Adreswijziging op P-visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Hermus-Daniels
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Adreswijziging op P-visum

Berichtdoor Hermus-Daniels » 14 jan 2019, 13:54

Hallo. Mijn zoon heft een P visum (5 jaar verblijf en werken) vanaf November 2016 geldig tot November 2021. Nu is hij vanaf 15 December vorig jaar voor een korte vakantie terug in Nederland. Hij heeft als verblijfadres in Amerika een ranch in Indiana (waar hij ook werkt en dat is goedgekeurd door de immigratiedienst van US). Nu komt het probleem: de rancheigenaar heeft zijn ranch opgeheven en uitgeschreven bij de amerikaanse KvK waardoor mijn zoon nu geen officieel verblijfs- en werkadres meer heeft. Die rancheigenaar had ons al wel geinformeerd dat hij dit zou doen maar pas in de komende zomer. Mijn zoon kan nu niet meer terug naar USA. Hij heeft al wel de bevestiging dat hij op een andere ranch kan gaan werken in Texas maar nu komt mijn vraag: moet hij nu opnieuw een volledige P-visum aanvraag doen met dat nieuwe werk- en verblijfsadres of is een mutatie op het goedkeuringsformulier in de vorm van adreswijziging of zoiets ook mogelijk? Misschien dat de douane moeilijk gaat doen als ze gaan controleren dat het adres op dat goedkeuringsformulier inmiddels is uitgeschreven en niet meer officieel bestaat? Wie o wie kan ons helpen??

Willem1
Amerikafan

Re: Adreswijziging op P-visum

Berichtdoor Willem1 » 14 jan 2019, 15:37

Je meldt niet om welke sub-categorie P-visum het precies gaat, maar de procedure bij het wisselen van werkgever (want: het klinkt alsof dat hier aan de hand is) is in alle gevallen hetzelfde:

"Change of employer
You may change employers, but only after your new employer has filed a new Form I-129 with USCIS requesting permission to employ you and extend your stay. You may not commence employment with the new employer until the Form I-129 has been approved."

Bron: USCIS (link)

Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat nu de status van dat visum is (is het nog steeds geldig of is het komen te vervallen vanwege het wegvallen/ontslag van de werkgever?) - maar het lijkt me niet iets om lang mee te wachten.

P visa lijken niet vaak uitgegeven te worden; misschien dat je via de oorspronkelijke werkgever nog informatie kunt krijgen over hoe eea precies werkt in dit geval?
Laatst gewijzigd door Willem1 op 14 jan 2019, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Hermus-Daniels
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Berichtdoor Hermus-Daniels » 14 jan 2019, 17:58

Bedankt voor de info. Ik ga dit eens navragen. Mijn zoon heeft ook al navraag gedaan bij de advocaat in USA die zijn P-visum aanvraag (en goedkeuring) heeft behandeld. Zij is dit nu aan het uitzoeken.

Dutchess
Amerika-expert

Berichtdoor Dutchess » 14 jan 2019, 20:20

Ik denk dat die advocaat je beste bron zal zijn; ik kan me niet herinneren dat ik op dit forum iemand ben tegengekomen die ervaring had met een P-visum.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht