Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Peet75
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door Peet75 » 08 nov 2019, 17:31

Volgend jaar juli gaan wij (2 vriendinnen) een roadtrip door Alaska en West Canada maken. We zijn gewend om meestal ter plaatse pas een hotel te boeken, zodat we de vrijheid hebben om de route evt. aan te passen en we per dag kunnen kijken tot hoever we rijden. Op eerdere reizen (Zuidwesten, Central en DeepSouth) is dit altijd goed gegaan, mede door de hoeveelheid hotels langs de route. Nu vraag ik me af hoe dit in Alaska/West Canada is, aangezien ik me voor kan stellen dat er een stuk minder hotels zijn. Is het realistisch om in deze regio per dag je hotel te boeken of beter om van te voren reserveren? Wat is jullie ervaring?

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door ingrid14 » 09 nov 2019, 00:07

Ik ben zelf al 3x in Alaska geweest en heb telkens alles van tevoren vastgelegd.

Er zijn minder hotels/motels/b&b dan in de andere staten en ze liggen vaak geconcentreerd bij bezienswaardigheden.
Bijkomend als je op één plaats niets vindt om te overnachten en je wilt in het volgende stadje kijken dan kan het zomaar zijn dat je meer dan 1 u verder moet rijden.

Je kan vooraf vastleggen en kijken dat het gratis annuleerbaar is. Ik heb wel vaker op 2 verschillende plekken een overnachting geboekt. Ter plekke dan beslist wat het ging worden en de 2de overnachting geannuleerd. Dan houd je toch wat vrijheid.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,
NW Denver+Yellowstone 11, CA 10
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip » 09 nov 2019, 06:43

Eens met Ingrid. ALaska is echt prachtig, maar er is een voor de hand liggende route en het aantal overnachtingsplekken is niet zo groot. Reserveren zodat je kostenloos kunt annuleren zou ik dan ook zeker doen. Al zal dat met Airbnb of kleinschalige bed en breakfasts bijvoorbeeld dan weer wat lastiger gaan.
Wil je ook naar McCarthy/Kennicott? Dat moet je nl zeker vastleggen want daar zijn maar heel weinig slaapplekken en het is super om daar heen te vliegen. Met een mini vliegtuigje waar slechts 6 man in mee kan.
En, wellicht ten overvloede, als je Canada en Alaska wil combineren, houd je er dan rekening mee dat een auto in het ene land ophalen en het andere wegbrengen erg duur, zo niet onmogelijk is?

Peet75
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Peet75 » 10 nov 2019, 14:15

Dank jullie wel voor de tips! Ik ga inderdaad even kijken naar hotels die je evt. nog kan annuleren.
@biebyip: McCarthy/Kennicot ziet er erg leuk uit! Kan je daar ook redelijk met de auto naar toe rijden?

biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip » 10 nov 2019, 14:24

Rijden naar McCarthy; Dat hangt ervan af wie je het vraagt. Wij waren er in 2015 en hebben alleen maar mensen gesproken die er een lekke band opgelopen hadden. Maar hier op het forum zijn er genoeg die m zonder kleerscheuren hebben doorstaan. Wij maakten gebruik van een package van Kennicott, waarbij de vlucht was inbegrepen. En dat is een prachtige vlucht, dus we hadden er zeker geen spijt van!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer