Campingplaats gereserveerd Yosemite NP en nu? (dit in verband met de shutdown)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Michael4usa
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Campingplaats gereserveerd Yosemite NP en nu? (dit in verband met de shutdown)

Berichtdoor Michael4usa » 14 jan 2019, 11:07

Hallo,

Het is me dit jaar nogmaals gelukt een campingplaats te boeken in Yosemite NP. We zijn dolgelukkig met ons plekje op de lower pines campground.
En nu? Wat nu? Er is een shutdown en er kan niet gegarandeerd worden dat je je plek hebt.
Iemand al ooit meegemaakt wat je dan kan/mag doen. Wat als er iemand al op onze plek staat? Je kan blijkbaar bij niemand terecht. Besluit ik hier uit dat het dan zinloos is naar het park te gaan ten tijde van de shutdown? Want als iedereen zomaar mag staan zonder reservatie, dan is de reis er naar toe bijna zinloos, dan moet je alsnog een ander plekje zoeken.

Iemand die me daar kan bij helpen/advies geven?

Alvast dank.
Laatst gewijzigd door markro op 14 jan 2019, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Markstaal
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Campingplaats gereserveerd Yosemite NP en nu? (dit in verband met de shutdown)

Berichtdoor Markstaal » 14 jan 2019, 12:55

Het is helaas allemaal afwachten en hopen dat het rond de tijd dat je gaat is opgelost. Het ligt er per park aan wat er wel en niet open is.
Als er geen mensen aanwezig zijn op de camping kan iedereen er inderdaad gaan staan ondanks dat je zelf hebt gereserveerd. Kan zijn dat je het geld terug kan krijgen via NPS.

Heb zelf ook redelijk wat via NPS gereserveerd voor aankomende zomer maar wacht het allemaal eerst even af

Voor nu zou ik het afwachten, of eventueel een back-up plan maken voor een andere plek om te verblijven (iets wat gratis is te annuleren).
2012: Florida - Orlando
2014: Zuidwesten - CA-NV-AZ
2016: Texas - San Antonio
2017: Zuidwesten: NV-UT-AZ-CA
2018: Zuidwesten: NV-UT-CO-NM-AZ
2019: Zuid/mid-westen: UT-CO-SD-WY-MT-ID-UT

BonnyR
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Campingplaats gereserveerd Yosemite NP en nu? (dit in verband met de shutdown)

Berichtdoor BonnyR » 15 jan 2019, 15:34

Het begint bij mij ook een beetje te kriebelen, ik word niet vrolijk van de shutdown. Wij hebben ook meerdere reserveringen uitstaan in de NP. Nu vraag ik mij af. de Website van de NP wordt niet meer geupdate , hoe kom je er dan achter of een park wel of niet open is. Ik heb net wat regelmenten zitten lezen over wat er wel of niet gebeurd in de parken.
https://www.doi.gov/shutdown
Maar dat kan variëren van "gewoon toegankelijk, maar geen service" tot "helemaal dicht en niet toegankelijk" en inderdaad , dat de door jou gereserveerde plek door een ander bezet is. Wij gaan met een camper, dus zijn voor een groot deel zelf supporting, maar toch. Ik zou graag weten wat me te wachten staat. Dus bij wijze van spreke, kan ik de viewpoints doen op de South rim van de Grand Canyon, of kom ik voor een dichte slagboom te staan. :(
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Afbeelding

BonnyR
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Berichtdoor BonnyR » 15 jan 2019, 15:43

Ik ben nu toch bij sommige parken op de website informatie tegengekomen wat er wel en niet open is. Bijvoorbeeld van Zion NP wordt er doorverwezen naar de FB pagina van het park.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Afbeelding

Almere vak V
Amerikakenner

Berichtdoor Almere vak V » 16 jan 2019, 23:41

Parken worden zelfs helemaal gesloten. Joshua Tree National Park is bijvoorbeeld gesloten heb ik begrepen. Bomen zijn afgebroken en omver gereden... :(