Hypothetisch... roadtrip met baby 6 maanden?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Karinkazi
Amerikafan

Hypothetisch... roadtrip met baby 6 maanden?

Berichtdoor Karinkazi » 03 aug 2018, 17:42

We zijn al 3x in de USA geweest met onze zoon, in de leeftijd van 3 tot 5 jaar.
Nu verwachten we in januari gezinsuitbreiding. We hebben roadtrips even afgezworen. Dacht ik. Maar het idee kriebelt wel en eigenlijk... waarom niet?
Wie heeft wel eens een roadtrip gedaan met een baby van 6 maanden? Wat zijn jullie ervaringen?

Ja, ik heb ook de zoekfunctie gebruikt. Maar dan vind ik voornamelijk vragen van ouders met kinderen en niet veel achteraf ervaringen. Vandaar dit topic.

Dromen mag toch ;)

Tin_cricket
Amerikafan

Re: Hypothetisch... roadtrip met baby 6 maanden?

Berichtdoor Tin_cricket » 03 aug 2018, 17:53

Wj vertrekken over een maand, met onze zoon die dan 11 maanden zal zijn. We hadden eigenlijk niet de intentie om onze huidige reis te boeken, maar de tickets waren zo goedkoop, dat we het niet konden laten.

Ik denk dat 6 maanden ideaal is. Ze slapen echt nog overal dan en passen zich snel aan. Die van ons kruipt al overal naartoe en wil veel verkennen. Gewoon aan een rustig tempo reizen. We vertrekken met de instelling dat hij het tempo bepaalt en voorzien rustige wandelingen en veel zwembadplezier. Kies wel voor een airline waar je de reiswieg kan kosteloos reserveren. Het is niet zaligmakend, maar geeft je sowieso meer plaatsen de bulkhead :-)

hemmie
Amerika-expert

Berichtdoor hemmie » 03 aug 2018, 18:20

Op zich kan het natuurlijk best, wij hebben weleens met een jongere baby gereisd. Nadeel op die leeftijd is dat hij/zij misschien nog niet of niet lang kan zitten, dat maakt bijvoorbeeld ergens gaan eten een stuk minder makkelijk. Wat dat betreft vind ik 9 maanden of ouder persoonlijk net wat makkelijker.
Terug in Texas!

Big Al
Amerikakenner

Berichtdoor Big Al » 04 aug 2018, 17:42

Even grappig: is dacht dat jullie van plan waren om zes maanden te reizen met een baby... :lol:

Het het zal lopen hangt een beetje van de baby af, maar wij hebben het toch wel met success gedaan - zelfs gekampeerd op onze rit naar Yellowstone. Opvouwbedje/play pen meegenomen... (ik kan het 'Nederlandse' woord "box" niet meer gebruiken - mensen kijken je hier raar aan als je zegt dat je de baby in een doos stopt om hem rustig te houden... :lol: ).

Sommige baby's zijn heel gemakkelijk in de auto, anderen beginnen te gillen zodra ze in hun zitje gezet worden en houden pas weer op als je de bestemming bereikt hebt...

Preben
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Berichtdoor Preben » 12 aug 2018, 23:19

Wij hebben in 2015 met onze zoon van toen 5 maanden een road trip in het noordoosten gedaan. Dit was voor ons supergoed meegevallen en ik kan het iedereen aanraden. Zie onderstaande link voor een verslag.
http://maespreben2015usa.blogspot.com/
2002 - Florida
2009 - New York
2010 - Rondje Zuid West
2013 - Rondje Denver - Yellowstone
2014 - Washington en Oregon http://maespreben2014usa.blogspot.be/
2015 - New York en New England http://maespreben2015usa.blogspot.be/

Domi13
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Berichtdoor Domi13 » 17 aug 2018, 12:25

We hebben een maand geleden een roadtrip gedaan met onze baby van 7maand.
Alles is goed verlopen :D Een goede draagzak (natuurwandelingen) en een plooibare buggy (stad) zijn een must have.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht