Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jolanda68: New York - Las Vegas oneway naar Los Angeles.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jolanda68
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Jolanda68: New York - Las Vegas oneway naar Los Angeles.

Bericht door Jolanda68 »

Volgend jaar gaan we (2 personen) weer naar Amerika, de vluchten zijn geboekt en de huurauto ook (is nog te annuleren).

We vliegen eerst naar Newark voor 5 nachten New York en daarna vliegen we door naar Las Vegas (waar we 2 nachten hebben staan). In Las Vegas halen we de huurauto op en rijden we naar Los Angeles. Ook de laatste dagen zijn al gepland, 4 nachten San Diego (Balbao, Zoo, Gastown, La Jolla enz) en 3 nachten Los Angeles (Universal, Santa Monica oa.). Alle hotels die nu geboekt zijn zijn nog te annuleren, maar ik denk dat dit zo blijft.

Nu ben ik aan het puzzelen op de verdere route (juni). We zijn eerder (2x) in Zion en Bryce geweest, maar vinden het niet erg om er nog eens te komen. :wink:
Ik wil wel graag ook iets nieuws toevoegen, Valley of Fire en Capitol Reef zijn we bijvoorbeeld nog niet geweest. Moab hoeft voor mij niet meer persé. Ik zou graag ook de Apache Trail rijden en misschien nog wel wat zien omgeving Tucson voor o.a. Saguaro. Hebben jullie tips voor een mooie route?

Dit is wat we nu hebben:

Dag 1 AMS - EWR
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York
Dag 6 EWR - LAS
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - ?
Dag 9
Dag 10
Dag 11
Dag 12
Dag 13
Dag 14
Dag 15
Dag 16
Dag 17
Dag 18
Dag 19
Dag 20
Dag 21
Dag 22
Dag 23 ? - San Diego
Dag 24 San Diego
Dag 25 San Diego
Dag 26 San Diego
Dag 27 San Diego - Los Angeles
Dag 28 Los Angeles
Dag 29 Los Angeles
Dag 30 LAX - AMS
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: New York - Las Vegas oneway naar Los Angeles

Bericht door Tantelotje »

Heerlijk vooruitzicht!
Wij zijn vorig jaar van San Francisco naar LV gereden, onder meer via San Diego, Tucson en een stuk New Mexico. Misschien heb je wat aan dat deel van onze route.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In welk jaargetijde ga je? Voor je naar San Diego gaat zou je in omgekeerde volgorde:

San Diego - Anza Borrego SP - Salton Sea - Joshua Tree - Jerome/Prescott/Wickenburg - Sedona - Phoenix/apache trail - Tonto NF - Holbrook/Winslow route66 - Meteor/Barringer Crater - waar je vandaan komt kunnen doen.

Als je van Joshua Tree/Palm Desert/coachella valley komt kan je via de oostkant van de salton sea en salvation mountain en dan een stukje van de westkant vd salton sea en Anza Borrego SP naar San Diego. Is wel een volle dagtocht.

Vanuit Phoenix zou ik zeker 2n Sedona nemen en dan via de aangegeven plekken tot Blythe rijden. De dag erna Joshua Tree aandoen en overnachten in één vd steden ten zuiden van Palm Springs (scheelt een hoop verkeer)

Meteor crater kost je hooguit een 1,5u. Daarna kan je route66 pakken of direct naar Tonto Nf. Je zou vroeg in het seizoen ook nog naar de grand falls kunnen. Wel een stuk offroad
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Capitol Reef ligt wat uit de route, is dat een must? En heb je Page al eens bezocht? en Monument Valley? Grand Canyon?

Wij deden dit jaar een rondje met veel nieuwe dingen zoals Snow Canyon. En we bezochten ook Valley of fire en Capitol Reef, en het Kolob-deel van Zion. Misschien heb je iets aan ons verslag.
De route via de UT12 naar Capitol Reef is prachtig, net als de UT95 van Capitol Reef richting Monument Valley. Maar of dat qua tijd allemaal te combineren is met het zuiden van Arizona zou je eens moeten bekijken. Schrijf eens wat mogelijke routes uit dan zie je dat snel genoeg.

In juni is het natuurlijk ook erg mooi om Yosemite en Sequoia te bezoeken. En het oostelijke deel van de sierra's. Maar goed, zonder te weten wat je al gedaan hebt is het wat lastig adviseren.

Marianne
Jolanda68
Amerikafan

Re: Reis Jolanda68: New York - Las Vegas oneway naar Los Angeles.

Bericht door Jolanda68 »

Bedankt voor de reacties, de periode waarin we gaan is juni. We hebben het “standaard” rondje in 2008 gedaan. Nu willen we gedeeltelijk dezelfde route doen, maar dan ook nieuwe dingen zien. In Capitol Reef NP zijn we nog niet geweest, dat lijkt me heel mooi. De UT 12 is inderdaad supermooi, en de rit van Capitol Reef over de UT95 lijkt me ook erg mooi, bedankt @marianne. Ik heb nu het volgende voorlopige schema (New York en Las Vegas ligt vast en vanaf San Diego t/m het einde ook):

Amsterdam - New York
New York - New York
New York - New York
New York - New York
New York - New York
New York - Las Vegas
Las Vegas - Las Vegas
Las Vegas - Zion NP
Zion NP - Zion NP
Zion NP - Zion NP
Zion NP - Bryce NP
Bryce NP - Capitol Reef NP
Capitol Reef NP - Capitol Reef NP
Capitol Reef NP - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page - Page
Page - Grand Canyon NP
Grand Canyon NP - Grand Canyon NP
Grand Canyon NP - Sedona
Sedona - Phoenix (via Apache Trail)
Phoenix - Tucson
Tucson - Tucson (Saguaro NP)
Tucson - San Diego (kan dit?)
San Diego - San Diego
San Diego - San Diego
San Diego - San Diego
San Diego - Los Angeles
Los Angeles - Los Angeles
Los Angeles - Los Angeles
Los Angeles - Amsterdam

Graag weer jullie reacties en tips op het schema, alvast bedankt :thumbup:.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooi!
Ik ken Tucson en omgeving niet maar ik kan me voorstellen dat de tijd daar misschien wat krap is. Ook voor Sedona heb je niet veel tijd. Is de Grand Canyon een must? Je zou dat over kunnen slaan of in elk geval een nacht minder kunnen doen.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Wij vonden Sedona en omgeving prachtig. Het is daarom wel jammer dat je daar, in tegenstelling tot de rest van de route, zo weinig tijd voor uitgetrokken hebt. Als Sedona nieuw voor jullie is zou ik daar een nacht Grand Canyon voor inruilen.
Het is inderdaad een flinke rit van Tucson naar SD, maar aan de andere kant valt er denk ik ook weinig te beleven op de route. Dan is het misschien wel zonde om daar een tussenovernachting te plannen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Jolanda68
Amerikafan

Bericht door Jolanda68 »

Bedankt weer voor de reacties. Inderdaad, Sedona verdient meer tijd, maar ik zit met een keuze :wink:. De. Vorige keer hebben we bij de Grand Canyon de rim afgelopen en een helicoptervlucht gedaan (heel mooi). Nu zou ik een stukje “erin” willen wandelen, dus daar hebben we wel een hele dag voor nodig, daarom 2 nachten GC en 1 dag Sedona.

Ik heb inderdaad gekozen om de rit Tucson naar San Diego in 1 dag te doen, om tijd te besparen en omdat er niet heel veel te doen is. Welke wandeling is in de GC aan te raden om van de mooie uitzichten te kunnen genieten?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet hoever je wilt wandelen in de GC, maar op zich zou dat nog steeds kunnen met 1 overnachting. Een hele dag wandelen is wel veel denk ik.
Er zijn twee afdalingen in de canyon. Voor een niet te lange wandeling naar beneden en terug is de South Kaibab Trail het mooiste vind ik; je hebt daar al sneller mooie uitzichten dan bij de Bright Angel Trail.

Kijk voor onze ervaring eens in ons 2013-verslag. Wij deden de SKT toen rond zonsopkomst, tot aan Cedar Point.

Marianne
Jolanda68
Amerikafan

Bericht door Jolanda68 »

Ik denk erover om de route vanaf de GC (2 nachten Bright Angel Lodge geboekt) tot aan San Diego anders te doen. Als we dan naar Sedona gaan, hoeveel nachten zijn daar dan aan te raden (en welk hotel?). En wat voor route naar San Diego daarna? Ook in 1 keer of toch in 2 dagen? Wie kan me daarbij helpen?
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

De afstand van de GC naar Sedona is niet lang. Je kunt daarom onderweg alvast een mooie wandeling maken, de West Fork Oak Trail. Deze begint bij een picknickplaats ongeveer halfweg aan de (overigens prachtige) 89a.Als je daarna nog een volle dag hebt kun je al een mooie indruk krijgen van de omgeving en bezienswaardigheden. Kijk anders eens op deze site:
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... edona.html Je vind hier veel informatie over wandelmogelijkheden, leuke plekken om te bezoeken etc. Je kan dan ook een schatting maken hoeveel tijd je er wilt besteden.
Jolanda68 schreef:
02 dec 2019, 19:22
Ik denk erover om de route vanaf de GC (2 nachten Bright Angel Lodge geboekt) tot aan San Diego anders te doen.
Hoe bedoel je. Geen Phoenix en/of Tucson?. De route vanuit Sedona naar SD is een behoorlijke afstand. Het 1ste gedeelte via Jerome en Prescott is mooi. Je kan o.a. een stop maken bij het pittoreske Watson Lake. Daarna wordt de route vrij saai. Een logische (tussen)overnachting zou in Blythe kunnen zijn. Van Blythe naar SD zou je onderweg een bezoek kunnen brengen aan Joshua Tree NP.
Is het trouwens geen optie om een nacht Bright Angel Lodge te annuleren? Je kan dan gewoon je originele route aanhouden incl. een dag extra Sedona.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Sedona is inderdaad erg mooi, hier zeker minimaal 2 nachten verblijven. Er zijn redelijk veel hotels in het plaatsje alleen wel behoorlijk aan de prijs. Tucson zou ik er wel inhouden, erg leuke stad en genoeg te beleven, hier zou je aan 3 nachten op zich genoeg hebben.
Jolanda68
Amerikafan

Bericht door Jolanda68 »

Bedankt weer voor jullie reacties. Ik heb ervoor gekozen om 2 nachten Grand Canyon te doen (Bright Angel Lodge), dan kunnen we daar een van de wandelingen een stuk de rim naar beneden wandelen en daarna rustig aan doen. Dan naar Sedona voor (helaas) maar 1 nacht, maar bewust gekozen want ik wil persé via de Apache Trail richting Phoenix (1 nacht) om dan naar Tucson te gaan voor 2 nachten. Dit stukje is wat gehaaster, maar ja, ergens houden de vakantiedagen op :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer