Volgend jaar zomer willen wij met ons gezin (2 kinderen van 12 en 8 jaar) een mooie reis maken door het zuidwesten van Amerika. Omdat we gebonden zijn aan de zomervakantie zal deze reis eind juli/midden augustus plaatsvinden.
Ik heb al heel veel op dit forum gelezen en af en toe duizelen alle tips en trucs mij.

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco - bekende toeristische attracties
Dag 3: San Francisco - Golden Gate Park, Alcatraz
Dag 4: San Francisco (auto ophalen) - Yosemite NP
Dag 5: Yosemite (wandelingen nog uitzoeken, wat haalbaar is voor kinderen)
Dag 6: Yosemite - Sequoia NP (wandelingen nog uitzoeken, maar we zitten midden in het park)
Dag 7: Sequoia - Las Vegas ~(we willen niet via Death Valley), hotel op the Strip
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Bryce (wellicht via Zion om de Canyon Overlook Trail te bekijken zodat we toch iets van Zion zien)
Dag 10: Bryce (wandelingen nog uitzoeken, wat haalbaar is voor kinderen, we zitten heel dichtbij het park)
Dag 11: Bryce - Page (Horseshoe bend, Lake Powell)
Dag 12: Page, bezoek Antilope Canyon - Grand Canyon (hotel in Grand Canyon NP)
Dag 13: Grand Canyon (wandelingen nog uitzoeken, wat haalbaar is voor kinderen, we zitten bij de South Rim trail in de buurt)
Dag 14: Grand Canyon - Palm Springs
Dag 15: Palm Springs - San Diego
Dag 16: San Diego (Sea World of San Diego Zoo)
Dag 17: San Diego - Los Angeles
Dag 18: Los Angeles (vrij in te vullen)
Dag 19: Los Angeles (Disneyland)
Dag 20: Los Angeles (strand, we zitten in hotel bij het strand
Dag 21: Los Angeles - Amsterdam
We realiseren ons dat er 2 fikse autoritten tussen zitten, maar we wilden perse niet via Death Valley en onze kinderen zijn ook gewend om lang in de auto te zitten als we op vakantie gaan.
Ziet deze route er logisch uit? We willen natuurlijk nog veel meer zien (Zion bijvoorbeeld), maar meer dan 3 weken hebben we niet en ik denk dat onze kids het na park nummer zoveel ook wel hebben gezien.

Whale Watching lijkt mij ook gaaf, dit zou bijvoorbeeld in San Diego kunnen, maar hier lees ik wisselende ervaringen over, dus dit moeten we misschien overslaan?
Alvast bedankt voor de reacties.