Reis Liekeopreis: advies route San Francisco - Salt Lake City.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Liekeopreis
Amerika-newbie

Reis Liekeopreis: advies route San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door Liekeopreis » 14 jan 2019, 19:29

Hallo,

Ik ga van de zomer voor het eerst naar Amerika samen met mijn vriend. Onze vlucht en auto zijn geboekt. We komen 26 juli aan in San Francisco en vliegen 22 augustus 18u terug vanuit Salt Lake City.
We gaan met de tent kamperen.

Hieronder staat onze planning. Hebben jullie tips over deze planning? Dagen schuiven/aanpassen? En zijn de reistijden (zonder stops) een beetje realistisch?

26 aankomst
27 San Francisco
28 SF - 4 uur naar Yosemite
29 Yosemite
30 Yosemite
31 Yosemite
1 4-5 uur naar Sequoia
2 Sequoia NP/forest
3 7 uur - Las vegas
4 2 uur naar Zion
5 2 uur naar Bryce
6 Bryce
7 Bryce
8 3,5 uur naar North rim
9 North rim
10 Za 2,5 uur naar Page
11 Page
12 4,5 uur naar Moab (onderweg monument valey)
13 Moab
14 Moab
15 4 uur naar Flaming Gorge National Recreation Area
16 5 uur naar Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone
19 Yellowstone
20 Yellowstone (Grand Teton)
21 Grand Teton
22 6 uur naar Salt lake city - Vertrek

Bedankt alvast!
Laatst gewijzigd door Liekeopreis op 14 jan 2019, 19:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Advies route San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne » 14 jan 2019, 19:36

Hallo, welkom op het forum!
Qua route kan het zo hoewel ik Sequoia en Yosemite zou omdraaien zodat je ook de Tioga PAss mee kunt nemen, En wil je niet naar Death Valley? De tijd voor San Francisco (met 2 c's) en Las Vegas is bijzonder weinig.
Waarom 3 nachten voor het kleine Bryce? Ik zou twee nachten Zion doen en 1 nacht Bryce. Voor de North Rim zou je eventueel met 1 nacht kunnen volstaan. Kijk daarvoor eens in ons 2015-verslag, toen deden we grote delen van jullie route.

Marianne

Liekeopreis
Amerika-newbie

Re: Advies route San Fransisco - Salt Lake City

Bericht door Liekeopreis » 14 jan 2019, 19:42

Bedankt voor je tips Marianne!

We gaan nog eens kijken naar Zion en Bryce en de of we Sequioa en Yosemite beter omdraaien We hadden nu meer tijd in Bryce omdat het daar volgens mij minder heet is en we met een tentje gaan kamperen (dat heb ik er nog even bij geschreven)

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 26

Re: Advies route San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Marcopstal » 14 jan 2019, 20:04

De tijd voor SF is momenteel niet ruim, tenzij jullie pas in de namiddag richting Yosemite (of Sequoia trekken).
Ik zou ook opteren om eerst Sequoia te doen en dan Yosemite om vervolgens via de Tioga Pass richting Vegas te gaan. Death Valley kan je toch niet overslaan ??
De tijd voor Vegas is veel te beperkt, je kan er amper iets zien of doen op deze wijze.
De tijd voor Zion is ook te beperkt. Je verliest ook nog een uur onderweg erheen. Zion is ideaal voor wandelen.
Bryce is inderdaad klein, het nut om hier 3 dagen te zitten zie ik niet, zelfs niet met een lagere temperatuur.
Waarom de North Rim en waarom twee nachten ?
MV onderweg naar Moab doen is zonde. MV is het mooiste bij zonsondergang en zonsopgang.
Op de laatste dag nog een verplaatsing van 6 uur en dan vertrekken ? Lijkt me zeer riskant.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18
Midwesten: 02
South: 07/11

Liekeopreis
Amerika-newbie

Re: Reis Liekeopreis: advies route San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door Liekeopreis » 15 jan 2019, 20:31

De weg van Yosemite via de pas en Death Valley klinkt inderdaad mooier dan als je het rondje andersom doet. Maar is het dan niet te ver rijden? Volgens Google maps is het een stuk langer rijden dan van Sequoia naar Vegas. Of is het slim om een tussenstop te maken bij Death Valley in de buurt? Dat zou kunnen ipv de extra nacht bij de Grand Canyon.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 15 jan 2019, 21:51

Het maakt niet veel uit. En je ziet meer van Yosemite en je rijdt langs de mooie ca395.
Vergelijk maar eens de route SF- yosemite Village - General Sherman - Furnace Creek met de route SF -
General Sherman, Yosemite Village - Furnace Creek. Voor het laatste deel van de tweede route moet je bij Google Maps wel even een zomermaand aangeven bij 'nu vertrekken ' .
Ik zou twee stops doen tussen Yosemite en Las Vegas.

Marianne

alje
Amerikafan

Bericht door alje » 15 jan 2019, 23:29

Wij zijn ook aan North Rim geweest. Prachtige camping. Zeer aan te raden! Het aantal plekken dat je daar kunt bezoeken is beperkt, dus een nacht is in principe genoeg, tenzij je die dag wil gebruiken om echt een stuk naar beneden te lopen en terug. Ook in Bryce zou je met een nacht kunnen volstaan. Ook mooie campground in park.
Een extra dag Las Vegas zou ik inderdaad doen. In een dag San Francisco kun je wel een indruk krijgen, zeker niet alles zien.
Gaat het je echt lukken om op dag 22 6 uur te rijden en die dag ook nog te vertrekken? Het klinkt mij als ambitieus.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer