Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verblijf Yosemite juli 2020

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
svanrijswijk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Verblijf Yosemite juli 2020

Bericht door svanrijswijk »

Goedemiddag,

Wij gaan volgend jaar voor het eerst naar Amerika met 2 kinderen (5 en 9).
Heb al wel aardig door het forum heen zitten spitten en op youtube filmpjes zitten kijken over Yosemite. Nu was één van de tips om verder het park in te gaan dan alleen Yosemite valley omdat het daar veel rustiger is. Ik zie op Google maps niet zo goed waar het park eindigt en het volgende park begint, maar is het erg ver rijden als je overnacht in omgeving Sugar Pine? Sugar Pine ligt op 10 min. afstand van de westingang maar het is dan nog ruim een uur naar de Valley. Weet iemand of het een aanrader is om omgeving Sugar Pine een hotel te nemen of dat je dan toch beter centraal in het park kunt zitten? M.a.w. is er genoeg te doen tussen Sugar Pine en Yosemite Valley of beter dicht bij de valley zitten en dan van daaruit bezichtigingen plannen?

Alvast dank voor de reactie(s) :).
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Verblijf Yosemite juli 2020

Bericht door Galapogos »

Ik zou dichter bij Yosemite Valley gaan zitten, en het liefst in de vallei zelf, zeker als het doel van je bezoek is om de bekende hoogtepunten in het park te zien. Die liggen immers toch voornamelijk in en om de vallei. Vergis je verder ook niet in het verkeer. Yosemite is een populair park, en op de wegen van/naar/in de vallei kan het behoorlijk filerijden zijn aan het begin/eind van de dag. Daar heb je veel minder last van als je in de vallei zelf overnacht.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook kiezen voor iets in de vallei. Zéker omdat het daar druk is. Je hebt dan geen file of parkeerproblemen o m de vallei te bezoeken.
Kijk voor een kaart van het park eens op de officiële site van het park: www.nps.gov/yose ( onder maps).
Onze kinderen vonden Housekeeping Camp leuk. Dat is ook nog redelijk betaalbaar.

Ik weet niet hoeveel dagen je in gedachten hebt voor het park maar als je 3 of meer nachten hebt zou je 1 nacht Sugar Pine kunnen doen. Het ligt wel goed voor de Mariposa Grove.
Kijk eens in onze reisverslagen voor overnachtingen in het park en voor activiteiten daar.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 13 okt 2019, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
svanrijswijk
Amerika-ontdekker

Dank jullie wel voor de reactie.

We verblijven er 3 dagen. Tussendoor verkassen zie ik niet zo zitten maar ik heb wel gelezen om eerst langs Mariposa grove te rijden dus die doen we dan evt eerst aan. Ik ga eens kijken in je reisverslagen Marianne.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Drie dagen, dus 4 nachten? Dan kun je op zich prima eens verkassen. Dat kot je minder tijd dan heen en weer rijden. De Mariposa Grove bezoek je het beste vroeg in de ochtend; wij hadden toen zelfs in het Labor Day weekend absoluut geen last van drukte. Later op de dag is dat heel anders.
Ook met 3 nachten zou je prima 1 nacht Oakhurst/Sugar Pine kunnen doen en dan 2 nachten Yosemite Village. Dat is qua kosten ook wel aantrekkelijker dan 3 nachten in de vallei. Maar het is ook afhankelijk van hoe laat je aankomt in he park en wat de verdere plannen zijn. Heb je de route al helemaal uitgewerkt?

Marianne
bartensharon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door bartensharon »

Wij zaten afgelopen zomer met onze kids (8 en 4) vlak buiten de west ingang van Yosemite: rush creek lodge. Zeker met kinderen echt een aanrader! Super naar ons zin gehad, allerlei activiteiten voor kinderen en een heerlijk zwembad. 5 minuten van de ingang
esther-disney
Amerika-ontdekker

Bericht door esther-disney »

Leuk dat jullie ook volgend jaar gaan, wij ook en onze kids zijn dan ook 5 en 9!
Veel voorpret alvast!

groetjes,
Esther
Rjkd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Rjkd »

Hallo allemaal,
Wij hebben eindelijk onze plannen rond en zijn opzoek naar een overnachting voor 2 nachten van 11 t/m 13 juli 2020 in de buurt van Yosemite.
We komen dan vanuit San Francisco.
Op het park zelf is alleen nog een tent vrij maar dat willen wij niet.
Graag iets met eigen sanitair en douche.
Ik zag dat El Portal ook aan te raden is om te kijken maar daar is uiteraard ook niet zoveel meer vrij.
Ik was even benieuwd welke omliggende plaatsen nog meer niet te ver van de Valley afliggen?
De keuze is uiteraard beperkt aangezien wij vrij laat zijn en ik zal ook de site van het park nog in de gaten houden voor eventuele annuleringen maar ik ben benieuwd wat nog meer een optie zou kunnen zijn!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt kijken of er nog iets anders in het park vrij komt. Zeker in de drukke julimaand en in het weekend is het wel fijn als je niet ver hoeft te rijden en niet hoeft te zoeken naar een parkeerplaats. Wij vonden de tenten trouwens niet gek. Een paar nachten met gedeelde badkamer is wel te overzien.
Buiten het park ligt El Portal het beste. Je hebt daar de Cedar Lodge en de Yosemite view Lodge. Je geeft aan dat er niet veel meer vrij is, maar er is dus nog wel iets vrij? Waarom dat dan niet doen?
Kijk eens hier voor kaarten van het park en bekijk ook eens de pdf die daar staat met de afstanden en reistijden naar de vallei vanuit verschillende plaatsen.
Je kunt natuurlijk ook met googlemaps kijken naar afstanden en reistijden naar Yosemite Village.

Marianne
Rjkd
Amerikafan

Bericht door Rjkd »

badankt weer voor de reactie.
We hebben nu iets vast gelegd in Mariposa.
In El Portal stonden onderstaande idd nog open maar wij vonden de prijs kwaliteit niet zo goed en 1 was niet neer nuleren wat wel onze voorkeur heeft.
ik had idd al op de kaart gekeken maar zag niet heel veel andere opties.
Ik ga de site van het park zelf nog in de gaten houden aangezien we dit hotel nog kunnen annuleren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Oakhurst of Fish Camp kan ook, dan zit je in elk geval voor de Mariposa Grove goed. In Mariposa zit je voor geen enkele deel goed.

Marianne
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij zoeken ook naar accommodatie maar ook in september is niets te vinden. Ik hou het uiteraard in de gaten, want wie weet is er af en toe een cancellation waardoor er ineens wat vrij komt in de the valley. Maar voorlopig zoeken we in de buurt.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Rjkd
Amerikafan

Bericht door Rjkd »

@Martin & Marianne Maar als ik kijk naar de routeplanner is het ongeveer een 1 uur en 15 minuten rijden naar Yosemite Valley.
Fish Camp is met de routeplanner bijna net zo ver of vergis ik mij daar in?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, dat klopt, maar zoals ik al aangaf zit je in Oakhurst wel dicht bij de Mariposa Grove. Dus als je ook daar naar toe wilt is Oakhurst een goede keus.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Als je op de eigen site van Cedar Lodge in El Portal kijkt zie je dat de kamers wel degelijk te annuleren zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
svanrijswijk
Amerika-ontdekker

esther-disney schreef:
16 okt 2019, 13:40
Leuk dat jullie ook volgend jaar gaan, wij ook en onze kids zijn dan ook 5 en 9!
Veel voorpret alvast!

groetjes,
Esther
Wat toevallig! Hebben jullie de route al helemaal rond?
Dank je, jij ook veel plezier met de voorpret :)! Gaat nu steeds dichterbij komen... tijd gaat hard :D (wishfull thinking..)
goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door goState »

Wij hebben in augustus 2019 overnacht in een huis in Mariposa via airb&b 20 minuten van de ingang. Gezellig lokaal bij de Amerikaan in de achtertuin.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Ik ben nog steeds op zoek naar een verblijf in Yosemite (aug. 2020), wat een absurde prijzen zeg :shock:
Voor een simpele tent bij Curry Village betaald je gewoon al $177+tax
En ik las hier ergens dat je dan niet eens gegarandeerd een parkeerplaats hebt, dus dan is het voordeel van in de vallei overnachten ook weg toch?
Verder is daar op onze data alles vol.
1 nacht Housekeeping is nog wel vrij, maar dan moet je zelf slaapzakken meenemen en dan wordt het nog duur voor 1 nachtje.

Cedar Lodge en Yosemite View Lodge zijn nog wel beschikbaar, maar bij annuleren betaal je sowieso een bedrag.
En het ziet er daar wel erg 'oubollig' uit. En wifi kost extra en schijnt een drama te zijn.
In Fish Camp/Sugar Pine zijn nog wel leuke cabins beschikbaar (via Airbnb), maar ik las dat dit eigenlijk niet zo handig is als je nog naar de vallei wilt, te ver weg (ruim een uur naar vallei).

Onze planning is:
1.Vanuit Bishop via Tioga Road naar Yosemite, daar nog naar Bridalveil Fall
2.Glacier Point en de Falls/lower trailhead, picknicken
3.Mariposa Grove en naar San Francisco

Kunnen jullie eens meedenken wat de beste optie zou zijn?
Of nog adresjes van leuke B&B's. We zouden eigenlijk het liefst 'bij mensen thuis' logeren. Ik kreeg geen resultaten met deze zoekoptie.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt echt wel een parkeerplaats als je bij CV overnacht. Misschien niet direct naast je tent, maar dan toch wel in de buurt.
Om hoeveel nachten gaat het? Housekeeping Camp is leuk. Als daar meerdere nachten vrij komen heb je de kosten van een simpele slaapzak er zo uit, maar je kunt er ook beddengoed huren.
Geen wifi maar dat mis je daar niet. :wink:

In augustus zal de Yosemite Fall waarschijnlijk droog staan.

Marianne
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

We verblijven maar 2 nachten in Yosemite, Housekeeping heeft alleen de 2e nacht vrij. Ik las dat lakens inderdaad wel te huur waren, maar slaapzakken niet en we zijn met z'n vieren.
Hoe werkt dat eigenlijk met die parkeerplek bij Curry Village? Als we naar Glacier Point gaan, hebben we de auto nodig. Als we dan terug komen willen we uiteraard wel onze auto nog kwijt kunnen. Is er een aparte parkeerplaats of alleen bij de tenten?

Oh dat is jammer als de Fall droog staan :(

Ik zit ondertussen nog even verder te zoeken en zie nu bij Agoda ook vrijstaande huisjes staan in Yosemite West. Zou dit qua afstand nog een optie zijn?
(Maps geeft 35 minuten aan)
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves