Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis amersfow 2020: vanuit NY naar Miami met 9 volw + 2jr kind.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
amersfow
Amerika-ontdekker

Reis amersfow 2020: vanuit NY naar Miami met 9 volw + 2jr kind.

Bericht door amersfow »

Hallo, ik wil mijn 3e vakantietrip naar de US gaan plannen (1e in 2007 naar ZuidWest met gezin met 4 kinderen, 2e in 2011 NY-Chicago met 3 kinderen).

Gezin is inmiddels 10 personen, met 1 kind van 2. We willen dus wat rustig aan doen en niet elke dag verkassen. Ik heb nu volgend plan:

Voorstel; 16 mei - 4 juni 2020

Van NY naar Miami; met 2 rental cars
1. van zat-dinsdag Airbnb NewYork (Staten Island dicht bij StatenIsland ferry?)
2. van dinsdag- dinsdag Washington
3. AutoReis van ~ 8 uur, 1 nacht halfway Miami (Charleston SC?)
4. AutoReis van ~ 8,5 uur
5. van woensdag - dinsdag Miami Airbnb

Tips en commentaar?

Ideeën
Bijlagen
image.png
image.png (10.2 KiB) 4871 keer bekeken
Charlene
Amerikafan

Re: Reis amersfow 2020: vanuit NY naar Miami met 9 volw + 2jr kind.

Bericht door Charlene »

Ik zou persoonlijk niet met een 2 jarig kind 2 hele dagen in de auto willen zitten. En ook een stad als New York aan het begin van de reis zou ik niet zien zitten. Onze kinderen hadden op honge leeftijd echt wel last van de jetlag.
Het zou mij prettiger lijken om dan de eerste paar dagen rustig aan te kunnen doen en dan misschien in een villa in Orlando beginnen en dan langzaam omhoog rijden naar NY als je dat al perse wil doen. Ip is er in FL ook genoeg te doen om je dagen mee te kunnen vullen.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
amersfow
Amerika-ontdekker

Bericht door amersfow »

Goeie tip, bedankt. Het zijn verder jong volwassenen. Welke parken moet ik zeker niet missen? We willen veel natuur zien.
Gast

Bericht door Gast »

Je racet in twee dagen van Washington DC naar Miami, en je zegt veel natuur te willen zien.
De route die je als reis route aangeeft gaat over de interstate, dus ik denk dat je de natuur alleen ziet van achter je autoraampjes.
Voor de ruim 1000 mijl heb je geen tijd om alternatieve routes te rijden.

Waarom doe je je route niet rustiger aan?
Je kunt denk ik beter vliegen van New York City naar Miami.

Misschien moet je de route eens van dag tot dag uitschrijven, dan kunnen we je gerichter advies geven.
amersfow
Amerika-ontdekker

Bericht door amersfow »

Ja ik ga de stop tussen Washington en Miami langer maken. Iets korte in DC Dan. Ga ook eens kijken om te vliegen. Ik zie dat enkeltje 100 euro is. Ik moet wel alles x 10 doen en dan weer 2 carrentals is wel een gedoe.
Gast

Bericht door Gast »

Je one way rental fee spaar je daarmee ook uit, of is die niet van toepassing?
Charlene
Amerikafan

Bericht door Charlene »

Voor Florida kun je eens kijken naar het topic beyond the themeparks in het florida forum. Daar staan echt heel veel tips in wb Florida.
Onze favoriete plekken hier zijn Lettuce Lake Park, Myakke River State park, Treehoppers, Sanibel Island, Anna Maria Island, HoneymoonIsland, Oasis visitors centre (wij picknicken hier altijd onderweg van Tampa naar Miami) Micosukee Indian Village, Saint Augustine, Crystal River, Merrit Island, Cocoa Beach Marathon, Turtle rescue centre, kayakken bij John Pennekamp en nog veel meer. Hier kun je makkelijk drie weken mee vullen.

Maar als je perse zou willen rijden van Washington naar Florida zou je een dagje Cumberland Island kunnen doen. Fort Frederica, Savannah en Fort Pulaski zijn ook zeker de moeite waard. En er zal onderweg langs de I95 nog wel veel meer te doen zijn. Google anders even op what to do along the I95. voor de meeste interstates bestaat er nl wel een site waar tips op staan.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
amersfow
Amerika-ontdekker

Bericht door amersfow »

Bedankt! Dat is veel informatie!!

Heb uitgerekend wat vliegen kost; dat wordt 2.870 (2x2auto's huren en vlucht). Uitgaande van 1:10 kost rijden met 2 auto's (1600km) zo'n 1.890. Kies dan maar voor rijden; dan zien we meer en minder stress en minder duur. Mischien hak ik het wel in 3-en. Als er zoveel moois in Florida zit.
amersfow
Amerika-ontdekker

Bericht door amersfow »

Sjonge, zit nu te puzzelen hoe van Washington naar Miami te komen. Dropoff kosten NY-MI zijn 350 euro!! per auto. Misschien toch binnenlandse vlucht. Drop off costs NY-Washington zijn ~70 euro. Maar wat kost ruimbagage bij binnenlandse vlucht? En wat is goede website om dit te boeken? Ik kan nergens ruimbagage ingeven. En wat is beste carrental site?
Cappy1973
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Cappy1973 »

Hoi, wij zijn net een paar dagen terug. Ee hebben een relaxte roadtrip gemaakt van NY naar Fort Lauderdale. Hiervan heb ik een blog bijgehouden. Mocht je het interessant vinden: https://roadtripnyflorida.reislogger.nl ... uli.358296
Groetjes Claudia
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Nathalie21 »

Met een kindje van 2 jaar zou ik max. 3 uur in de auto zitten. Maar dat is hoe ik er over denk.. :wink:

Vliegen of de auto, ja dat is een kostenplaatje dat je moet overwegen. Met welke maatschappij wil je de binnenlandse vlucht maken? Had je daar al naar gekeken? Je betaald los voor je ruimbagage. Bij Delta en American Airlines betaal je 30 dollar voor je eerste koffer onder 23 kg.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
amersfow
Amerika-ontdekker

Bericht door amersfow »

Wat leuk zeg, bedankt!

Ik kan de auto's omwisselen in Washington, dan zijn de dropoff kosten wat minder. Bedankt voor antwoord ruimbagage, dat valt dan wel mee. Ik ga verder met puzzelen
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Hier ben ik :D !

Wij zijn met British Airways naar New York gevlogen en hebben daar de auto in Manhattan opgehaald.
Vervolgens hebben we een rondreis gemaakt door het Noordoosten (o.a. walvistour, Watkins Glen, Niagara Falls, pretpark Hershey) en geëindigd in Washington. Op het vliegveld DCA hebben we de auto ingeleverd en vervolgens het vliegtuig (American Airlines) genomen naar Orlando. Tenslotte verbleven we een dikke week in een villa in Orlando.
Als je mijn uitgeschreven dagindeling wilt hebben, hoor ik het wel.

Ik had een Fly & Drive bij Exit Reizen geboekt: dus alle vluchten én tweemaal een huurauto. Alle ruimbagage was daar bij inbegrepen, net als drop off kosten.

En verder: schrijf je route eens van dag tot dag uit, dat is overzichtelijker om advies te geven.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Waarom ga je niet met de trein van NY naar Washington en haal je vervolgens pas in Washington de huurauto op?
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
amersfow
Amerika-ontdekker

Bericht door amersfow »

Ahh bedankt. Vorige keer was ik een paar dagen in NY zonder auto, toen met de megabus naar Boston en daar inderdaad huurauto opgehaald. Nu zijn we met 10 mensen die allemaal wat anders willen. Dus wil ik ergens rond NY een plek (airBnb) als uitvalbasis. Kunnen city liefhebbers naar Manhatton, beach leifhebbers naar Long Island, gokkers naar Atlantic city enzo. Dan ben je met autos in de US wat mobieler.

@kletskous, ik ga eens kijken naar dat exit reizen. Zelf doen is wel een heel gepuzzel. Ja, graag reisschema
amersfow
Amerika-ontdekker

Bericht door amersfow »

Aangevraagd:

Dag, ik kreeg via forum een verwijzing naar u, dus bij deze mijn wensen. Misschien kunt u een passend voorstel maken.

We zijn met 10 personen, ons gezin. ouders, 4 kinderen van 19-27 3x aanhang, en we hebben al een kleinkind van 2 jaar.

We hebben al een aantal tickets geboekt; via KLM punten; 5x op 16 mei '20 naar New York, 2x op 22 mei naar Washington en 5x terug van Miami naar Amsterdam op 3 juni.

Ik wil op 3-4 plekken verblijven, in een Airbnb voor 10 personen; eerst rond NY, dan Washinhton en dan naar Miami. Steeds een paar dagen. In Washington komt op 22 mei onze dochter met haar vriendin erbij, dan gaan we van 8 naar 10 personen.

Ik zit in mijn maag met het stuk Washington - Miami. De dropoff kosten van 2 huurauto's zijn enorm, 395 euro. En het is een hele trip. Moet dan tussenin ook ergens een Airbnb huis. Kan ik ook vliegen?

Zou u mij kunnen aanbieden:

- 3 x vlucht Amsterdam - NY JFK aankomst rond 16:00 uur, voor onze zoon, schoondochter en kleinzoon
- 2 auto's vanaf JFK voor ~8 personen.
- vlucht van W'ton naar Miami voor 10 personen rond 26 mei.
- 2 rental cars vanaf Miami
- 3+2 = 5 vluchten terug vanaf Miami op 3 juni, aankomst 's morgens 4 juni.

Planning:
16 mei; 5+3 vliegen naar NY; 5 tickets al binnen
16-~20 mei Airbnb op Staten Island of NJ
20-~26 mei Airbnb in de buurt van Washington DC
22 mei 2 extra, tickets al binnen
26 mei vliegen naar Miami
26 mei - 3 juni Airbnb in Miami; 2 huurautos
3 juni terug naar A'dam, 10 personen (waarvan 5 al tickets hebben)

Alternatief; geen binnenlandse vlucht maar met rental cars. Om dropoff kosten te verminderen rental cars omwisselen voor anderen in Washington.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ik heb je PB beantwoord.

Eerlijk gezegd is het best omslachtig zoals je het omschrijft. Een deel van de groep heeft al tickets, een deel nog niet. Pfftttt....het lijkt me een hele puzzel met zo’n grote groep en verschillende aankomsttijden en passende verblijven vinden.

Kijk es op Homeaway en Micazu voor villa’s. Je zou ook nog kunnen kijken naar villa’s aan de westkust van Florida, richting Cape Coral/Naples. Dat is goed te berijden vanaf Miami waar je aankomt/vertrekt.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
amersfow
Amerika-ontdekker

Bericht door amersfow »

Ja klopt, zei die mevrouw van Exit reizen ook al. Maar ik wilde waar mogelijk mijn KLM punten gebruiken.
amersfow
Amerika-ontdekker

Bericht door amersfow »

Ik heb alle vliegtickets geboekt. Heen alles direct met KLM, terug van alles; via Londen, Parijs, KLM(Virgin Airways), Portugal Airways, British airways); totaal Eur 3200; 5 retours en 2 enkeltjes op KLM punten; 5 ruimbagage.

Ga geen binnenlandse vlucht doen, te veel gedoe en kosten. Autowissel in Washington; met 9 volwassenen en 1 kind ga ik voor 1 FullSize en 1 Minivan. Prima adviezen gehad van reisburo's, maar de kosten zijn daar te hoog. Met wat zoeken gaan het zelf wel lukken. Voor lodging ga ik voor 4x airbnb, voor de 2x2 rental cars lijkt economy carerental de beste; zoals: https://www.economycarrentals.com/en-us ... JLQ5AAAAA2

Huidig schema (lijkt niet al te druk; alleen 2 dagen met 8 uur rijden; iedereen een beetje tegemoet komen):

Planning
1 16-5-2019 Zaterdag New York; aankomst 15:35 EST
2 17-5-2019 Zondag New York
3 18-5-2019 Maandag New York
4 19-5-2019 Dinsdag New York
5 20-5-2019 Woensdag New York
6 21-5-2019 Donderdag Washington
7 22-5-2019 Vrijdag washington; 2 extra komen aan; 15:40
8 23-5-2019 Zaterdag Washington, autos wisselen
9 24-5-2019 Zondag Washington
10 25-5-2019 Maandag Washington
11 26-5-2019 Dinsdag Reis naar Charleston
12 27-5-2019 Woensdag Charleston
13 28-5-2019 Donderdag Charleston
14 29-5-2019 Vrijdag Reis naar Miami
15 30-5-2019 Zaterdag Miami
16 31-5-2019 Zondag Miami
17 1-6-2019 Maandag Miami
18 2-6-2019 Dinsdag Miami
19 3-6-2019 Woensdag Miami; R&A&P vertrek groep1, groep2, groep3
20 4-6-2019 Donderdag Amsterdam; aankomst allen rond 13:00 CET

image.png
image.png (43.53 KiB) 4098 keer bekeken
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door MrsBucket »

Ik ben een aantal keer met zo'n jong kind naar Amerika gevlogen, dus dit is vanuit mijn ervaring: Een jetlag is sowieso niet tof, maar met een peuter is het nog minder leuk! Die wordt gerust om 2.00u wakker, want dat is 8.00u voor de biologische klok. Het schuift iedere dag (nacht) een beetje op. Mijn tip is dus om ervoor te zorgen dat je in New York een verblijf hebt waar de peuter met 1 volwassene wakker kan zijn midden in de nacht, maar dat in een aparte kamer kan zijn. Dan kan de rest nog wat slapen en kan je overdag wat afwisselen.
Tweede tip is om een ergonomische draagzak mee te nemen in plaats van een buggy. In de stad is een draagzak veel handiger, het kindje kan meer zien en je hebt meer contact met het kindje. Ook op het vliegveld is het ideaal! Er hoeft geen draagzak aangeschaft te worden als die nog niet in bezit is, je kunt er ook eentje huren voor een paar weken.
New York met een peuter kan ik me moeilijk voorstellen, maar ik denk dat het leuk is om van tevoren veel parken op te zoeken met speeltuinen. Ook voor onderweg naar Miami kan dat handig zijn. Hier: https://mapofplay.kaboom.org kan je alle speeltuinen vinden.

Een road trip van 8 uur is prima te doen met een 2-jarige, over het algemeen. Mensen rijden hier tenslotte ook naar Spanje met peuters. Kijk wel goed hoe je dat indeelt en waar je stopt, want zo'n peuter moet wel lekker uit kunnen razen. Pro-tip: neem een bal mee in de auto. Als er geen speeltuin is, is er altijd nog een bal om mee te spelen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer