Reis Vana: rondreis vanuit Phoenix door AZ, NM, CO en UT.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Reis Vana: rondreis vanuit Phoenix door AZ, NM, CO en UT.

Bericht door vana » 12 okt 2019, 23:13

Nadat we dit jaar onze Canada reis hebben moeten annuleren, hebben we ineens weer zin gekregen om een USA-reis te gaan maken. De tickets zijn inmiddels geboekt.

We gaan 25 dagen en onze dochter gaat de eerste 16 dagen met ons mee. We hebben al veel dingen gezien, maar het gedeelte rond Telluride en Aspen is nieuw voor ons.
Het gedeelte met onze dochter heb ik al redelijk ingedeeld volgens mij, maar met het tweede gedeelte worstel ik een beetje.
Het enige wat we in die dagen echt willen zien/doen is de GC North Rim, Valley of the Gods en we willen de US 95 rijden. Toch willen we de route wel een beetje rustig houden met niet te lange rijdagen. En we hoeven ook niet naar de heel toeristische plekken.
Gunnison, Crested Butte, Million Dollar Hwy hebben we al bezocht, dus we willen liever de andere richting uit. De Great Sand Dunes trekken ons niet zo. En dan wordt het wel lastig voor het stuk tussen Denver en Bluff.

Voorlopig ben ik op deze route gekomen:

Met zijn drieën:
zo 19/7 Amsterdam - Phoenix
ma 20/7 Phoenix
din 21/7 Phoenix - Salt River Canyon Scenic Drive - Petriefied Forrest - Holbrook
woe 22/7 Holbrook - Albuquerque
don 23/7 Albuquerque - Kasha Katuwe Tent Rocks - Santa Fe
vrij 24/7 Santa Fe
zat 25/7 Santa Fe - Cortez
zon 26/7 Cortez - Telluride - overnachten in Ouray
ma 27/7 Ouray - Moab
din 28/7 Moab
woe 29/7 Moab - Glenwood Springs
don 30/7 Glenwood Springs (Aspen, Maroon Bells)
vrij 31/7 Glenwood Springs - Independence Pass - Twin Lakes - Leadville - Silverthorne (outlet)
zat 01/8 Silverthorne - Mount Evans - Idaho Springs/Boulder
zon 02/8 Idaho Springs/Boulder (bezoek Denver?)
Ma 03/08 Dochter 's middags afzetten op vliegveld en doorrijden naar omgeving Buena Vista

Verder met zijn tweeën:
di 04/8 Buena Vista - Lake City - Creede - Pagosa Springs
woe 05/8 Pagosa Springs- Bluff
do 06/8 Bluff (Valley of the Gods)
vrij 07/8 Bluff - US 95 - Torrey
zat 08/8 Torrey - Kanab
zon 09/8 Kanab (GC North Rim)
ma 10/08 Kanab (via 89 a) naar Flagstaff
di 11/08 Flagstaff - Sedona - Watson Lake - Phoenix
woe 12/8 Phoenix - Amsterdam

- Wie helpt me met onze route en/of heeft tips voor onderweg, leuke plaatsjes, leuke restaurantjes?
- De dagen met onze dochter willen we zoveel mogelijk twee kamers boeken. Wie heeft tips hiervoor op de route, zodat de kosten een beetje beheersbaar blijven?
Laatst gewijzigd door vana op 13 okt 2019, 22:10, 3 keer totaal gewijzigd.

Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Vana: rondreis vanuit Phoenix door AZ, NM, CO en UT.

Bericht door Trails » 13 okt 2019, 00:29

Wij hebben gisteren de Silver Thread Scenic Byway gereden van South Fork (CO) naar Gunnison (CO) en vonden dit de mooiste weg die we hier ooit hebben gereden. Van begin tot eind schitterend.

In Telluride moet je beslist met de gratis gondel de berg op. Telluride vonden wij een stuk mooier dan Ouray.
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019
NYC: 1999, 2002, 2012, 2017
FL: 1986, 1992, 1997, 1998, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
Georgia: 2014, 2016
Arizona: 2017; CA-NV-UT-CO-AZ: 2017
Colorado, Wyoming & Utah: 2019

http://www.schoutenjanssen.nl

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana » 13 okt 2019, 08:27

@Trails Fijn om te horen, dan laten we die weg erin!
Ouray is zuiver bedoeld als overnachtingsplaats. In Telluride rijzen de prijzen de pan uit. Ouray is veel voordeliger.

Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas » 14 okt 2019, 09:30

Mooie plannen!

Op 3 aug. zou je via de prachtige Guanella Pass van Denver naar Buena Vista kunnen rijden.

En op 4 aug. (Buena Vista - Pagosa Springs) is de route via de Cottonwood Pass een aanrader. Deze pas is onlangs helemaal verhard. Je komt dan ook in de buurt van het leuke plaatsje Crested Butte. Vanaf half juli staan de hellingen rondom Crested Butte vol met bloemen. Lake City is heel leuk om rond te lopen evenals Creede. Onderweg van Lake City naar Creede kom je nog langs de mooie North Clear Creek Falls. Zelf zou ik denk ik voor dit traject meer tijd inplannen. Leuke plaatsjes en heerlijk wandelgebied.

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal » 14 okt 2019, 10:44

Als je vanuit Cortez naar Santa Fe gaat is het de moeite waard om Bandelier NM mee te nemen, wij waren hier vorig jaar september. Een rustig park met mooie historie en natuur.

Wat leuke restaurantjes, mochten jullie van een speciaal biertje houden:

- Moab Brewery
- Glenwood Canyon Brewing Company
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana » 14 okt 2019, 13:02

@Felicitas Dat lijkt me wel een mooie optie om via de Cottonwood Pass te rijden. In Crested Butte zijn we al (heel even) geweest, inderdaad een heel leuk plaatsje in een prachtige omgeving. Meer tijd hier doorbrengen is alleen wel lastig, we hebben gewoon maar 9 dagen om terug te rijden van Denver naar Phoenix.

Maar je hebt me wel aan het denken gezet; De US 95 is een heel eind om en we hebben Capitol Reef al eens bezocht en de US 12 al eens gereden. Misschien moet ik toch die route maar laten vallen voor wat meer rust op de terugweg. Ik ga er even mee puzzelen.

@Markstaal
Lijkt me een mooi park, ik zet hem op het lijstje voor als we er tijd voor hebben.

Ik heb nog wat vragen:
Ik twijfel tussen Santa Fe en Taos, omdat we eerder al twee nachten in Santa Fe doorgebracht hebben.
Ik las ergens dat Taos leuker is dan Sante Fe, klopt dat? Is er iemand van het forum in Taos geweest?

Ook twijfelen we voor de laatste twee nachten tussen Idaho Springs, Boulder of een ander plaatsje (van daar uit rijden we dan ook naar het vliegveld om onze dochter weg te brengen).
Ik ken Boulder wel, maar Idaho Springs niet. Is dat een leuk plaatsje? Is Golden een leuke plaats ?

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer