met Delta maar 1 keer moeten overstappen als je van Brussel/Amsterdam komt.
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht