EAD voor korte tijd/NL ZZP'er in Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
TAMA
Amerika-newbie

EAD voor korte tijd/NL ZZP'er in Amerika

Bericht door TAMA » 12 sep 2019, 20:08

Hi all,

Mijn situatie is als volgt: ik zit op een non-immigrant visum in Amerika. Ik verwacht binnenkort mijn EAD te krijgen, ik verwacht hier nog ongeveer 4 maanden op te kunnen werken voordat ik weer naar Nederland ga. Ik heb 2 vragen mbt mijn situatie:

(1) ik probeer een afweging te maken of het voor mij zin heeft om in Amerika te gaan werken, omdat het waarschijnlijk maar voor 4 maanden is. Als ik ga werken houdt dit in dat ik belastingplichtig word in Amerika, een zorgverzekering moet afsluiten en niet meer sociaal verzekerd ben in NL. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, denk je dat dit het waard is om voor 4 maanden te doen of niet?

(2) Is er een mogelijkheid hieromheen? Zou ik bijvoorbeeld door een Amerikaans bedrijf tijdelijk ingehuurd kunnen worden als Nederlandse ZZP'er (via mijn eenmanszaak), zonder dat ik in Amerika belastingplichtig hoef te worden en een zorgverzekering moet afsluiten en mijn sociale verzekeringen in NL moet laten gaan?

Alvast hartelijk dank voor alle hulp!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer