Uiteraard heb ik al veel rondgekeken op dit forum, maar toch zou ik graag jullie tips en tricks willen horen voor mijn reis in Canada. Ik reis alleen en zal een auto huren. Zou graag overal wandelingen willen maken (mogelijk met gids - tips zijn welkom, of anders evt. alleen). Liefst niet al teveel autorijden, tenzij het wel echt de moeite waard is (zie vraag hieronder over Telegraph Cove). Bewust voor focus op Vancoucver Island, nationale parken komen wel een andere keer, anders wordt het erg veel autorijden.
Het voorlopige plan is dit:
Dag 1 - Amsterdam - Vancouver (directe vlucht, aankomst vroeg in de middag)
Dag 2 - Vancouver
Dag 3 - Vancouver - Ucluelet (overtocht Horseshoe bay - Nanaimo) (volle rijdag is ok).
Dag 4 - Ucluelet
Dag 5 - Ucluelet (incl. bezoek Tofino)
Dag 6 - Ucluelet - Campbell River
Dag 7 - Campbell River (whalewatch of beren tour?)
Dag 8 - Campbell River (dagtrip Starthcona Provincial park? evt daar overnachten?)
Dag 9 - Campbell River(?) - Telegraph Cove
Dag 10 - Telegraph Cove (9u durende beren dagtrip met grizzlytours??)
Dag 11 - Telegraph Cove - Parksville
Dag 12 - Parksville - Squamish
Dag 13 - Squamish
Dag 14 - Squamish - Whistler
Dag 15 - Whistler
Dag 16 - Whistler - Vancouver - Amsterdam(terugvlucht 16:30)
Hierbij heb ik de volgende vragen:
- Telegraph Cove eruit laten, of is die berentour aan die kant echt de moeite waard? Als ik het eruit laat, heb ik op andere plaatsen (evt. Squamish, Whistler of Strathcona een extra dag).
- Is het haalbaar om van Telegraph Cove in 1 keer naar Squamish te rijden, of is dit erg ambitieus? Zou een overnachting in Parksville besparen..?
- Kun je goed (en veilig) hiken in je uppie, als je een fluitje/belletje meeneemt en geluid blijft maken, of is het echt helemaal niet aangeraden? Eventueel tips voor gidsen die mee kunnen op een dagtocht hiken op verschillende locaties?
- Eventueel ipv dagtrip naar Strathcona Provincial park, daar ook 1 nacht slapen, in plaats van in Campbell River?
Als iemand nog andere ideeën heeft: laat maar weten!
Strathcona park lodge heb ik al benaderd, in de periode dat ik daar ben (eind mei, begin juni) kunnen ze niet garanderen dat er gidsen beschikbaar zijn. Misschien dan toch maar Strathcona provincial park overslaan en dan vol voor Telegraph Cove gaan ...?
Alvast bedankt!