USA-reis in 2020 -> Aanpak, keuzes

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mikekiwi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: USA-reis in 2020 -> Aanpak, keuzes

Berichtdoor mikekiwi » 14 jan 2019, 22:31

Zo, afgelopen zaterdag naar de vakantiebeurs geweest. In eerste instantie viel het me tegen wat er aan stands waren, dat was minder dan dat ik me had voorgesteld. Maar uiteindelijk toch wat nuttige gesprekjes gehad, voor het eerst een keer een camper aan de binnenkant bekeken en wat papiermateriaal meegenomen om te lezen.

We hebben nog geen keuzes gemaakt, maar het lijkt erop dat we voor (een variant op) het "Standaardrondje" door het zuidwesten gaan. Dat lijkt ons voor een eerste keer een goede keuze. De daaropvolgende 3 amerika-vakanties zijn ook al bekend :mrgreen:

Ook neigt de weegschaal naar een auto-vakantie en niet met de camper, diverse argumenten om die keuze zo te maken gehoord die ons wel hout leken te snijden.

Er was één reisadviseur die voorstelde om 2 weken zuidwesten te doen en dan naar NY te vliegen om daar dan nog in een weekje NYC, Amish, Philadelpia en Washington DC te doen. Op zich een aantrekkelijk voorstel, maar dat haalt de rust uit het schema in het zuid-westen en moeten we dingen die we daar willen doen gaan schrappen. Lijkt ons geen goede keuze, al was het wel lekker out-of-the box gedacht.

Weer genoeg brandstof om ons in de komende weken mee bezig te houden...

PSVwally
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Berichtdoor PSVwally » 14 jan 2019, 22:38

Als dat voorstel door reisagent wordt gegeven mag hij er ook bij vertellen dat je dat eigenlijk beter andersom zou kunnen doen. Van de oost naar de westkust ben je, vanwege de tijdzones, vaak maar een paar uur tijd. Van west naar oost kost het je over het algemeen een dag. Natuurlijk afhankelijk vd vluchttijden.

Ik ben dan trouwens ook benieuwd hoeveel dagen en waar/zij je naar de westkant laat gaan

mikekiwi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Berichtdoor mikekiwi » 14 jan 2019, 22:46

PSVwally schreef:Als dat voorstel door reisagent wordt gegeven mag hij er ook bij vertellen dat je dat eigenlijk beter andersom zou kunnen doen. Van de oost naar de westkust ben je, vanwege de tijdzones, vaak maar een paar uur tijd. Van west naar oost kost het je over het algemeen een dag. Natuurlijk afhankelijk vd vluchttijden.

Ik ben dan trouwens ook benieuwd hoeveel dagen en waar/zij je naar de westkant laat gaan
Ha, dat is een leuke idd.
Voorstel was erg generiek, we zijn niet heel erg in detail gegaan. Ik heb een rondje op een kaartje getekend gekregen dat rond Vegas was, dus alle NP's en geen San Francisco en LA. Dat dus dan in 2 weken doen. Dan met vliegtuig naar NY, daar 2 a 3 dagen en dan met huurauto van NYC via Amish, de PA Grand Canyon, naar Philadelphia en Washington DC en dan vanuit daar naar huis vliegen.

WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Berichtdoor WeernaardeVS » 23 jan 2019, 15:16

Code: Selecteer alles

Wel gaan we kijken of we her een der een cabin o.i.d. op een camping kunnen bemachtigen ter afwisseling van hotels/motels.

In ons rondje NW kwamen we verscheidene State Parks tegen waar je een Yurt kon huren.
Ik weet dat KOA-campgrounds ook wel cabins hebben, maar ook wel State Parks of National Forest oid, maar wij zijn nooit op KOA's geweest omdat het ons niet aanspreekt. Ik heb geen idee hoe het in het rondje Las Vegas is. Wij gaan in mei dit jaar dit kant op.

PAardrijden

Misschien is dit wat? http://pariariverranch.com/index.html.
Het paardrijonderwerp komt vaker langs. Misschien even zoeken in het forum. Mogelijk vind je ook nog een verblijf op een leuke ranch. :wink:

Geocaching

Inderdaad leuk, hebben wij vroeger ook wel gedaan toen dochter wat jonger was. Nu gaan we meer voor de bij voorkeur wat uitdagendere wandelingen.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht