Reis Kevin & Hanne: zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
KevinD
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2016, 23:45

Reis Kevin & Hanne: zuidwesten

Bericht door KevinD »

Hallo beste Amerika liefhebbers,

Enkele jaren geleden had ik hier reeds een bericht gepost over een reis naar het Zuidwesten. Helaas is mijn trouwe viervoeter toen erg ziek geworden en heeft dit mij m'n volledige budget gekost voor mijn reis naar Amerika.

Nu enkele jaren later, de hond volledig genezen en al enige tijd samen met m'n vriendin, gaan we volgende zomer de reis doen die voor mij nr.1 op de bucket list is. Het schema staat nog niet vast maar wat wel vast staat is dat we 3 weken gaan in Juli en/of Augustus (de vriendin is leerkracht). Hierdoor heb ik nog volgende vragen:

- Wanneer kan je de beste vliegtickets vinden voor Juli / Augustus ? (wij vinden er nu al voor rond de 660€, vertrekken vanuit Parijs)
- Is er een bepaalde periode beter qua drukte / weer om deze reis te doen?
- (en dan twijfelen we ook nog tussen auto of camper)

Ik zal hier waarschijnlijk wel nog enkele vragen stellen in de toekomst!

Groetjes,
Kevin & Hanne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kevin & Hanne

Bericht door Martin & Marianne »

Voor vliegtickets zou je eens in het betreffende topic onder het vervoer-subforum kunnen kijken. Ik vermoed dat het wel iets goedkoper kan, maar voor het hoogseizoen is 660 ook geen gekke prijs.

De periode zal qua drukte niet heel veel uitmaken, maar wellicht is zo vroeg mogelijk in juli nog iets rustiger. En wat groener. En misschien ook wat minder kans op bosbranden.

Wat betreft auto of camper: doe wat je het leukste lijkt. Maar hou er rekening mee dat je met een camper wel wat meer tijd kwijt bent; zowel met opalen/inleveren als wat betreft de reistijd. En met maar 3 weken zit je dan wat krap als je het standaardrondje wilt maken. Wil je wel goedkoop in de parken overnachten dan is auto met een combinatie van hotels en tentkamperen ook een leuke optie.

Marianne
KevinD
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2016, 23:45

Re: Reis Kevin & Hanne

Bericht door KevinD »

Dag Marianne,

Bedankt voor de info. We hebben besloten om zo vroeg mogelijk in Juli te vertrekken.

We hebben net getracht om een volledig schema uit te schrijven, wat toch moeilijker leek dan gedacht.

Voorlopig zijn we op volgend schema uitgekomen:

1. Luchthaven X -> San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. San Francisco -> Monterey (+-200km)
5. Monterey -> Morro Bay ( +- 200km)
6. Morro Bay -> Los Angeles (325 km)
7. Los Angeles
8. Los Angeles
9. Los Angeles -> Kingman (513 km)
10. Kingman -> Grand Canyon (277 km)
11. Grand Canyon
12. Grand Canyon -> Page (215 km)
13. Page (Lake Powell, Antelope Canyon)
14. Page -> Zion National Park (170 km)
15. Zion National Park
16. Zion National Park -> Las Vegas (270 km)
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las Vegas -> Death Valley (250 km)
20. Death Valley -> Yosimite National Park (380 km)
21. Yosimite National Park
22. Yosimite National Park
23. Yosimite National Park -> San Francisco (270 km)

Het enige wat volgens ons hierin ontbreekt is Bryce Canyon.

Is dit een schema wat te doen is? Dienen we bepaalde zaken anders te doen of aan te pakken?

Groetjes Kevin & Hanne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kevin & Hanne

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou een nacht minder Page kunnen doen en dan Bryce toevoegen. Of je doet een nacht minder Las vegas.
Van Death Valley naar Yosemite is een erg lange rit; ik zou op dag 20 niet verder gaan dan Mammoth Lakes of Lee VIning omdat je ook voor het oostelijke deel van het park voldoende tijd hebt.

Je kunt ook eens kijken naar een route van LA naar Las Vegas; dan heb je niet dat lange stuk tussen LA en de Grand Canyon, je wint dan een dag.

Als je een rondje SF doet dan zou ik beginnen met Yosemite; de waterallen zijn begin juli mooier dan later in de maand.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kevin & Hanne

Bericht door IngridZw »

Het zou jammer zijn als je Bryce mist. Toch een heel uniek park. Je zou ook een nacht minder Grand Canyon kunnen doen. Meestal is daar 1 nacht voldoende als je geen lange wandelingen naar beneden maakt. Verder een mooie route.

Vliegtickets met vertrek vanuit Parijs? Of is Parijs een tussenstop.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kevin & Hanne

Bericht door stegeman »

Wij hebben ongeveer deze reis net achter de rug op deze manier maar incl Bryce en Monument Valley en een tussenstop voor de tiogaroad bij Mammoth Lakes.
Met het aantal dagen dat jullie hebben zou ik MV idd laten vallen.
Een nacht minder LA zowiezo en dan die nacht extra tussenstop bij Mammoth Lakes toevoegen. Tussen DV en ML is al veel te zien en de tiogaroad tussen ML en de Valley in Yosemite is ook dagvullend.
Bryce zou je eigenlijk niet moeten missen.... even goed denken waar je een nacht minder zou kunnen doen evt. Of wellicht als je van Page naar ZIon rijdt vroeg vertrekken en Bryce alleen vluchtig bekijken. Wij hadden in Page wel 2 nachten nodig.... je noemt hier Lake Powell en Antelope Canyon. Wat voor ons incl bezoek aan de supermarkt dagvullend was. Horseshoebend niet vergeten. Kan als je uit GC naar Page rijdt ook evt ( na GC uit te rijden via de 64 desert Drive met mooie stops). Of toch bij de volle dag ik dat je in Page bent... Wij waren in sept en was het al vroeg donker. Daar heb jij geen last van

Marianne noemt het al geloof ik maar je kunt ook misschien:
LA-LV
LV
LV
LV-GC (Hooverdam en route 66 meenemen op route)
GC
GC-Page
Page
Page-Bryce
Bryce-ZIon
ZIon
ZIon-DV

Maar zou zeker doen daarna:
DV- ML
ML-Yosemite Valley
Etc

Voor mij zou het een volle dag GC of volle dag Page opgeven geen optie zijn. Voor ons te gehaast en te mooi daar....
Volle dag GC hebben we benut door met de bus langs de rim diverse stops te nemen en korte wandelingen te maken en een klein stukje Bright angel trail en weer terug. Soms tussen 2 busstops in langs de rim. S’ avonds rustig wat eten, genieten van de zonsondergang op een bankje voor onze cabin aan de rim (bright angels lodge) en volgende ochtend vroeg vertrekken.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kevin & Hanne: zuidwesten

Bericht door Tantelotje »

Eens met Marianne en IngridZw dat een overnachting GC ruilen voor een overnachting bij Bryce zeker de moeite waard is.
Het is niet perse onze favoriet in het ZW, maar het is zo'n bijzonder gebied dat je dat eigenlijk wel gezien 'moet' hebben. En ook totaal anders dan de andere gebieden die je aandoet.

Je kunt vanuit Kingman tijdig vertrekken richting GC. Dan heb je de rest van de dag daar. De volgende dag rijd je via de East Rim drive (heet dat zo?) naar Page. En dan heb je daar tijd voor bijvoorbeeld Horseshoe bend. De volgende ochtend Antelope Canyon en daarna verder naar Zion.
Ik zou namelijk ook een nacht Page 'opofferen' voor een overnachting tussen Death Valley en Yosemite.

Ik denk dat iedereen 'overal' het liefst zo lang mogelijk zou blijven, en zeker kun je je makkelijk een volle dag vermaken in Page. Of de Grand Canyon. Maar als dat betekent dat je het stuk DV - Yosemite in 1 stuk moet doen, of dat je Bryce moet skippen, dan zou ik die 2 volle dagen zonder nadenken inwisselen om daar in te zetten.

Succes met de keuzes.... :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Kevin & Hanne: zuidwesten

Bericht door Old Faithful »

Tantelotje schreef:
11 nov 2019, 11:17
De volgende dag rijd je via de East Rim drive (heet dat zo?) naar Page.
Dat stuk van Highway 64 wordt zowel East Rim Drive als Desert View Drive genoemd.
Groet,

Old Faithful
KevinD
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2016, 23:45

Re: Reis Kevin & Hanne

Bericht door KevinD »

IngridZw schreef:
11 nov 2019, 00:10

Vliegtickets met vertrek vanuit Parijs? Of is Parijs een tussenstop.
Vertrek vanuit Parijs. Hebben iemand die ons naar daar wil brengen (+- 2u30 rijden voor ons).

We hebben tickets gevonden rechtstreeks van Parijs naar San Francisco voor 640€ inclusief 20kg bagage.

Echter twijfelen we een beetje over de luchtvaartmaatschappij (Norwegian). Lees hier en daar goede reviews, hier en daar mindere...
Gebruikersavatar
Saarliempde
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 mar 2013, 15:51
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Kevin & Hanne

Bericht door Saarliempde »

IngridZw schreef:
11 nov 2019, 00:10
Het zou jammer zijn als je Bryce mist. Toch een heel uniek park. Je zou ook een nacht minder Grand Canyon kunnen doen. Meestal is daar 1 nacht voldoende als je geen lange wandelingen naar beneden maakt. Verder een mooie route.

Vliegtickets met vertrek vanuit Parijs? Of is Parijs een tussenstop.
Vind ik ook zonde! Wil je perse naar Los Angeles? Dit vond ik persoonlijk (en samen met mij geloof ik nog vele anderen) een vreselijke stad.
Als je LA eruit haalt, kun je eventueel naar Bryce. Wij hebben ooit Denver - San Francisco gedaan. Een one way dus.

Misschien iets om over na te denken?

Verder succes met de voorbereidingen!! Je gaat sowieso een prachtige reis maken.
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2017 - Noord-Westen & Canada
2019 - Zuidoosten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kevin & Hanne: zuidwesten

Bericht door stegeman »

Ik schreef ook al nacht LA minder zowiezo ... dus nee ik ook geen LA fan... tenzij je pretparken wilt bezoeken. Sliepen Venice Beach en vonden dat echt helemaal niks. Maar WEL de op één na mooiste zonsondergang van onze reis. Dat wel. (Mooiste was in Death Valley). Bryce zien en een extra stop bij Mammoth Lakes lijkt me wel een ‘must’
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kevin & Hanne: zuidwesten

Bericht door PSVwally »

Denk dat ik jullie allemaal eens mee naar LA moet nemen dan... :mrgreen: wereldstad. Ik ben denk ik zowat de enige die op 4 reizen waarvan inmiddels bijna 1,5e week LA ook nog niet echt ‘last’ heeft gehad van het verkeer.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kevin & Hanne: zuidwesten

Bericht door stegeman »

:offtopic: Ik wacht op de uitnodiging :D :D :thumbup:
KevinD
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2016, 23:45

Re: Reis Kevin & Hanne: zuidwesten

Bericht door KevinD »

Bedankt voor jullie info allemaal!

We hebben onze planning wat aangepast aan de hand van jullie tips en dit is hoe ze er nu uitziet:

1. Luchthaven X -> San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco -> Monterey
4. Monterey -> Morro Bay
5. Morro Bay -> Los Angeles
6. Los Angeles
7. Los Angeles -> Kingman
8. Kingman -> Grand Canyon
9. Grand Canyon -> Page
10. Page (Lake Powell, Antelope Canyon)
11. Page -> Zion National Park
12. Zion National Park
13. Zion National Park -> Bryce national park
14. Bryce national
15. Bryce national park-> Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas -> Death Valley
19. Death Valley -> Mammoth lakes
20. Mammoth lakes -> Yosimite National Park
21. Yosimite National Park
22. Yosimite National Park -> San Francisco
23. San Francisco -> Luchthaven x

We hebben 1 dag SF achteraan geplaatst om op die manier te moeten afsluiten met een autorit enkel naar het vliegveld. Ook hebben we 1 dag minder Los Angeles om 1 nacht extra in Page te hebben, daar we toch meer natuurliefhebbers zijn dan stadsmensen.

De vlucht die we momenteel op het oog hebben geeft ons eigenlijk nog 1 dag extra. Heeft iemand een suggestie waar we deze kunnen bijplaatsen? Is Momunent Valley toevoegen eventueel nog een optie? Of is dit een te grote omweg?

Groetjes
Kevin & Hanne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kevin & Hanne: zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Bryce kun je het beste tussen Page en Zion bezoeken. En normaal gesproken is één nacht voldoende voor Bryce.
Ik zou een extra nacht Yosemite niet gek vinden. Monument Valley toevoegen is ook mooi. Kan allebei als je een nacht minder Bryce doet.

Waarom begin je je rondje niet met Yosemite?

Marianne
KevinD
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2016, 23:45

Re: Reis Kevin & Hanne: zuidwesten

Bericht door KevinD »

Martin & Marianne schreef:
13 nov 2019, 21:54

Waarom begin je je rondje niet met Yosemite?

Marianne
Omdat we dan van LA naar SF moeten en zo aan de verkeerde kant van de highway 1 zitten heb ik me laten vertellen?

Of maakt dit niet veel uit?
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kevin & Hanne: zuidwesten

Bericht door stegeman »

Leuk. Wij deden ongeveer hetzelfde 2 maand geleden...
GC-MV
MV-Page
Page
Page-Bryce
Bryce-ZIon
ZIon
Etc.
Je hebt dan wel genoeg tijd in Bryce. Het zijn korte afstanden. Vanaf MV ben je al vroeg in Bryce. En heb je niet genoeg gezien evt de volgende ochtend ook nog evt tijd voor. Tenminste dit was onze ervaring.
Extra nacht zou wat mij betreft idd zoals Marianne al aangeeft naar Yosemite gaan. Wij hadden daar 2 nachten en dus 1 volle dag. En eigenlijk was dat te weinig om zowel de Valley als Glacier point road goed te zien. (En evt Mariposa grove). Dat laatste zou je ook kunnen doen als je terug rijdt naar SF. Wilden wij eerst ook maar Jeroen had even genoeg van de stijle afgronden... dus niet gezien.
Onze topper van Yosemite was taftpoint trail smorgens heel vroeg. Frisjes. Maar adembenemend vonden wij. Alhoewel dat misschien ook door de beer die plots heeeel kort achter ons langs rende. (Op dat moment de broek vol van angst, achteraf een mooie ervaring)
Groetjes Alice en je reis ziet er goed uit zo! Dit ga je fantastisch vinden. En wat je ook doet. Tijd tekort kom je voor je gevoel toch overal. Reden eens terug te gaan

Veel mensen doen wel eerst Yosemite. Wij bewust niet met als reden dat na zoveel natuurgeweld de kustweg dan minder imposant/interessant is.(geen feit misschien maar wel onze mening) En ja we staan 100pr achter onze keuze.
En vergeet tussen DV en ML de Mobius arch loop trail niet. Leuk kort uitstapje wat prachtige foto’s oplevert en vlak voor ML de little lakes Valley trail was ook super
Laatst gewijzigd door stegeman op 14 nov 2019, 15:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kevin & Hanne: zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Het maakt bij de kustweg echt niet uit aan welke kant je rijdt. Wat wel verschil maakt is de kracht van de watervallen tussen begin en eind juli. Je kunt ook Yosemite in het begin doen én de kustweg van noord naar zuid rijden als je in Las Vegas begint.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Kevin & Hanne: zuidwesten

Bericht door Franciscus »

Een dag extra zou je bij Zion of Yosemite prima kunnen gebruiken. Of in Mammoth Lakes (of omgeving) om ook Mono Lake en evt. Bodie te kunnen bezoeken.

Een overnachting minder bij Bryce zou ook nog kunnen, aan een middag en ochtend heb je daar in principe genoeg. Dan win je daar ook een dag. Al is het ook wel mooi om bij Bryce de canyon in te wandelen (of per paard), dan is een hele dag daar wel weer fijn.

In je route zou je ook vanaf Page naar Bryce kunnen gaan en daarna naar Zion. Ga je met de auto of camper? Als je met de auto gaat is de route van Page naar Bryce via de Cottonwood Canyon Road ook schitterend, door een prachtig woestijnlandschap in allerlei kleuren. Niet verhard maar goed te doen, zeker als je een SUV zou rijden, 4WD is niet nodig. Wel de weersvoorspellingen in de gaten houden, fikse regen- en onweersbuien zijn in die tijd van het jaar niet uit te sluiten en dan is de weg onbegaanbaar.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
KevinD
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2016, 23:45

Re: Reis Kevin & Hanne: zuidwesten

Bericht door KevinD »

Franciscus schreef:
14 nov 2019, 09:53
Een dag extra zou je bij Zion of Yosemite prima kunnen gebruiken. Of in Mammoth Lakes (of omgeving) om ook Mono Lake en evt. Bodie te kunnen bezoeken.

Een overnachting minder bij Bryce zou ook nog kunnen, aan een middag en ochtend heb je daar in principe genoeg. Dan win je daar ook een dag. Al is het ook wel mooi om bij Bryce de canyon in te wandelen (of per paard), dan is een hele dag daar wel weer fijn.

In je route zou je ook vanaf Page naar Bryce kunnen gaan en daarna naar Zion. Ga je met de auto of camper? Als je met de auto gaat is de route van Page naar Bryce via de Cottonwood Canyon Road ook schitterend, door een prachtig woestijnlandschap in allerlei kleuren. Niet verhard maar goed te doen, zeker als je een SUV zou rijden, 4WD is niet nodig. Wel de weersvoorspellingen in de gaten houden, fikse regen- en onweersbuien zijn in die tijd van het jaar niet uit te sluiten en dan is de weg onbegaanbaar.
Wij zijn van plan om alles met de wagen te doen. Denk dat we er dan best nog een nacht Yosemite bij doen. Dit weekend nog eens de planning herschikken dan :D
Martin & Marianne schreef:
13 nov 2019, 23:39
Het maakt bij de kustweg echt niet uit aan welke kant je rijdt. Wat wel verschil maakt is de kracht van de watervallen tussen begin en eind juli. Je kunt ook Yosemite in het begin doen én de kustweg van noord naar zuid rijden als je in Las Vegas begint.

Marianne
Hier zal het echt afhankelijk zijn van de vliegtickets die we vinden. Voorlopig komen we op 640 € retourvlucht van Parijs naar SF. We twijfelen echter nog door de maatschappij (Norwegian) maar ik wil ook niet te lang meer twijfelen omdat ik vrees dat het moeilijk zal beginnen worden om overal goeie plaatsen te vinden om te overnachten...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer