Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Deze pan gebruikten wij trouwens om te grillen: [img
image.png
][/img]
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@sep dank je wel Saskia. Ik heb de pan bij de "misschien aankopen" gezet, beetje afhankelijk van of we vuur mogen stoken op de campings.

Hoewel dit echt zo'n pan is die ik waarschijnlijk probeer mee naar huis te nemen! Toen mijn dochter 8 weken was zijn we 3 weken naar Florida gegaan en we verbleven in een prachtig huis vlakbij het strand. We hadden daar toen voor haar een wipstoeltje gekocht met motortje erin dat op en neer bewoog. Ze vond het geweldig en sliep er super goed in. In Nederland hadden we dat toen nog niet (inmiddels wel geloof ik) en ik heb echt gehuild toen ik hem niet mee kon nemen naar huis aan het einde van de vakantie.... We hebben hier achteraf nog heel veel lol om gehad dat ik zo moest huilen om een wipstoeltje.... zat nog vol hormonen dat was duidelijk... en tja het was echt heel handig :lol:

Maar goed ook de reizen daarna probeerde ik altijd dingen mee naar huis te nemen waar ik blij mee was of waar ik blij van werd. De laatste keer waren dat plastic borden (van goede kwaliteit dat wel) met een spuug-lelijke vissen erop. Maar iedere keer als ik ze zie dan denk ik terug aan onze vakantie.... heerlijk!

Hebben jullie ook van die kampeer/keuken dingen die je daar koopt en meeneemt naar huis?
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@HildeV ohh zelfgemaakte pizza..... mmmmm .....

De laatste keer inde USA hadden we meestal ook wel groenten op voorraad die buiten de koelkast bewaard kunnen worden zoals wortel, courgette en ui. Nu ben ik even gaan googelen en ik kom op de site van het voedingscentrum het volgende tegen: tomaat, paprika, komkommer, aubergine, courgette en avocado zijn vruchtgroenten en worden bij voorkeur dus buiten de koelkast bewaard.
Weer iets geleerd want dit wist ik niet en komt dus goed uit in de komende vakantie!

Misschien weten jullie dit al maar de Amerikaanse eieren moeten in de koelkast bewaard worden, terwijl wij dit hier niet doen. Maar de eieren worden in de USA gewassen en moeten daarom gekoeld bewaard worden.

Oh ja Hilde jouw tip van de tortilla maakten we ook wel eens op de laatste dag voordat er weer boodschappen gehaald konden worden. Een mix van alle restjes groenten en evt nog een verdwaalde aardappel met een paar geklutste eitjes en kaas en dan laten garen met deksel op de pan. Of bedoelde jij wat anders met tortilla?
Laatst gewijzigd door FamMandersGoesUSA op 01 mei 2024, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Zo herkenbaar! Hier staan ook de plastic borden en kommen uit Amerika in de kampeerkast :D En de grillpan gaat nu altijd mee heen-en-weer!

Mooi verhaal ook van het wipstoeltje :lol:

Van die eieren wist ik trouwens niet, dank voor de tip!


Saskia
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door hemmie »

Het grootste probleem met tentkamperen is om vers spul goed te houden, zeker als je meerdere dagen in een park verblijft, en het ook nog warm is. Dus dan zijn blikken en zakjes een uitkomst. Vers en gezond eten we thuis wel weer.
Terug in Texas!
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@sep ben blij dat jij die pan ook mee heen en weer neemt! Haha ben ik niet de enige die dat doet! :clap:

Het Amerikaanse brood vind ik nooit zo lekker (hoewel er al veel is veranderd) dus ik vind het fijn om het te toasten.
Kent iemand van jullie deze dingen hieronder? De camp stove toaster plaats je op de brander en de andere is een tosti maker voor op het kampvuur.
Iemand ervaring met 1 van beiden?
image.png
image.png (207.25 KiB) 329 keer bekeken
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

De linker, die gebruiken wij altijd! En gaat ook mee heen-en-weer :thumbup:


Saskia
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@sep haha te grappig! Nou die heb ik vanaf nu dus ook op de lijst staan!
Ik neem aan dat het goed werkt als je m mee heen en weer neemt? Zet je het vuur hoog of juist laag?
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Die toaster gebruiken wij zelfs in de motorhome...

Winterpeen blijft vrij lang goed buiten de koelkast. Aardappelen lukt vaak ook nog wel. Overigens zijn hier (in de VS) veel aardappelsoorten die niet geschild hoeven te worden. Dat scheelt weer wat tijd en moeite.

Spruitjes blijven vaak ook wel een tijdje goed buiten de koelkast. Wij vinden ze het lekkerst als ze geroosterd zijn. Al of niet eerst doormidden snijden.

Zo'n (Afrikaanse) stoffen kookzak is ook een uitkomst. 's-Ochtends even het eten aan de kook brengen, vervolgens met pan en al in de zak stoppen en je hebt dan 'automatisch' de maaltijd gereed bij aankomst. Is ook nog warm genoeg en kan meteen genuttigd worden. Zal je wel uit Nederland moeten meenemen want ze zijn hier vrijwel niet te koop.

image.png
image.png (623.16 KiB) 310 keer bekeken
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

@FamMandersGoesUSA We zetten het vuur redelijk hoog, maar je moet het wel in de gaten houden want het kan opeens hard gaan. En verder hebben we altijd zo'n tang mee die je ook bij de bbq gebruikt om vlees om te draaien, alleen kleiner (bij de Action iets van €0,80 en ook handig om pasta uit de pan te vissen, of sla op je bord te krijgen). Daarmee kun je het brood makkelijk omdraaien. Het is bij kleinere stukjes wel even goed opletten dat ze niet erdoor zakken. Verder is het een heel plat ding om mee te nemen, neem geen ruimte in. We hebben hem al.jaren!

@Big Al Heel handig ja, die kookzak, maar wel vrij volumineus. In je slaapzak (met een handdoek eromheen) en eventueel een tweede eroverheen werkt net zo goed. Doen we ook al jaren. Overigens kun je zo'n kookzak - ook wel hooimadam genoemd, naar de hooikisten die vroeger in gebruik waren - ook makkelijk zelf maken. Dan kun je de maat nog wat aanpassen eventueel. Genoeg voorbeelden te vinden op YouTube.


Saskia
HildeV
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door HildeV »

@FamMandersGoesUSA
Vistaco is bij mij gewoon witte vis ingewreven met mijn tacomix en een klein beetje olie op de grill gebakken en dan in klein stukje uit elkaar gehaald. Steek dat samen met wat advocado, witte kool, wat tomaatjes, lentui, koriander in zo'n Mexicaanse tortilla met wat limoen over en eventueel wat zure room. Ieder pakt wat hij graag heeft voor de vulling. Hier thuis doet mijn vriend er vaak ook wat samoerai saus bij. Toeplooien en smullen geblazen. Erg lekker en licht gerecht voor op warme dagen.

Die campstove toaster heb ik al eens eerder gebruikt en werkt idd best goed. Maar zelfs toasten helpt niet tegen de voor mij veel te zoete smaak van dat brood. Nadat ik een tijdlang in de VS voor brood echt probeerde farmers markets te bezoeken (plaatsen waar ze "gewoon" brood verkopen zoeken maakt echt deel uit van mijn reisvoorbereiding :D )hebben we de afgelopen reizen ontdekt dat de Safeway echt wel verschillende lekkere broden heeft die vaak ook een tijd goed blijven.
Laatst gewijzigd door HildeV op 02 mei 2024, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Old Faithful »

Mijzelf maar eens citeren: :wink:
Old Faithful schreef:
12 nov 2023, 11:01
Misschien wordt het tijd voor een topic: "Kooktips voor kamperen in de bergen." :thumbup: :wink:
Groet,

Old Faithful
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Ja, die hadden we al eens eerder opgeworpen :wink: @moderator?

En Safeway heeft inderdaad vaak beter brood. Maar wij roosterden ook graag Engelse muffins (geen cakejes, maar platte broodjes die je doormidden snijdt!), die zijn er zowel naturel als met kaneel en rozijnen.



Saskia
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Chi Sin X »

Als er bv in Yellowstone geen vuur gemaakt mag worden. Mag er dan nog wel gebruik gemaakt worden van een gasbrandertje? Of is het verbod absoluut?

Ik ga er van uit dat zo'n verbod er elke zomer wel zal zijn.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@HildeV oh ja dat is meer een Mexicaanse tortilla, die hebben we vorige keer ook best vaak gebruikt.
Dank voor de goede tip van het brood bij Safeway, dat gaan we zeker uitproberen want inderdaad wat is het normale brood zoet!!! Bah bah
En wat een heeeeeerlijke recept tips heb jij! Daar word ik blij van :clap:
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

@Chi Sin X Eengasbrandertje mag gelukkig wel. En wij hebben zowel in de zomer als in september een algeheel vuurverbod meegemaakt, maar soms mocht het ook gewoon wel en konden we ons 's avonds lekker opwarmen bij ons vuurtje.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@sep de Engelse muffins staan ook genoteerd als brood optie! Net als de stop bij Safeway voor het brood!
Leuk om al die tips te verzamelen. Voorpret is voor mij een groot onderdeel van de pret!

Voor de kou heb ik al dunne handschoentjes en een mutsje klaar liggen om mee te nemen. De kids hebben me de vorige keer uitgelachen totdat het heel koud werd in Yellowstone, toen waren ze lichtelijk jaloers :lol:
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@Chi Sin X het is voor mij in ieder geval goed om rekening mee te houden dat het kan gebeuren, dan kan het alleen maar meevallen als we wel mogen stoken!
We zijn eind juli/begin aug 4 nachten in Yellowstone en daar weet ik nog van de vorige keer dat het echt heel erg koud was en dat ik zo ongeveer óp het kampvuur zat om warm te blijven.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Sinds de laatste keer dat we in de USA waren en hebben gekampeerd, gebruik ik een CPAP apparaat voor mijn apneu. Voor dit apparaat heb ik elektriciteit nodig en we gaan weer kamperen! Dus nu heb ik een paar vragen voor jullie.

We kamperen onder andere in de nationale parken en daar heb je natuurlijk geen elektriciteit. Maar daarvoor heb ik een soort accu gekocht die ik via de auto kan opladen. Alleen hebben we ook een paar nachten op een KOA en daar hebben we elektriciteit bij. Alleen hoe werkt dat in de USA? Hier in Europa hebben we een elektriciteitskabel die je in een kastje stopt vlakbij je kampeerplek. Soms heb je een andere stekker nodig en ik ben dus benieuwd hoe dit werkt in de USA. Heeft iemand hier ervaring mee?
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Voor de USA heb je natuurlijk sowieso al een andere (verloop)stekker nodig. Op Koa's staken we die gewoon in het stekkerkastje. Nooit iets gezien van zo'n speciale aansluiting zoals je in bijvoorbeeld Frankrijk hebt. Maar we hadden ook hoogstens een telefoon of een laptop om op te laden (lukte meestal trouwens al in de auto, onderweg). Ik weet dus ook niet hoe het met eventueel zwaardere apparatuur zal gaan. Maar er zijn vast wel anderen die er meer over kunnen vertellen.

Leuk om te zien hoe jullie met de voorbereidingen bezig zijn, de voorpret is bijna net zo leuk als de reis zelf!


Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer