Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ik wou dat ik daar nog een plekje grond had

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Uit de Telegraaf.

Woonwagenbewoners half miljard dollar rijker

MIAMI - De 488 bewoners van een woonwagenkamp aan de kust van Florida hebben de slag van hun leven geslagen. Ze hebben ingestemd met de verkoop van hun gewilde stukje grond aan een projectontwikkelaar, die hen daarvoor 500 miljoen dollar betaalt. De meeste bewoners worden daardoor op slag miljonair, meldden Amerikaanse media woensdag.

Het woonwagenstadje Briny Breezes ligt ten noorden van de stad Miami in Palme Beach en wordt omgeven door peperdure villa's en koopflats. De projectontwikkelaar wil op het stukje grond van ongeveer 0,2 vierkante kilometer een aantal super-de-luxe hotels laten verrijzen. De lokale autoriteiten moeten hier nog mee instemmen. Pas dan is de verkoop definitief.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik heb dat stukje op tv gezien, en moet er even bij zeggen dat het niet woonwagens zijn met het Nederlandse beeld in gedachten. Een eigenaar van een van deze "woonwagens", wat eigenlijk een "double wide" was en erg luxe, vertelde dat hij er $200.000 voor betaald had. Dat betekend nog een vette winst natuurlijk, maar het beeld dat je van dit artikeltje krijgt is meer een sloppenwijkje.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

ANY schreef:Ik heb dat stukje op tv gezien, en moet er even bij zeggen dat het niet woonwagens zijn met het Nederlandse beeld in gedachten. Een eigenaar van een van deze "woonwagens", wat eigenlijk een "double wide" was en erg luxe, vertelde dat hij er $200.000 voor betaald had. Dat betekend nog een vette winst natuurlijk, maar het beeld dat je van dit artikeltje krijgt is meer een sloppenwijkje.
Vorige week waren er ook al interviews met bewoners op de TV, en toen werd duidelijk dat niet iedereen die daar woont blij is met deze verkoop, want voor het geld wat ze krijgen kunnen ze absoluut niet hetzelfde terug kopen...

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

PeeJay schreef:Vorige week waren er ook al interviews met bewoners op de TV, en toen werd duidelijk dat niet iedereen die daar woont blij is met deze verkoop, want voor het geld wat ze krijgen kunnen ze absoluut niet hetzelfde terug kopen...
Ik heb dit vorige week ook al eens gezien op tv. Fox News of CNN?? Toen dacht ik ook al, had ik daar maar een huisje gehad... :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dit soort dingen gebeuren in dit gebied om de haverklap, maar zoals PeeJay schrijft, het klinkt op papier vaak veel beter, dan het in werkelijkheid is. Veel van die mensen zijn ouder en wonen al hun hele leven in hun huis. Dan komt er zo'n developer met mooi geld, maar die mensen moeten dan ook alle herinneringen opgeven, want hun huisje zal niet meer zijn. Vaak komen er grote protesten (meestal tegen dove oren) uit die buurten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik zou die double wide mooi ergens anders heen trekken :wink:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

rperre schreef:Ik zou die double wide mooi ergens anders heen trekken :wink:

Richard
Ik wou maar zeggen :lol:

Mooie plekjes zat in de States. Ennuh, om maar eens een oud-Nederlandse spreekwoord te quoten; Verandering van Spijs doet eten. :wink:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik heb nog wel een plekkie open in Ozark, AL :lol: 8) :wink:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

rperre schreef:Ik heb nog wel een plekkie open in Ozark, AL :lol: 8) :wink:

Richard
Je bedoelt met-een biertje-in-de-hand-op-je-tuinstoeltje naar heli's kijken?
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ja had het ook gezien op tv.
Toch wel een berg geld inderdaad hoor. Ze stonden echt heel dicht op elkaar, maar wel vlak aan het water natuurlijk. Persoonlijk zou ik heeeeeeeeel blij geweest zijn, maar ieder zijn meug :wink:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

rene.jager schreef:
rperre schreef:Ik heb nog wel een plekkie open in Ozark, AL :lol: 8) :wink:

Richard
Je bedoelt met-een biertje-in-de-hand-op-je-tuinstoeltje naar heli's kijken?
Zo ongeveer ja,

Richard
Ilsepils
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilsepils »

ANY schreef:Ik heb dat stukje op tv gezien, en moet er even bij zeggen dat het niet woonwagens zijn met het Nederlandse beeld in gedachten.
Wij wonen hier vlakbij een woonwagenkamp en de wagens die daar staan zijn ook groot, groter, grootst hoor. Een vriendin van me had het daar laatst over, voor een van die grotere wagens ben je ook rustig meer dan een ton kwijt (in euro's dus). Er zijn nog wel kampen met 'gewone' wagens, maar je ziet hier toch steeds vaker van die hele grote, met 2 verdiepingen enzo..echt joekels ;-)
Afbeelding
koenkamphuys
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: ik wou dat ik daar nog een plekje grond had

Bericht door koenkamphuys »

Color01 schreef:Uit de Telegraaf.

Woonwagenbewoners half miljard dollar rijker
(...)
Misschien iets minder specaculair, maar als je een paar tienduizend dollars wilt investeren als langetermijn-belegging, in iets waarvan de prognose is dat het sneller groeit dan je spaarrekening, dan zou je kunnen overwegen om grond te kopen in centraal florida. Percelen in een project in de buurt van Sebring die vijf jaar geleden 7000 dollar kostten, doen nu zo'n 35000. De verwachting is dat de druk op het gebied alleen toe zal nemen met bijbehorende gevolgen voor de prijzen. Oorzaken van die toenemende druk: de voortgaande expansie van Orlando en omgeving; een krachtige economische ontwikkeling van het gebied; het besef dat je in centraal Florida toch veel veiliger zit voor orkanen dan aan de kust; en op de langere termijn de slechte vooruitzichten voor de kustgebieden bij een stijgende zeespiegel.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer