Ditmaal voor de Deep South. Zoals sommigen zich misschien zullen herinneren ben ik afgelopen februari in Baltimore en Washington DC geweest omdat ik toen deelnam aan een danskampioenschap in Baltimore. Behalve een geweldige reis en een geweldige ervaring, heb daar ik een prachtige, mega grote beker van de 2e plek aan over gehouden. Helaas is het een wisselbeker en dus moet ie terug! Een prima excuus dus om weer een mooi reisje van te maken. Het kampioenschap vindt plaats in Nashville van 16/2 - 18/2. Deelname aan het kampioenschap gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren - ik sta op het punt om met "danspensioen" te gaan, in ieder geval wat wedstrijden betreft. Des te meer reden om er een mooie trip van te maken. Dit keer helaas geen tijd voor 3 weken maar 10 dagen moet zeker lukken en ik hoop nog uit te kunnen bereiden naar 2 weken.
Ik heb al research gedaan, het forum en het internet doorgespit, wat reisgidsen gelezen maar ik hoop dat jullie me nog meer tips en advies kunnen geven aangezien ik in deze regio totaal onbekend ben. We houden van natuur(hiken, varen, fietsen etc), cultuur, historie, lekker eten/drinken en af en toe goed shoppen. Ook wil ik een deel van de Natchez Trace Parkway rijden.
Wat ik het liefst niet wil is eindigen in New Orleans omdat je dan middenin de Mardi Gras festiviteiten zit en de prijs flink oploopt. Vandaar dat mijn eerste route plan begint in New Orleans en eindigt in Nashville. Nashville moet er sowieso inzitten op de 15e/16e omdat ik de beker dan in moet leveren.
Ook heb ik zitten kijken naar routes richting Atlanta, de Great Smoky Mountains en richting de Carolina’s. Dit lijkt me ook een schitterend gebied. Maar ik vraag me af of het verstandig is om in februari naar de Great Smoky Mountains te gaan? Ik begrijp dat hier aardig wat sneeuw kan vallen? Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand sowieso meer vertellen over het weer in die regio in februari? Wat ik tot nu toe lees is letterlijk, "het ken vriezen, het ken dooien"
Hieronder een eerste opzet.
7/2 Dag 1: Amsterdam - New Orleans
8/2 Dag 2: New Orleans
9/2 Dag 3: New Orleans(ik heb er nu 3 nachten in staan, maar mag ook naar 2. Hangt een beetje van de kosten af. Twijfel ook om hier anders Baton Rouge tussen te zetten?)
10/2 Dag 4: New Orleans – Natchez (Plantages! Natchez Trace Parkway!)
11/2 Dag 5: Natchez – Vicksburg (Vicksburg National Military Park. Ik twijfel of we hier moeten overnachten? Ik lees dat veel mensen Vicksburg zelf niet heel interessant vinden. In plaats daarvan 2 nachten in Natchez? Of een andere stop tussen Natchez en Memphis? Misschien in de buurt van de Natchez Trace?)
12/2 Dag 6: Vicksburg - Memphis
13/2 Dag 7: Memphis
14/2 Dag 8: Memphis - Nashville
15/2 Dag 9: Nashville (beker inleveren)
16/2 Dag 10: Nashville – Amsterdam
17/2 Dag 11: Aankomst Amsterdam
Dagen/data liggen niet zozeer vast, ik moest ergens beginnen. Als ik maar rond de 15e/16e in Nashville ben. Een andere optie zou zijn daar te beginnen en de route andersom te doen of een hele andere kant op te gaan. Kortom alles ligt nog open!
Hebben jullie ook nog tips voor accommodaties? Liefst hotels/lodges! Veel dank weer!