Reis Kelk: West-Amerika met kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kelk
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Kelk: West-Amerika met kinderen.

Berichtdoor Kelk » 12 aug 2018, 22:05

Hallo iedereen,

we zijn aan het plannen om volgende jaar naar Amerika te gaan en een stuk de westkust te doen. Nu heb ik al veel voorbeeldroutes gelezen en bekeken, maar ik geraak er niet uit. We zijn met 2 kinderen (8 en 10) dus alle parken doen lijkt ons te vermoeiend, daarom zoeken we een goede mix en ook niet te lange ritten te doen.

Wat we zeker willen doen staat hier onder. Hebben jullie tips hoe we de rest kunnen invullen? We hebben ongeveer 17 dagen.
- Los Angeles (vooral Hollywood, grote filmfan, & Santa Monica)
- Disneyland (we denken hiervoor 2 volle dagen, is dit genoeg?)
- Las Vegas (hier willen we toch een groot stuk van gezien hebben)
- Route 66
We zouden het liefst eindigen met Disneyland?

Zouden jullie me even op weg kunnen helpen? Ik weet dat er nu veel parken zullen komen, maar vraag me af wat is haalbaar in km en tijd, en hoe lang heb je hier voor nodig? Wij zijn ook geen echte wandelaars, dus we gaan wss ook niet elke dag km's lopen in de natuurparken. Dit mag wel eens, maar ook niet elke dag, een ghosttown bezoeken lijkt me ook zeker de moeite waard.

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 26

Re: West amerika met kinderen

Berichtdoor Marcopstal » 12 aug 2018, 22:14

17 dagen is natuurlijk niet veel om het zuidwesten te bezoeken. Zitten daar de reisdagen in ? Want dan heb je dus nog minder tijd.
Aan lange ritten ontkom je niet echt (afhankelijk van wat je een lange rit noemt natuurlijk.

Eén van de saaiste zaken die je opnoemt inzake ritten is natuurlijk al de route 66. Van LA naar de GC is dit een 8 uur rijden en heel veel is er onderweg niet te zien.

De meest interessante Ghost Town is Bodie, maar dan moet je natuurlijk een stukje noordelijker gaan dan de rest van de wensen, een one way lijkt me dan het meest interessant.

Het zou zoiets kunnen worden bvb:

Dag 1: SF
Dag 2: SF - Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 5: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 6: Death Valley - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Page
Dag 13: Page - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Kingman
Dag 15: Kingman - LA
Dag 16: LA (Hollywood, Santa Monica, ...)
Dag 17: Disneyland
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18
Midwesten: 02
South: 07/11

Kelk
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Kelk: West-Amerika met kinderen.

Berichtdoor Kelk » 13 aug 2018, 09:00

Alvast bedankt voor de info, weet dat het kort is die 17 dagen. Daarom dat ik mijn afvraag of te starten in san francisco wel interessant is. En dit misschien voor een volgende keer te laten.dus ook yosemite enzo laten liggen voor volgende keer

Ivm route 66 wil ik eens langs rijden omdat sommige stopt wel leuk lijken. Dus volledig afrijden. Moet zeker niet.

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Kelk: West-Amerika met kinderen.

Berichtdoor Old Faithful » 13 aug 2018, 16:12

Heb je 17 dagen in Amerika of moeten de (drie) reisdagen daar nog af?

Landen in San Francisco en via Yosemite rijden is een logische keuze als je ghosttown Bodie wilt bezoeken. Je kunt terug vliegen van Los Angeles en dat zal geen extra kosten voor vliegtickets of autohuur opleveren.
Zonder Bodie zou je Yosemite ook weg kunnen laten en een rondje Las Vegas of Los Angeles kunnen doen met Grand Canyon, Monument Valley, Page, Bryce, Zion en Las Vegas. Capitol Reef zou ook nog kunnen, mits je daar genoeg tijd voor hebt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful