Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep » 29 jun 2020, 23:02

Wij kopen eigenlijk nooit toiletpapier of keukenpapier. Ik moet het eerste toilet zonder toiletpapier nog tegenkomen. Ik heb dat echt op nog geen enkele camping meegemaakt tijdens onze Amerikareizen.
Klopt, wij óók niet! Altijd en overvloedig aanwezig. Maar we kocht wel altijd één pak goedkope rollen, met vier stuks, daarmee veegden we onze borden en bestek schoon.

Wegooidoekjes kochten we niet, ik stopte thuis een microvezel vaatdoekje in ons keteltje. Weegt niks. Daar zaten ook twee theedoeken bij trouwens, mooi om de ruimte op te vullen. Doekje ging steeds mee in de wasmachine. Dat voldeed uitstekend. Zoveel heb je niet schoon te maken.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 30 jun 2020, 06:28

Wij wonen in de VS en reizen direct vanaf huis met de auto, dus het zou best meekunnen, maar ook wij nemen slechts een minimale hoeveelheid keukenpapier en toiletpapier mee. Die laatste nog nooit hoeven gebruiken. Wat de boodschappen betreft, ik kan niet goed meer vergelijken met NL, maar de houdbare producten kopen wij altijd al thuis of onderweg in de grote steden bij de grote supermarkten. Als je dat soort dingen in de kleinere winkels in kleine plaatsen, of dichtbij de nationale parken ofzo moet kopen betaal je de hoofdprijs, en dan heb je ook nog een stuk minder keus. Boodschappen in de grote supermarkten zijn volgens mij wel duurder dan in NL, maar er zijn grote regionale verschillen (wij wonen in Houston en daar valt het best mee, California is veel duurder), maar als je een beetje kijkt naar de aanbiedingen en huismerken koopt dan scheelt dat al een hoop. En als je toevallig eens langs een Aldi komt is dat een goede plek om in te slaan.
Terug in Texas!

RuthdeLange
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door RuthdeLange » 30 jun 2020, 13:26

Uit jullie reacties blijkt dat ik te veel uit ga van kamperen in Europa denk ik.
Ik ben altijd aanrecht, tafel, afwasteil etc. aan het poetsen.
Ik moest wel lachen om het doekje en theedoeken in het keteltje ;-) Hoe krijg je dat er in gestopt via die kleine opening (en er weer uit)? Of misschien heb jij een ander keteltje dan ik. In die van mij kun alleen water erin doen via de tuit.

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 30 jun 2020, 13:31

Als je een gewoon pannetje (keteltje) meeneemt heb je een functioneler product dan alleen een fluitketel mee te nemen.
Ik had als ik ging kamperen altijd mijn mess tins mee daarin kan je ook makkelijk wat eten of blikjes opwarmen in water. Ideaal om in te pakken en super handig bij het koken.

RuthdeLange
Amerikafan

Bericht door RuthdeLange » 30 jun 2020, 15:30

Moest even opzoeken wat dat zijn: mess tins.
Maar dan duurt het natuurlijk wel erg lang voordat water voor koffie of thee kookt.
En water dat kookt in een gewone pan die je gebruikt om te koken vind ik altijd een bijsmaak krijgen.
Nu zijn keteltjes bij de Wallmart niet duur dus dat is het probleem niet. Bakpannen zijn wel duur raar genoeg dus zal die maar meenemen.

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 30 jun 2020, 15:48

Tja, als je ruimte genoeg hebt om alles mee te nemen vanuit huis zal ik dat vooral niet laten.
Een mess tin is multifunctioneel, vandaar mijn suggestie. Als jij voor koffie/thee/koken/bakken/braden etc aparte pannen/ketels/fluitketel mee wilt zeulen dan moet je dat natuurlijk doen :)

Ik heb een kleine pannenset, mijn mess tins, een mok en een percolator mee en mijn benzine brander als ik ga kamperen, daarmee red ik het prima.

en voordat je het misschien gaat afvragen, dit is een percolator en zet absoluut de lekkerste koffie (mits uiteraard goede kwaliteit bonen maling)
https://www.lidl-shop.nl/ERNESTO-Percol ... gI2WfD_BwE

sep
Amerikakenner

Bericht door sep » 30 jun 2020, 19:56

Mooi om te zien hoe iedereen zijn eigen oplossing heeft om te koken bij het kamperen! Wij nemen al tientallen jaren een pannenset mee waar het keteltje precies in past. Alleen de grootste pan hoef je dus zo in een tas te stoppen, dan heb je de rest ook automatisch mee. Er passen precies twee theedoeken en een klein schoonmaakdoekje in het keteltje, dat heeft een deksel gelukkig :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Afwassen doe je in Amerika trouwens bij de tent, in tegenstelling tot in Europa. Wij nemen daarom altijd een opvouwbaar teiltje mee, behalve vorig jaar toen het nog thuis in de kast bleek te liggen :wink: Toen moesten we het doen met een plastic exemplaar van $3....

Wat bedoel je met een bakpan? Een koekenpan? Die hebben wij (schreef ik al eerder geloof ik) voor iets van $5 of $6 bij de Walmart gekocht. Valt wel mee toch?

Koffiezetten doen wij heel simpel, met een koffiefilter op een beker. Werkt perfect en geeft heerlijke koffie.
Afbeelding

Nu nog hopen dat corona volgend jaar het loodje heeft gelegd.....

Saskia
Bijlagen
keteltje theedoek1.jpg
keteltje theedoek1.jpg (30.53 KiB) 1198 keer bekeken

sep
Amerikakenner

Bericht door sep » 30 jun 2020, 19:58

En hier de andere foto's

Afbeelding

Saskia
Bijlagen
koffie zetten1.jpg
koffie zetten1.jpg (35.19 KiB) 1196 keer bekeken
foto kampeerpannen3.jpg
foto kampeerpannen3.jpg (43.13 KiB) 1196 keer bekeken

RuthdeLange
Amerikafan

Bericht door RuthdeLange » 01 jul 2020, 08:47

Dat pannensetje heeft nog lang op zolder bij mijn ouders gelegen. met z' on knijper-handvat. Heel handig.

Heb nogmaals op Wallmart gekeken en weet niet waar ik vorige keer k.leek maar je hebt gelijk al vanaf 4 D zijn er koekenpannen te koop dus geen probleem. Vorige keer vond ik ze niet goedkoper dan 20 Dollar. Snapte het al niet.

Wij drinken altijd nescafé-espresso. Van die potten (de fijne koffie niet de grove) dus ook die gaan mee ;-) want die hebben ze niet in Amerika heb ik vorige keer ontdekt.

Corona heb ik maar even achter in de kast gelegd ;-) We zullen zien. En ook als er geen 2e golf komt kan het zo zijn dat de vliegprijzen veel te hoog zullen zijn door alle maatregelen.
En als we toch kunnen dan heb ik nu een goede koffer, weet ik nu grotendeels wat ik mee ga nemen en ligt het roadbook (bijna helemaal) klaar.

sep
Amerikakenner

Bericht door sep » 01 jul 2020, 09:31

Én je hebt een hoop voorpret gehad :thumbup:

Maar het is voor iedereen te hopen dat de situatie dan sterk verbeterd is natuurlijk!

Saskia

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer