Reis Alfred: 27 dagen LV-LV met Yosemite en Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Alfred1982
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Alfred: 27 dagen LV-LV met Yosemite en Yellowstone

Bericht door Alfred1982 » 12 okt 2019, 13:43

Hallo allemaal,

Nadat wij in 2018 een schitterend klassiek rondje in het zuidwesten hebben gemaakt met de camper hopen wij volgend jaar wederom deze kant op te gaan, maar dan met de auto. We zijn vorig jaar gestart en geëindigd in San Diego. Helaas hebben we, vanwege de bosbranden, Yosemite niet mee kunnen pakken. We hebben wel Sequioa en Kings Canyon gezien wat ook zeker de moeite waard was.
We is trouwens 2 volwassenen en een dochter van 11.
Onze interesses gaan uit naar natuur met af en toe een wandeling en vooral veel zien.
Lange reisdagen vinden we geen probleem en de grotere steden trekken ons wat minder.

Voor volgend jaar willen we graag Yosemite meepakken en daarnaast zijn we zeer benieuwd naar Yellowstone.
We hebben 27 dagen tot onze beschikking.
De tickets zijn al geboekt: 24 juli tm 19 augustus. Aankomst en vertrekt op Las Vegas met overstap in Londen. Lekker goedkope tickets gevonden van 275,-pp :wink:

De volgende route heb ik in gedachten:
Dag 1: Frankfurt-Las Vegas
Dag 2: Las Vegas-Bisshop
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5:Yosemite
Dag 6: Yosemite-Reno
Dag 7: Reno – Elko
Dag 8: Elko – Craters of te Moon
Dag 9: Caters of the moon-Yellowstone
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone-Grand Teton
Dag 13: Grand Teton
Dag 14: Grand Teton-Vernal
Dag 15: Vernal-Glenwood Springs
Dag 16: Glenwood Springs-Moab
Dag 17: Moab
Dag 18: Moab-Monument Valley
Dag 19: Monument Valley-Page
Dag 20: Page
Dag 21: Page-North Rim
Dag 22: North Rim-Zion
Dag 23: Zion
Dag 24: Zion
Dag 25: Zion-Las vegas
Dag 26: Las Vegas
Dag 27: Las Vegas

We zijn erg benieuwd of jullie nog aanvullingen hebben. Wat we zelf lastig vinden is het stuk tussen Yosemite en Yellowstone. Dit is volgens mij een redelijk saai stuk waar niet echt veel te zien is.
Moab, Page en Zion zijn we vorig jaar ook geweest hier zouden we nog wat kunnen skippen of wijzigen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Alfred: 27 dagen LV-LV met Yosemite en Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne » 12 okt 2019, 15:09

Hebben jullie Death Valley al bezocht? Zo nee, dan zou het eigenlijk wel mooi zijn om iets meer tijd te nemen voor de rit van Las Vegas naar Yosemite. Waar willen jullie overnachten in Yosemite? Wil je twee keer de Tioga Road rijden?
Wij deden in 2008 iets vergelijkbaars, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Ik zou wel minimaal één dag extra uittrekken voor Yellowstone, daar is de tijd nu wel erg kort. Misschien een dag minder Zion of Glenwood Springs laten vallen? Wat zijn de plannen daar?
Het zou ook niet gek zijn om Capitol Reef mee te nemen. Bijvoorbeeld in plaats van Moab.

Marianne

Alfred1982
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Alfred: 27 dagen LV-LV met Yosemite en Yellowstone

Bericht door Alfred1982 » 12 okt 2019, 19:40

Hallo Marianne,

Bedankt voor je altijd fijne reacties met goede tips. In antwoord daarop.
We hebben DV nog niet bezocht. We zullen, waarschijnlijk, de eerste dag (zaterdag) vroeg wakker zijn, dus kunnen ook op tijd vertrekken richting DV. Omdat wij op de zondagen niet willen reizen naar een ander hotel willen we graag op zaterdag al naar Lee Vining zien te rijden. We weten dat dit een stuk rijden is, maar vinden dit niet erg. Dan kunnen we vanuit hier de eerste dag Bodie bezoeken en de dagen erna Yosemite verkennen.
Wat zou jou advies zijn om te gaan overnachten?

Een dagje extra in Yellowstone gaan we doen. Daar twijfelde ik zelf ook al over.
CR hebben we al reeds eerder gezien. Moab zouden we graag toch meepakken.
Glenwood Springs hebben we op het lijstje staan omdat we daar graag willen raften en de natuur willen bekijken.
We zouden zeker een dagje Zion of LV kunnen skippen.

Jullie route had ik ook al bekeken. Deze leek ons ook wel, alleen zouden we dan SLC skippen.
We gaan eens kijken of dit in onze planning past samen met onze voorkeuren.

Mocht je nog aanbevelingen hebben of verbeterpunten dan hoor ik het graag.

Alfred

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer