Welk natuurpark uitkiezen in Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
evabx
Amerika-newbie

Welk natuurpark uitkiezen in Florida

Bericht door evabx » 11 okt 2019, 10:26

Hallo iedereen,

Ik ben een rondje miami-new york aan het plannen eind november-begin december.
Ik ben al blij met de verschillende dingen die we gaan zien, maar mis nog een natuurgebied in Florida in mijn lijstje, regio miami-orlando.
Ocala, crystal river, big cypress lijken me allemaal heel mooi maar enerzijds gaat ons dochtertje mee van 3 jaar , en anderzijds heeft mijn vriend een enorme schrik van slangen. Zelfs in een dierentuin wil hij er niet voorbijlopen als ze achter glas zitten, dus als hij in de natuur 1 tegenkomt , wordt hij helemaal gek :D . Niet zo ideaal he voor al deze mooie parken... Maar ik zou het zo jammer vinden om daarvoor al deze mooie natuur over te slaan.

Nu had ik gedacht aan silver spring state park en daar boottocht met glazen bodem te doen? Lijkt dit een goede oplossing?

Tips zijn altijd welkom, ik ben een leek op het gebied van Florida en typ hier ook maar de dingen die ik gelezen heb op tripadvisor en dergelijke :)

love Flo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welk natuurpark uitkiezen in Florida

Bericht door love Flo » 11 okt 2019, 11:38

Hi Eva,

Mooi vooruitzicht! Je gaat dus een RONDJE Miami-New York doen? Dat wordt een grote reis! :wink:

Wij hebben nog nooit een rondtocht met een glass bottom boat gedaan, dus daar kan ik je niet over adviseren.
Wel vinden wij de natuur van Florida heel erg mooi. Wat zo fijn is aan de natuurparken in Fl is dat je bijna altijd over een boardwalk loopt. Je loopt dus niet over de grond, waar evt 'actieve slangen' uit de struiken zouden kunnen schieten. Ik kan me goed voorstellen hoe allesoverheersend de angst van je vriend is. Ik heb zelf ook een fobie en weet hoe het voelt en wat je allemaal doet om de situatie te vermijden. Realiseert hij zich wel dat je in Florida overal slangen kunt tegen komen? Niet alleen in de natuurparken. Het zou jammer zijn als dit zijn plezier overschaduwt.
Dit jaar zijn we bewust op zoek gegaan naar slangen en we hebben er maar 3 gezien. 1 Lag lui langs de kant van de weg weggedoken, één aan de kant van de boardwalk en 1 stak de weg over toen we door een wildlifedrive reden.

Dat laatste is misschien wel een goed idee voor jullie! Wij zijn bij de lake Apopka wildlife drive geweest en daar hoef je in principe niet je auto uit. Je rijdt met je auto stapvoets door het natuurgebied en ziet heel veel verschillende vogels, alligators, schildpadden en dus ook een slang.. Maar misschien is dat vanuit jullie 'veilige haven' wel te doen?
Ook op Sanibel kun je een wilddrive doen; JN Ding Darling (wij waren niet zo onder de indruk van deze) en ik weet dat er op Merrit Island nog een wildlife drive is, maar die hebben wij (nog) niet gereden.

Verder kan ik jullie verschillende natuurparken aanraden, maar daar kun je altijd slangen tegen komen..
Wij vonden bijv Highlands Hammoc heel erg mooi (met boardwalks door het moeras) en Circle B Bar Preserve (grotendeels een pad tussen wildlife door) en Myakka River SP (boardwalks en paden), Robinson Preserve bij Bradenton (paden en boardwalks) en Corkscrew swamp Sanctuary bij Naples (boardwalks). Bij bijna alle parken hebben wij een slang gezien, helaas, maar altijd lagen ze stil.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips. Veel plezier met plannen!!

love Flo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door love Flo » 11 okt 2019, 11:46

Oh! En misschien is een dolfijnen cruise iets voor jullie! Wij hebben geboekt bij Little Toot in Clearwater en dat was een onvergetelijke ervaring!! Ze varen een tijdje rond, op zoek naar dolfijnen en wanneer ze een groepje spotten trekken ze een flinke golf en dan komen de dolfijnen daarop af en springen en spelen in die golf. Jij staat achterop de boot en kunt de dolfijnen bijna aanraken terwijl ze uit het water springen. Geweldig!! en geen slangen :wink:

evabx
Amerika-newbie

Bericht door evabx » 11 okt 2019, 12:27

Haha oei mistypt dus, rondje zou wat lang zijn he :lol:
Bedankt voor alle goede tips!! Dolfijnencruise had ik inderdaad ook al zitten denken :)

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 11 okt 2019, 12:50

Wij deden de Sea screamer in Clearwater. Echt super. Speciale boot die zo'n wake maakt waar de dolfijnen in springen.
De genoemde drive op Sanibel vonden wij wel erg de moeite (vogels).
Wij hebben in Florida eigenlijk geen slangen gezien denk ik. Hier in NJ of andere staten in de buurt zien we er wel vrij regelmatig maar de slangen maken zich altijd snel uit de voeten
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 » 11 okt 2019, 14:29

Zoals anderen al aangeven, slangen vind je overal wel in de natuur van de VS. Volgens mij is Alaska de uitzondering. Ze zijn schuw en meestal snel weg, ik zie ze af en toe wanneer ik de hond uitlaat maar veel minder wanneer het kouder wordt. Aantal slangen verdedigen hun plek, meestal de giftige, gewoon met rust laten en er gebeurt weinig. Wanneer je natuurparken bezoekt moet je meestal goed zoeken om er 1 te vinden.

Je hebt al een aantal goede tips gekregen. Enige wat ik nog kan toevoegen is Blue Spring State Park, rond halverwege November komen de manatees de spring in. Die kun je mooi zien vanaf de boardwalk.

Overigens van Miami naar New York in het najaar/winter? Vanaf de Carolina's wordt het niet warmer dan een graad of 15, zijn de bomen alle bladeren al kwijt en is er buiten de steden om veel minder te doen.

evabx
Amerika-newbie

Bericht door evabx » 11 okt 2019, 14:44

Bedankt voor de tips!
We zijn ons bewust van het koude weer als we richting new york gaan maar de reden dat we die periode kiezen is omdat we new york dan al in kerststemming meemaken, lijkt me fantastisch om mee te maken en ook voor onze dochter heel leuk.

analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid » 11 okt 2019, 15:05

Kanoen bij Wekiwa Springs of hiken in Circle B Bar Reserve. Highland Hammock SP vonden wij ook erg mooi, maar ligt wat verder van Orlando.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 11 okt 2019, 16:29

Heb je dit topic al gelezen?
viewtopic.php?f=11&t=65983

evabx
Amerika-newbie

Bericht door evabx » 11 okt 2019, 16:32

Vito schreef:
11 okt 2019, 16:29
Heb je dit topic al gelezen?
viewtopic.php?f=11&t=65983
Nee, bedankt om dit te delen, mooie opsomming van wat je allemaal kan doen, zeer bruikbaar :thumbup:

Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ruud2004 » 13 okt 2019, 11:33

Wij zijn fan van de parken/Springs in Ocala Forest. Vwb slangen, als wij ergens slangen hebben gezien was het wel in het Silver Spring state park. Zie onze reisverslagen voor meer info. Ook het Myjakka River State Park (bij Sarasota) vonden wij erg mooi!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16 Florida
2012 ZW-Waikiki
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 NW USA/SW Canada
2018 NO Canada/USA
2019 NW Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com