Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips gevraagd bezoek aan de Grand Canyon en hotel.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
thestar
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Tips gevraagd bezoek aan de Grand Canyon en hotel.

Bericht door thestar »

Hoi Allemaal,

Wij zijn hier nieuw op het forum en gaan in april/mei 2020 van San Francisco naar Las Vegas (20 dagen).

Nu willen wij zaterdag 2 mei van Vegas vertrekken via de Hooverdam richting de Grand Canyon. Hebben jullie tips voor een leuk hotel, +/- 200 euro per nacht voor 4 personen (2 kids).
Hebben jullie ook tips welk gedeelte van de Grand Caynon we echt moeten doen als we daar maar 1,5 dag de tijd voor nemen?

Alvast bedankt.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Grand Canyon

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum. :hello2:

Ik zie nog een kamer met 2 Queen bedden vrij in de Maswik Lodge voor $245 plus taxes. Je zit dan enkele honderden meters van de Rim.
Met anderhalve dag heb je behoorlijk tijd. Tussen Grand Canyon Village en Hermits Rest kun je de shuttle bus nemen en bij de uitzichtpunten uitstappen. Je kunt stukken tussen die uitzichtpunten ook langs de Rim Trail wandelen. Je kunt een stuk(je) naar beneden wandelen via de Bright Angel Trail of de South Kaibab Trail. Zie ook de de wandelpagina van forumlid Martin en Marianne .

In Tusayan starten helicoptertours.

Ik weet niet wat je volgende stop is. Vaak gaat de route naar Page of Monument Valley. Je rijdt dan via de East Rim naar Desert View met onderweg nog enkele uitzichtpunten waar je kunt stoppen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt dus twee nachten? Ik zou zeker een nacht in het park zelf doen. De Maswik Lodge is een optie. Kijk daarvoor, of voor andere opties in het park, op www.grandcanyonlodges.com. Of probeer de Yavapai Lodge, via www.visitgrandcanyon.com. Als er nu niets vrij is blijf dan regelmatig kijken, er zijn altijd annuleringen. Je kunt twee nachten doen, maar 1 nacht in bv Williams en 1 nacht in het park is ook een (goedkopere) optie.

Wij vonden het prachtig om een stuk van de South Kaibab Trail te lopen, zie daarvoor en voor andere activiteiten, ons 2013-verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 dec 2019, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Wij hebben aan de North Rim gezeten, hier (https://www.grandcanyonforever.com). Een behoorlijke lus in onze rit maar man man man, wat een beloning :thumbup: NB, wij hebben de South Rim niet meer bezocht agv de extra reistijd.
We zullen nog eens terug moeten denk ik :wink:
Veel plezier met plannen en uitvoeren..
Grote Amerika fan
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Wij zaten in een cabin bij de Bright angel Lodge. Pal aan de rim. Het was relatief prijzig maar dit zoooo meer dan waard. Als iedereen het park verliet of de ochtends vroeg heerlijk rustig en ons eten op een bankje met uitzicht over de GC. Ja, we zouden het zo over doen. Een unieke ervaring.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Motel 6 in Williams voor die datum €92 voor een 4 persoonskamer, motel heeft een binnenzwembad met hot-tub, ik zou als ik met kinderen ging deze pakken. In het park zelf is veel duurder en de kinderen zullen het zwemmen meer herinneren dan het slapen dicht bij de rim, maar dat is mijn mening.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tips gevraagd bezoek aan de Grand Canyon en hotel.

Bericht door Markstaal »

Zeker iets in het park zelf zoeken, of als een zwembad een must is kijken in Tusayan voor een hotel. Zo heb je de mooiste uren in het park en hoef je niet na zonsondergang nog een lange afstand af te leggen.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Zonsondergang is in mei al rond 19.15, dus dan nog een uur rijden ipv 20 minuten naar Tusayan zou ik altijd verkiezen boven de belachelijke hotelprijzen daar. Voor 2 mei goedkoopste hotel met zwembad € 292.....dus voor € 200 minder , moet je een uur meer rijden...best een hoog uurloon :thumbup:
En daarbij Williams ligt op Route66, ook nog een leuk, toeristisch stadje om te bezoeken.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

2 mei Bright angel Lodge cabin 174 dollar. Kamers rond 100 dollar.
Ik vind dat voor die perfecte locatie erg meevallen gezien de prijzen in het gehele zuidwesten rondje.
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door iLoveStedentrips »

Wij zaten in de Red Feather Lodge. Niet bijzonder maar zeker een prima hotel in Tusayan. Uiteindelijk ben je alleen maar buiten in de buurt van de Grand Canyon :thumbup:

Uiteraard is de zonsondergang fantastisch, even een goed punt zoeken. Wij waren naar Mohave Point gegaan met een shuttlebus wat verplicht in het hoogseizoen.Ik heb hier wat foto's:
https://www.rondreizennoordamerika.nl/z ... ave-point/

Wandelen naar de bodem en terug is natuurlijk niet te doen in 1,5 dagen maar een kleine wandeling wel. Je kan de Bright Angle Trail doen richting het eerste punt en terug. Heb je toch een indruk van de afdaling, lekker dalen en klimmen en met de kinderen ben je na circa 3-4 uur weer terug. Uiteraard kan het sneller als he conditie goed is en een loper bent.

Wat ga je na de Grand Canyon doen? De uitzichtpunten richting het oosten zijn ook prachtig maar misschien kom je er langs naar je volgende bestemming en hoef je er niet speciaal heen.
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

Wij hebben afgelopen September geslapen in de Yavapai Lodge.
Kamers zijn simpel en iets wat gedateerd vind ik persoonlijk maar ligging is top en de service en de klantgerichtheid was ook perfect.
Zou dit zeker aanraden om te overnachten.
Natuur, De eekhoorntjes die je uit je raam ziet.. Een oasis van rust.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Yavapai is ook mooi inderdaad maar qua ligging vind ik de Bright Angel Lodge veel mooier. En ook vanuit de Maswik Lodge zit je dichter bij de rim.
Jammer dat topicstarter niets meer laat horen.

Marianne
goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door goState »

Yavapai is heel goed te doen. Dicht bij alles, winkels, restaurant, uitzicht punten. Goede prijs voor deze locatie.
thestar
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door thestar »

Super bedankt voor de tips!! We gaan de hotels bekijken en zeker 1 van deze boeken!! We hebben er nu al zin in :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer