Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
NatalieVerzijl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis NatalieVerzijl: Tips gevraagd over samengestelde route

Berichtdoor NatalieVerzijl » 13 aug 2018, 01:03

@Tomhster ; eerlijk gezegd ken ik Valley of Fire niet, maar ziet er ook weer prachtig uit op de foto's

Mocht ik nou LA en SF uit de route halen, weet je dan hoe ik het beste Yosemite en Mammoth Lakes er nog bij kan houden in de route?
Of is dat dan allemaal weer te ver rijden..

En Bryce? Hoeveel dagen heb je daar minstens nodig?

josea
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Berichtdoor josea » 13 aug 2018, 12:16

Wat leuk dat je mijn blog gelezen hebt en er veel aan gehad hebt! Dat vind ik erg fijn om te lezen! :thumbup:

Ik zou ook voorstander zijn van de kuststrook voor nu helemaal laten vallen. Maar ja, ik hou dan ook van rustig reizen, overal de tijd voor nemen en dingen bekijken / doen onderweg en niet grotendeels in de auto zitten.

Omdat je ook Grand Teton en Yellowstone in je rondje wilt voor nu, zou ik daar wat extra tijd doen; je moet er tenslotte best ver voor rijden, wij sliepen 3 nachten in Jackson (maar kwamen daar ‘s avonds laat pas aan dus effectief twee dagen voor Grand Teton) en 4 nachten in Yellowstone. En er was echt meer dan genoeg te doen, maar dan moet je wel de auto uit (korte wandelingen hoor, want wij zijn ook weer geen mensen die dagtochten maken).

Verder zou ik een nacht toevoegen bij Capitol Reef. Dan kun je in de ochtend bij Bryce nog een wandeling doen tussen de hoodoos en op je gemak Highway 12 rijden, misschien een zijweggetje in naar Devil’s garden (als dat kan met de camper), Grosvenor Arch meepakken op de Cottonwood Canyon Road (ook een dirtroad), taartje eten bij Kiva’s coffehouse.... en dan heb je de hele volgende dag om rustig Capitol Reef te doen met de Sulphur Creek
(Ja, wij reden inderdaad Highway 12, maar dat is wel logisch als je van Bryce naar Capitol Reef gaat).

Ook Moab verdient zeker minstens één dag meer, daar is zoveel te doen en te zien, de tijd die je nu hebt is echt te kort.

Aan het einde dan misschien twee extra nachten Las Vegas? Vonden onze kinderen geweldig en hebben we ons geen moment verveeld. Kun je bij vertrek uit Las Vegas of terugkomst nog Valley of Fire meepakken als het niet te heet is.

josea
Amerika-ontdekker

Berichtdoor josea » 13 aug 2018, 12:22

Mocht je LA en SF eruit halen, dan zou ik ook Yosemite laten gaan. Kun je altijd nog voor een volgende reis bewaren, als je dan de kustroute doet, met Yosemite en Seki.

Is de camper trouwens al een vaststaand gegeven? Met een auto kun je wel makkelijker op dirtroads rijden en meer dingen zien. Een camper is ook best duur, heb ik begrepen? Vergeet de benzine niet; wij kwamen op reis twee Nederlandse stellen tegen die vertelden dat ze zo $100 per dag aan benzine kwijt waren.....

Onze SUV was voor 25 dagen maar $1000, dat vond ik best meevallen met drop-off kosten erbij.

Wat betreft Bryce: als je daar een middag hebt voor de autoroute en de volgende dag een ochtend voor een wandeling tussen de hoodoos, dan ben je al een heel eind.
Als je pas laat in Bryce aan zou komen, dan zou ik een hele dag erna willen hebben, dus twee overnachtingen.

josea
Amerika-ontdekker

Berichtdoor josea » 13 aug 2018, 12:42

Of toch een One-way, en dan wel Yosemite en SF erbij, en vandaar terugvliegen, mocht je dat toch graag willen.
Dan laat je alleen de kustweg en LA vallen. Maar ja, ik ben dan ook een Utah/Arizona fanatiekeling en geef niet zoveel om die kustweg.... :wink:

Zoiets:
1. Huis - Salt Lake City (of Jackson, scheelt een rijdag)
2. Salt Lake City - Yellowstone
3. Yellowstone
4. Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone - Grand Teton
7. Grand Teton
8. Grand Teton - Park City
9. Park City / Salt Lake City
10. Park City - Bryce
11. Bryce
12. Bryce - Capitol Reef
13. Capitol Reef
14. Capitol Reef - Little Wild Horse Canyon/Goblin Valley - Moab
15. Moab
16. Moab
17. Moab - Monument Valley
18. Monument Valley - Page
19. Page
20. Page - Grand Canyon
21. Grand Canyon - Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas
24. Las Vegas - Death Valley
25. Death Valley - Mammoth Lakes - Yosemite (of eerder stoppen bij Mammoth Lakes)
26. Yosemite
27. Yosemite
28. Yosemite - San Francisco
29. San Francisco
30. San Francisco
31. SF - Huis

Wij hebben bij onze vorige reis Yosemite laten zitten en zijn onderlangs van Death Valley via Sequoia naar San Francisco gereden, is ook nog een optie.

Succes met alle keuzes! :)

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 13 aug 2018, 13:02

NatalieVerzijl schreef:Mocht ik nou LA en SF uit de route halen, weet je dan hoe ik het beste Yosemite en Mammoth Lakes er nog bij kan houden in de route?
Of is dat dan allemaal weer te ver rijden..

Als je zowel LA als SF uit de route haalt zou ik ook niet naar Yosemite gaan. Wil je wel naar Yosemite dan is eindigen in SF het handigste. Dan heb je toch al een dag of 4 extra voor de rest, en dat lijkt me echt wel voldoende.

NatalieVerzijl schreef:En Bryce? Hoeveel dagen heb je daar minstens nodig?

Het hangt er natuurlijk helemaal van af wat je wilt doen daar. Daarvoor zul je je moeten inlezen, bijvooreeld op http://www.nps.gov/brca of op http://www.ontdek-amerika.nl. En lees de ndige reisverslagen.
Ik zelf vind een middag/avond en ochtend mooi; de late uren voor de ondergaande zon langs de rim, en dan in de ochtend als het nog lekker koel is een wandeling naar beneden tussen de hoodoos. Zie bijvoorbeeld ons 2011- en 20113-verslag voor 1 nacht Bryce.

Marianne

NatalieVerzijl
Amerika-ontdekker

Berichtdoor NatalieVerzijl » 14 aug 2018, 19:58

Heb nu een dag extra bij Las Vegas, Bryce Canyon en Moab erbij gedaan.
Ik heb nu als start LV gedaan en dan gelijk een paar dagen daar verblijven, dit kan ik nog omwisselen aangezien ik daar in de trip nog een keer terugkom.
Is het namelijk handig om een auto in LV te hebben? Of kan je alles met lopend doen daar?

Yosemite is wel een park die echt bij ons op het lijstje blijft, staat ook hoog op het lijstje. Maar volgens mij is de route nu aardig kloppend ( hoop ik dan :lol: )
Het is een heel gepuzzel en soms snap ik zelf niet meer wat ik nou allemaal aan het doen ben :lol:

Ook ben ik er nog niet helemaal uit met Death Valley, is dit een overnachting waard?

josea schreef:Is de camper trouwens al een vaststaand gegeven? Met een auto kun je wel makkelijker op dirtroads rijden en meer dingen zien. Een camper is ook best duur, heb ik begrepen? Vergeet de benzine niet; wij kwamen op reis twee Nederlandse stellen tegen die vertelden dat ze zo $100 per dag aan benzine kwijt waren.....

Ja dit is wel een keuze die al vast staat, we hebben in 2015 een kleine week rondgetrokken vanaf Florida en je zit zo bepakt in de auto.
We willen nu toch echt wel alles lekker bij de hand hebben en lijkt ons gewoon een hele mooie ervaring om op campgrounds met zo'n camper te staan.
Ik heb inderdaad al vaak voorbij zien komen dat de prijzen niet mis zijn, en ook zeker de benzine prijzen wauw! Maar goed, dit is wel een reis die we, zeker ik, al jaren graag willen, en dan willen we het wel gelijk goed doen zoals we het zouden willen..dus maar even doorsparen :D

Heb de route nu zo staan;

1 AMS - Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas
4 Las Vegas - Zion
5 Zion
6 Zion - Bryce
7 Bryce
8 Bryce - Capitol Reef
9 Capitol Reef
10 Capitol Reef - Salt Lake City
11 Salt Lake City - Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone - Grand Teton
16 Grand Teton
17 Grand Teton - Vernal
18 Vernal - Moab
19 Moab
20 Moab
21 Moab - Monument Valley
22 Monument Valley - Page
23 Page
24 Page - Grand Canyon
25 Grand Canyon - Las Vegas, camper inleveren, auto ophalen
26 Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes
27 Mammoth Lakes - Yosemite
28 Yosemite
29 Yosemite
30 Yosemite - San Francisco
31 San Francisco - AMS

Heb trouwens ook nog gekeken naar vliegtickets naar SLC , Jackson of Montana maar die prijzen liggen jammer genoeg toch echt een stuk hoger als bijv Las Vegas of SF

NatalieVerzijl
Amerika-ontdekker

Berichtdoor NatalieVerzijl » 14 aug 2018, 20:24

Ik zit te kijken naar de afstanden van LV naar Death Valley en Mammoth Lakes.
Dan is het waarschijnlijk beter om te overnachten in Death Valley en dan door naar Yosemite met een tussenstop in Mammoth Lakes?
Of heb je in Mammoth Lakes ook wel een overnachting nodig?

Las Vegas heb ik trouwens qua afstanden ook even bekeken, denk dat het handiger is om een auto bij de hand te hebben, want dan kunnen we eventueel nog naar de Premium Outlet ( laat de kinderen het maar niet horen :lol: ) en de Hoover Dam willen we ook bezichtigen. En als ik de afstanden een beetje zie van bijvoorbeeld Golden Nugget hotel naar Bellagio hotel en je wil een paar keer per dag naar diverse hotels lopen dan ben je kapot haha.

Dus dan wordt de route in het begin gelijk volgende dag camper halen en met de trip beginnen naar Zion en dan later camper inleveren en auto ophalen om vervolgens een paar dagen in Vegas te blijven. Denk dat dan een stuk handiger is.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 14 aug 2018, 21:37

Er is zoveel te zien onderweg dat twee stops het mooiste zijn. Als je alleen zou overnachten in DV hou je maar weinig tijd over voor de Tioga Pass. En voor Mono Lake en Bodie. Een stop in Mammoth Lakes zelf is niet nodig, dat is alleen voor een overnachting - er is wel veel te doen in de omgeving maar daar heb je geen tijd voor.
Wil je echt maar 1 stop dan zou ik kiezen voor Bishop. Met twee nachten is DV en ML mooi qua verdeling. Of Lee Vining of Bridgeport plaats van Mammoth Lakes, als je naar Bodie wilt.
Wij hebben dit stuk al meerdere keren zo gereden, zie daarvoor ons 2004- en 2006-verslag. De laatste jaren hebben we niet meer in DV overnacht maar in Lone Pine (en ook in Mammoth Lakes).
Even - vanuit DV gezien - wat bezienswaardigheden:
Alabama Hills en Whitney Portal (Lone Pine)
Manzanar
Ancient Bristlecone Pines Forest
Mono Lake
Bodie

En in Yosemite:
Gaylor Lakes
Tuolumne Meadows/Soda Springs
Cathedral Lakes
Tenaya Lake
Olmsted Point
May Lake

Weet je al waar je wilt overnachten in Yosemite? Wel jammer dat je daar niet kampeert; dan zit je voor heel weinig geld midden in het park. Als je niet in het park overnacht heb je meer reistijd; dus hou daar ook rekening mee als je het vanuit DV zou willen rijden.

Is beginnen in SF ook een optie? Dan ben je eerder in Yosemite en dan zijn de watervallen nog mooier, en kun je wellicht nog raften op de Merced River.

Marianne

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht