Outdooractiviteiten Utah, ziplinen/mountainbike

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ibbel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Outdooractiviteiten Utah, ziplinen/mountainbike

Berichtdoor Ibbel » 08 jan 2019, 11:40

Hallo allemaal,

We zijn bezig met het plannen van onze vakantie voor september dit jaar. In mijn andere topic staat ook de routeplanning, zoals we die tot nu toe denken te volgen (mocht iemand die willen bekijken).
Wat we graag willen doen is ziplinen en mountainbiken.

Op google heb ik een paar bedrijven gevonden die ziplinen aanbieden, o.a. Ziplineutah (nabij Heber City, waarvan mij de Screaming Falcon of The Kingfisher me leuk lijkt) en Moab Adventurecenter. Heeft iemand ervaring met deze aanbieders? Was het het geld waard?
Van forummers heb ik tot nu toe enkel één ervaring van ziplinen in Provo gelezen in een reisverslag.

En voor het mountainbiken (wat we willen doen als we in Moab zijn), zie ik ook veel tours. Voor een firsttimer, zouden jullie zelf een mountainbike huren en zelf een route fietsen of is het fijner (makkelijker, want je hoeft niet na te denken) om een tour te doen? Is het het verschil geld waard?

Ik hoor graag jullie ervaringen en wellicht nog andere tips qua leuke outdooractiviteiten.

Ibbel
Amerika-ontdekker

Re: Outdooractiviteiten Utah, ziplinen/mountainbike

Berichtdoor Ibbel » 14 jan 2019, 18:21

Is er echt niemand die ervaringen of tips heeft? Vast wel toch?! :bunny:

stegeman
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Berichtdoor stegeman » 14 jan 2019, 21:07

Ik lees mee maar kan je niet helpen. Ook wel benieuwd namelijk. Ziplinen heb ik wat gezien in Las Vegas boven De winkelstraat vlieg je dan, maar weet niet of je daar komt. Zoek maar eens op YouTube. Staan filmpjes op, wellicht vind je daar ook iets in Utah.

tombourgui
Amerika-ontdekker

Berichtdoor tombourgui » 17 jan 2019, 18:06

Een paar jaar geleden was ik ook aan het twijfelen om in moab ofwel een mtb tour te boeken, ofwel om zelf iets te huren (had toen een behoorlijke conditie maar een beginner).

Uiteindelijk gewoon bij een van de outfitters in moab een mtb gehuurd voor 2 dagen en zelf de hort op gegaan. Er kwam toen gratis een drager bij voor op de auto, en ik heb me prima vermaakt. Als je even rond google'd vind je massa's advies met betrekking tot trails die geschikt zijn voor beginners, dus met wat voorbereiding thuis kom je mijn inziens al heel ver. Daarnaast krijg je ook wel advies in de verhuurwinkels als je ernaar vraagt.

Ik ben eigenlijk gestopt met die "guided tours" te nemen in de US (niet enkel voor mtb, maar ook voor hiken, kayak, ...) gewoon omdat ik graag mijn eigen tempo/ding doe, en geen zin heb om steeds te wachten op de traagste van de groep. Maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk.

Ziplines heb ik enkel de Bootley Canyon ziplines al gedaan in boulder (net buiten Vegas) en dat was zeer aan te raden. Maar volgens je routeplanning kom je daar niet in de buurt, dus heb je weinig aan vrees ik.

josea
Amerikafan

Berichtdoor josea » 17 jan 2019, 22:07

Wij hebben afgelopen jaar ongeveer jullie route gereden en hadden Salt Lake City toen ergens in het midden. In plaats van in SLC hebben we toen twee nachten overnacht in Park City, vlak bij het Utah Olympic Park. (Www.utaholympiclegacy.org)
Daar kun je op het park dat indertijd gebruikt is voor de Winterspelen nu allerlei outdoor activiteiten doen, waaronder ook diverse ziplinen. Je kunt per ride betalen of een dagpas kopen (ongeveer $70). Ik weet echter niet of het in je route in te passen is.

Je kunt op de website nu echter alleen maar de winteractiviteiten zien. Als het zomerseizoen weer open gaat, zie je alle andere activiteiten ook weer.

Ibbel
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Ibbel » 21 jan 2019, 10:26

Sorry voor de late reactie, ik heb blijkbaar niet aan staan dat ik genotificeerd wordt als er een nieuwe reactie is :oops: .

Fijn om je ervaring te horen over geen guided tour mbt het mountainbiken, tombourgui! Dan gaan we tzt daar wat meer induiken en vooraf ons thuis al inlezen/uitzoeken wat leuke routes zijn! Wij gaan inderdaad ook een keer zelf kayakken, daar zie ik de meerwaarde van een guided tour ook niet in. Maar met mountainbiken kan ik me voorstellen dat het wel makkelijk is om gewoon iemand achterna te fietsen en zeker te weten dat je een gave route doet ipv dat je elk kwartier op moet zoeken of je nog wel op de goede route zit. En ik kan ook niet vooraf inschatten of je daar kan verdwalen of dat je gewoon lekker rond kunt fietsen in een stuk natuur en altijd wel weer de weg terug kan vinden.

En bedankt voor de ervaringen over het ziplinen, ondanks dat degene die genoemd worden waarschijnlijk niet in onze route passen, vind ik het toch leuk om te horen! @Josea, het was inderdaad jouw verslag dat ik al had gelezen en het enige reisverslag wat ik tot nu toe kon vinden waar men heft geziplined :thumbup:

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht