Hike van Porcupine Creek naar Yosemite Valley.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jerommeke10
Amerikakenner

Hike van Porcupine Creek naar Yosemite Valley.

Bericht door jerommeke10 » 13 jun 2019, 10:27

Hallo,

iemand ervaring met de hike van Porcupine Creek (op de Tioga Road) naar de vallei? Via Snow Creek en Mirror Lake? Of via North Dome en Yosemite Falls :?:

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hike van Porcupine Creek naar Yosemite Valley.

Bericht door Martin & Marianne » 13 jun 2019, 12:57

Geen ervaring, maar we hadden hem wel ooit op ons lijstje staan. We hebben toen bij het visitor center geprobeerd meer informatie te krijgen maar de ranger die wij toen spraken wist minder dan wij.
Ik heb wel een aantal boeken waarin de wandeling staat, zal ik vanavond even gaan bekijken.

Marianne

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 13 jun 2019, 23:15

Nog een mogelijkheid: volgens mijn Lonely Planet is de hike van Tenaya Lake naar Yosemite Valley een van de classics. Je loopt dan via Clouds Rest. 17 mijl. The most spectacular trail from Tioga Road to Yosemite Valley.
Je kunt Clouds Rest ook overslaan. In beide gevallen loop je via Little Yosemite Valley en de Mist Trail naar de vallei.

Vanaf Porcupine Creek noemen ze de North Dome trail via Tenaya Creek (de Snow Creek Trail) en de route via Yosemite Falls. Ze geven niet aan hoe lang beide opties zijn en ook niet of een van beide de voorkeur zou hebben boven de andere.
Hier heb je niet echt veel aan. :wink:

Marianne

EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door EllenVakantie » 14 jun 2019, 08:35

Ik had deze route uitgezocht als één van de opties om een backcountry permit aan te vragen. Je moet/kunt dan drie routes opgeven vanwege de loting op de trail heads, uiteindelijk hebben we drie andere opgegeven. Info over deze route kun je vinden op AllTrails.com en yosemitehikes.com. Veel plezier met wandelen

jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 » 14 jun 2019, 14:08

Bedankt voor de reacties en het opzoekwerk :thumbup:

Meest interessante info vond ik inderdaad hier:
https://www.yosemitehikes.com/tioga-roa ... il-map.htm

Maar de trail krijgt maar 3 sterretjes wb 'Senery Factor' tegenover 5 voor Upper Yosemite falls. Terwijl ik altijd begrepen heb dat deze laatste eigenlijk niet zoveel biedt, tenzij een mooi uitzicht bovenaan.

Dus zoek ik verder naar concrete ervaringen, en de tijd die deze hike in beslag neemt.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer