Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mwijnsma
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Berichtdoor mwijnsma » 13 jan 2019, 14:55

Dag,

Al 40 jaar zeggen we tegen elkaar (beiden 62), ooit gaan we naar Amerika ... en nu hebben we eindelijk de mogelijkheid.
We hebben tickets en camper geregeld voor de reis van onze dromen van 9 september-7 oktober 2019!

Wat ben ik blij jullie forum tegen te komen ! Hoewel ... hoe meer ik lees, hoe verwarder ik raak. Het is echt het land van ongekende mogelijkheden. Welke keuzes maken we?
Dank zij jullie forum (lijkt me haast een fulltime job met al die vragen, knap hoor) tot een voorlopige route gekomen, maar er resten nog wel wat vragen.

Onze route gaat eerst naar SF i.p.v. richting San Diego ... levert dit problemen op, of missen we daardoor bijv de mooiste uitzichten?
Is deze route te uitgebreid en moeten we inkorten en op sommige (en welke dan?) plekken langer blijven.
We houden van actief genieten, fietsen en wandelen, en daar gaan we ons zeker goed over inlezen op jullie site. We kunnen trouwens heel goed zitten, lezen, om ons heen kijken en gewoon genieten!

Belangrijkste voor ons is dat de basis van de route goed is, want het zal een eenmalige droomreis zijn/worden!

Willen jullie met ons meekijken? We hebben ook alvast hier en daar wat activiteiten e.d. ingevuld.

Ma 9/9 aankomst LA 18 uur
Di 10/9 LA camper (Cruise Amerika 25 of 30) ophalen-Malibu Beach (Malibu Beach RV park)
Wo 11/9 Malibu beach - Pismobeach
Do 12/9 Pismobeach - Monterey
Vrij 13/9. Monterey - San Francisco (17 Miles drive fietsen, langs Silicon Valley?, welk RV park?
Za. 14/9 San Francisco (fietsen Golden Gate, Sausolito, Fisherman’s Wharf, honkbalwedstrijd)
Zo 15/9. San Francisco (Alcatraz, stad bekijken)
Ma 16/9. San Francisco - Yosemite
Di 17/9. Yosemite
Wo 18/9. Yosemite - Mammoth lakes ( Mammoth Mountain RVpark)
Do 19/9. Mammoth lakes - Death Valley (Bishop, RVpark?)
Vrij 20/9 Death Valley - Las Vegas (Circus Circus?)
Za 21/9. Las Vegas
Zo 22/9. Las Vegas - Zion (Watchman?)
Ma 23/9 Zion
Di 24/9. Zion - Bryce
Wo 25/9. Bryce - Capitol Reef
Do 26/9. Capitol Reef - Moab (Arches/Canyonlands)
Vrij 27/9 Moab - Monument Valley
Za 28/9. Monument Valley - Page (Canyon X)
Zo 29/9. Page - Grand Canyon North Rim
Ma30/9. GC North Rim - GC South Rim
Di 1/10. Grand Canyon - Kingman (Route 66)
Wo 2/10. Kingman - Yoshua tree
Do 3/10. Yoshua tree - Malibu Beach (lijkt ons fijn om weer af te sluiten. Andere tips voor rustige dag welkom)
Vrij 4/10. Malibu Beach
Za 5/10 Camper inleveren - Los Angeles
Zo 6/10. Vliegen vanaf Los Angeles
Ma 7/10. Weer thuis

Heel graag jullie (als echte kenners) reactie en tips! Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten KlaMar.

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 26

Re: Rondreis LA-LA

Berichtdoor Marcopstal » 13 jan 2019, 15:02

Waarom zou de route van LA naar SF minder goed zijn dan omgekeerd ? Je rijdt 3 metertjes meer naar rechts, that's it. Het ene uitzichtpunt is immers mooier als je naar het noorden kijkt en het andere als je naar het zuiden kijkt.

- Ik zou niet kiezen voor Pismo Beach maar eerder voor Morro Bay

- Eind september kan je in principe wel met een camper in Furnace Creek overnachten. Bishop is zeker geen optie.

- De rit naar Moab is zinloos, daar heb je minstens een nacht of 3 nodig om alles te zien. Dit zou ik zeker schrappen.

- Zowel de north rim als de south rim van de GC doen is een beetje zinloos. De rit van noord naar zuid is ook een flinke rit van een uur of 5.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18
Midwesten: 02
South: 07/11

josea
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Berichtdoor josea » 13 jan 2019, 20:08

Als dit een eenmalige reis wordt, dan zou ik Moab er zeker inhouden, is toch wel een unieke omgeving. Je kunt de nacht GC North Rim wel schrappen en van Page meteen naar de South Rim rijden. Je wint dan een nacht die je aan Moab kunt toevoegen, en zo een dag Arches kunt bekijken en een dag Canyonlands/Dead Horse Point.

IngridZw
Amerikakenner

Berichtdoor IngridZw » 13 jan 2019, 22:50

Mooi dat jullie je droom kunnen waarmaken. Ik zou ook alleen voor GC South Rim gaan t.g.v. van een extra dag Moab. Je tijd daar is dan nog niet ruim maar je krijgt wel een mooie indruk van de omgeving.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

mwijnsma
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Berichtdoor mwijnsma » 14 jan 2019, 17:11

Dit is toch fijn hoor, mensen die met je meedenken..snel reageren en goede tips hebben!
Zou fijn zijn als ik er nogmaals gebruik van mag maken als ik de reis heb aangepast.

josea
Amerikafan

Re: Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Berichtdoor josea » 14 jan 2019, 17:23

Je zou ook nog kunnen overwegen om de dag bij Malibu Beach in te ruilen voor een extra dag Moab, zodat je het daar, halverwege de reis, ook wat rustiger aan kunt doen. Je hebt dan al heel wat indrukken opgedaan en kunt even wat bijkomen en alles bij Moab rustig bekijken. Uitrusten aan het einde van de reis kun je ook thuis weer doen :wink:

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht