Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Sartho: Eerste rondreis zomer 2019
Reis Sartho: Eerste rondreis zomer 2019
In de zomer van 2019 (juli/augustus) gaan mijn vriend en ik voor het eerst een rondreis (3 - 4 weken) maken door Amerika. We hebben hier op het forum al ongelooflijk veel tips kunnen vinden en hebben gebruikgemaakt van de voorbeeldroute.
We hebben voorlopig volgende route uitgestippeld:
dag 1 Vlucht naar LA + ophalen auto + inkopen doen + rijden naar Palm Springs /175 km - 2u/ indien we in de namiddag landen, anders overnachten nabij vliegveld
dag 2 Palm Springs - Kingman /400 km - 2u / (to do: Joshua Tree)
dag 3 Kingman - Grand Canyon / 300 km - 3u / (to do: route 66 + Grand Canyon)
dag 4 Grand Canyon - Monument Valley / 250 km - 2,5u / (to do: eventueel nog Grand Canyon + Monument Valley)
dag 5 Monument Valley - Page / 200 km - 2u / (to do: Monument Valley + Antelope Canyon of Horeshoe Bend of Lake Powell)
dag 6 Page (to do: Antelope Canyon of Horeshoe Bend of Lake Powell)
dag 7 Page - Bryce Canyon / 250 km - 3u / (to do: Bryce Canyon)
dag 8 Bryce Canyon - Zion / 120 km - 1,5u / (to do: eventueel nog Bryce Canyon + Zion)
dag 9 Zion
dag 10 Zion - Las Vegas / 270 km - 3u / (to do: The Strip + eventueel Hooverdam)
dag 11 Las Vegas (to do: The Strip + eventueel Hooverdam)
dag 12 Las Vegas - Death Valley / 250 km - 2,5u / (to do: Death Valley (onderweg eventueel red canyon of??)
dag 13 Death Valley - Mammoth Lakes / 320 km - 3,5u / (onderweg eventueel sequoia en kings NP of te veel/te druk???)
dag 14 Mammoth Lakes - Yosemite / 110 km - 1,5u /
dag 15 Yosemite
dag 16 Yosemite - San Francisco / 320 km - 4,5u /
dag 17 San Francisco (to do: Alcatraz, fietsen, ...)
Dag 18 San Francisco - Monterey / 200 km - 2u /
dag 19 Monterey - Pismo Beach / 250 km - 3,5 u /
dag 20 Pismo Beach - LA / 320 km - 3,5u /
dag 21 LA
dag 22 LA
dag 23 vlucht naar huis
We zouden graag zo dicht mogelijk of zelfs in de parken overnachten (we zijn geen kampeerders) om zo zonsondergang/opgang te kunnen meemaken. (Bijvoorbeeld in MV: overnachting hotel The View)
Graag hoor ik jullie tips en ben ik benieuwd naar jullie ervaringen!
Alvast bedankt!
Sarah & Thomas
We hebben voorlopig volgende route uitgestippeld:
dag 1 Vlucht naar LA + ophalen auto + inkopen doen + rijden naar Palm Springs /175 km - 2u/ indien we in de namiddag landen, anders overnachten nabij vliegveld
dag 2 Palm Springs - Kingman /400 km - 2u / (to do: Joshua Tree)
dag 3 Kingman - Grand Canyon / 300 km - 3u / (to do: route 66 + Grand Canyon)
dag 4 Grand Canyon - Monument Valley / 250 km - 2,5u / (to do: eventueel nog Grand Canyon + Monument Valley)
dag 5 Monument Valley - Page / 200 km - 2u / (to do: Monument Valley + Antelope Canyon of Horeshoe Bend of Lake Powell)
dag 6 Page (to do: Antelope Canyon of Horeshoe Bend of Lake Powell)
dag 7 Page - Bryce Canyon / 250 km - 3u / (to do: Bryce Canyon)
dag 8 Bryce Canyon - Zion / 120 km - 1,5u / (to do: eventueel nog Bryce Canyon + Zion)
dag 9 Zion
dag 10 Zion - Las Vegas / 270 km - 3u / (to do: The Strip + eventueel Hooverdam)
dag 11 Las Vegas (to do: The Strip + eventueel Hooverdam)
dag 12 Las Vegas - Death Valley / 250 km - 2,5u / (to do: Death Valley (onderweg eventueel red canyon of??)
dag 13 Death Valley - Mammoth Lakes / 320 km - 3,5u / (onderweg eventueel sequoia en kings NP of te veel/te druk???)
dag 14 Mammoth Lakes - Yosemite / 110 km - 1,5u /
dag 15 Yosemite
dag 16 Yosemite - San Francisco / 320 km - 4,5u /
dag 17 San Francisco (to do: Alcatraz, fietsen, ...)
Dag 18 San Francisco - Monterey / 200 km - 2u /
dag 19 Monterey - Pismo Beach / 250 km - 3,5 u /
dag 20 Pismo Beach - LA / 320 km - 3,5u /
dag 21 LA
dag 22 LA
dag 23 vlucht naar huis
We zouden graag zo dicht mogelijk of zelfs in de parken overnachten (we zijn geen kampeerders) om zo zonsondergang/opgang te kunnen meemaken. (Bijvoorbeeld in MV: overnachting hotel The View)
Graag hoor ik jullie tips en ben ik benieuwd naar jullie ervaringen!
Alvast bedankt!
Sarah & Thomas
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Reis Sartho: Eerste rondreis zomer 2019
Ziet er goed uit, met uitzondering van dag 13.
Je hebt absoluut geen tijd om Sequoia & Kings NP te bezoeken.
Sequoia bomen kun je ook bezichtigen bij Mariposa Grove, als je op dag 16 vanuit Yosemite naar San Francisco vertrekt.
Persoonlijk zou ik een extra dag San Franscisco doen ten opzichte van Los Angeles.
Vanuit Las Vegas nog de Hooverdam doen zou ik ook niet doen als je al zo weinig tijd hebt in Las Vegas.
Als alternatief zou je de Glen Canyon Dam bij Page kunnen bezoeken.
Vergeet de Valley of Fire SP tussen Zion NP en Las Vegas niet.
Verder ziet de route er prima uit zo.
Je hebt absoluut geen tijd om Sequoia & Kings NP te bezoeken.
Sequoia bomen kun je ook bezichtigen bij Mariposa Grove, als je op dag 16 vanuit Yosemite naar San Francisco vertrekt.
Persoonlijk zou ik een extra dag San Franscisco doen ten opzichte van Los Angeles.
Vanuit Las Vegas nog de Hooverdam doen zou ik ook niet doen als je al zo weinig tijd hebt in Las Vegas.
Als alternatief zou je de Glen Canyon Dam bij Page kunnen bezoeken.
Vergeet de Valley of Fire SP tussen Zion NP en Las Vegas niet.
Verder ziet de route er prima uit zo.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hartelijk welkom op het forum.
Op dag 13 Seki bezoeken is inderdaad onmogelijk, zoals MichelH al schreef. Je komt er weliswaar langs, maar er is aan die (oost)kant van het park geen enkele weg die het park in gaat.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Op dag 13 Seki bezoeken is inderdaad onmogelijk, zoals MichelH al schreef. Je komt er weliswaar langs, maar er is aan die (oost)kant van het park geen enkele weg die het park in gaat.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Alvast bedankt voor de tips!
We hadden al een vermoeden dat SeKi niet mogelijk ging zijn. De Glen Canyon Dam en Vally of Fire SP hebben we bij ons 'roadbook' (in opbouw) gezet.
Als we willen vermijden dat we tijdens een weekend in Las Vegas en de meeste Natioale parken zitten, zouden we op maandagmiddag moeten landen in LA. We houden de prijzen van de vliegtuigtickets in het oog en momenteel zit er precies niet zoveel verschil op de dagen. Wel blijkt hoe vroeger in juli we vertrekken hoe goedkoper. Dus het plan is om op maandag 8 juli te vertrekken en dan op dinsdag 30 juli terug te komen. We hebben tickets gezien voor 908 euro p.p. voor een rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam bagage inbegrepen. Is dit al een goede prijs of zouden we nog wachten? We dachten dat het een paar dagen geleden enkele euro's goedkoper was...
We hadden al een vermoeden dat SeKi niet mogelijk ging zijn. De Glen Canyon Dam en Vally of Fire SP hebben we bij ons 'roadbook' (in opbouw) gezet.
Als we willen vermijden dat we tijdens een weekend in Las Vegas en de meeste Natioale parken zitten, zouden we op maandagmiddag moeten landen in LA. We houden de prijzen van de vliegtuigtickets in het oog en momenteel zit er precies niet zoveel verschil op de dagen. Wel blijkt hoe vroeger in juli we vertrekken hoe goedkoper. Dus het plan is om op maandag 8 juli te vertrekken en dan op dinsdag 30 juli terug te komen. We hebben tickets gezien voor 908 euro p.p. voor een rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam bagage inbegrepen. Is dit al een goede prijs of zouden we nog wachten? We dachten dat het een paar dagen geleden enkele euro's goedkoper was...
Juli is prijstechnisch natuurlijk geen handige maand, maar het moet nog wel iets goedkoper kunnen. Er is voor vliegtickets overigens een eigen topic in de categorie "Vervoer naar de USA".
-
Franciscus
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Waarschijnlijk komen er nog wel reacties van mensen die menen dat het goedkoper kan maar ik vind dit een prima prijs voor een rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam inclusief bagage in juli. Dus ik zou het boeken.Sartho schreef:Alvast bedankt voor de tips!
Dus het plan is om op maandag 8 juli te vertrekken en dan op dinsdag 30 juli terug te komen. We hebben tickets gezien voor 908 euro p.p. voor een rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam bagage inbegrepen. Is dit al een goede prijs of zouden we nog wachten? We dachten dat het een paar dagen geleden enkele euro's goedkoper was...
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
De tickets zijn geboekt!
De vlucht waarover ik het gisteren had, was vandaag weer een 70 euro duurder... Dus hebben we toch maar snel geboekt (andere uren) zodat we opnieuw aan die 908 euro p.p. zitten met bagage.
We vliegen op maandag 8 juli van AMS (9u50) rechtstreeks naar LAX (11u45). We kunnen die dag dan al naar Palm Springs rijden. En op dinsdag 30 juli vliegen we dan van LA (16u50) naar AMS waar we op woensdag 31 juli om 12u15 aankomen.
Nu nog de auto en overnachtingen!
De vlucht waarover ik het gisteren had, was vandaag weer een 70 euro duurder... Dus hebben we toch maar snel geboekt (andere uren) zodat we opnieuw aan die 908 euro p.p. zitten met bagage.
We vliegen op maandag 8 juli van AMS (9u50) rechtstreeks naar LAX (11u45). We kunnen die dag dan al naar Palm Springs rijden. En op dinsdag 30 juli vliegen we dan van LA (16u50) naar AMS waar we op woensdag 31 juli om 12u15 aankomen.
Nu nog de auto en overnachtingen!
-
jill1234
- Amerika-expert
Waar heb je die tickets geboekt? Ik kijk ook voor juli 2019 maar kan nog niks vinden (terug begin augustus)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Helemaal zelf weten, maar ik zou echt geen zin hebben om na 12 uur in het vliegtuig, douane en auto oppikken ook nog ruim twee uur naar Palm Springs te moeten rijden.
Via KLM.jill1234 schreef:Waar heb je die tickets geboekt? Ik kijk ook voor juli 2019 maar kan nog niks vinden (terug begin augustus)
-
jill1234
- Amerika-expert
Ik zie het, dank je. Ik wacht nog even af, ik hoop , weliswaar met tussenstop, uit te komen rond 650 euro. 4 tickets nodig, dus ik wacht nog even af.
2019: camperreis rondje Los Angeles
Nu de tickets geboekt zijn, kunnen we de overnachtingen gaan vastleggen. We hebben hier al gelezen dat het voor vele nationale parken noodzakelijk is om goed op tijd (bijna een jaar op voorhand) te boeken.
Wat hebben we al geboekt:
* Palm Springs: Caliente Tropics (gratis te annuleren)
* Kingman: Best Western Plus A Wayfarer's Inn & Suites (gratis te annuleren)
* Grand Canyon: Bright Angel Lodge
* Monument Valley: The View
* Springdale (Zion): Bumbleberry Inn (gratis te annuleren)
Dus Yosemite zouden we dan ook nog zo snel mogelijk moeten boeken. We zijn er 2 nachten, we komen van Mammoth Lakes en gaan dan naar SF. Is het handig om die 2 nachten op dezelfde plaats (centraal) te overnachten, of kan je die ook spreiden (2e overnachting al meer richting SF)? Ik heb gezien dat er nog kamers in Big Trees Lodge en tenten in Half Dome Village vrij zijn (en nog kamers in hotel Majestic maar dat vinden we (veel) te duur). Zo'n tent (niet onze 'comfortzone') willen we wel doen voor 1 nacht, we denken dat een 2e nacht misschien te veel gaat zijn... wat is dan een andere optie? Big trees lodge of andere suggesties? Of toch gewoon voor 2 nachten gaan...
Is het ook aangewezen om voor Death Valley en Bryce nu al te boeken?
Wat hebben we al geboekt:
* Palm Springs: Caliente Tropics (gratis te annuleren)
* Kingman: Best Western Plus A Wayfarer's Inn & Suites (gratis te annuleren)
* Grand Canyon: Bright Angel Lodge
* Monument Valley: The View
* Springdale (Zion): Bumbleberry Inn (gratis te annuleren)
Dus Yosemite zouden we dan ook nog zo snel mogelijk moeten boeken. We zijn er 2 nachten, we komen van Mammoth Lakes en gaan dan naar SF. Is het handig om die 2 nachten op dezelfde plaats (centraal) te overnachten, of kan je die ook spreiden (2e overnachting al meer richting SF)? Ik heb gezien dat er nog kamers in Big Trees Lodge en tenten in Half Dome Village vrij zijn (en nog kamers in hotel Majestic maar dat vinden we (veel) te duur). Zo'n tent (niet onze 'comfortzone') willen we wel doen voor 1 nacht, we denken dat een 2e nacht misschien te veel gaat zijn... wat is dan een andere optie? Big trees lodge of andere suggesties? Of toch gewoon voor 2 nachten gaan...
Is het ook aangewezen om voor Death Valley en Bryce nu al te boeken?
-
El_guti2
- Amerika-ontdekker
Wij zijn ook geen fan van kamperen. Maar die tenten in Half Dome zijn hartstikke prima. Ik denk dat je het daar wel 2 dagen uithoud hoor.Sartho schreef: Zo'n tent (niet onze 'comfortzone') willen we wel doen voor 1 nacht, we denken dat een 2e nacht misschien te veel gaat zijn...
Het is natuurlijk geen hotel en je moet naar het badhok lopen maar je zit wel direct in de natuur wanneer je 's ochtends de tent uit stapt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou twee nachten in de vallei doen. Daar zit je het mooiste. En bedenk wel dat twee nachten zelfs nog weinig zijn.
Als je een tent reserveert neem dan een heated tent want dan heb je een stopcontact in de tent.
Je kunt ook regelmatig eens checken of er nog iets anders vrijkomt zoa is een cabin in Half Dome Village maar ik zou wel alvast iets vastleggen.
Om een idee te krijgen van de tenten kun je ons 2015-verslag bekijken.
Marianne
Als je een tent reserveert neem dan een heated tent want dan heb je een stopcontact in de tent.
Je kunt ook regelmatig eens checken of er nog iets anders vrijkomt zoa is een cabin in Half Dome Village maar ik zou wel alvast iets vastleggen.
Om een idee te krijgen van de tenten kun je ons 2015-verslag bekijken.
Marianne
Lang geleden dat we hier nog iets gepost hebben, maar nog maar 2 maanden en we vertrekken… wat gaat het ineens snel!
Ondertussen hebben we niet stilgezeten: huurauto is geregeld, de meeste overnachtingen zijn in orde, hier en daar al wat activiteiten ingepland, op het forum blijven meelezen, …
Toch kunnen we nog wat tips gebruiken in verband met dagindeling, welke wandelingen, welke wegen rijden, te bekijken stopplaatsen onderweg, …
Hieronder de voorlopige ‘planning’/mogelijkheden:
Dag 0 (zo 7/07): Thuis – Amsterdam | Park, sleep & fly @ Van der Valk Schiphol
Dag 1 (ma 8/07): Amsterdam – LA (auto ophalen + boodschappen doen) – Palm Desert | The Inn at Deep Canyon
Dag 2 (di 9/07): Palm Desert – Joshua Tree (Cholla Cactus Garden Nature Trail, Hidden Valley Nature Trail, Skull Rock, Keys View) – Oatman – Kingman| Best Western Plus King’s Inn and Suites
Dag 3 (woe 10/07): Kingman – route 66 – Grand Canyon (Rim Trail + zonsondergang) | Bright Angel Lodge
Dag 4 (do 11/07): Grand Canyon (South Kaibab Trail bij zonsopgang + Desert View Drive) – Monument Valley (Misschien Valley Drive?) |The View
Dag 5 (vrij 12/07): Monument Valley (zonsopgang + The Wildcat Trail) – Page (Glen Canyon Dam + Lone Rock + Horseshoe bend?) | Comfort Inn & Suites Page at Lake Powell
Dag 6 (za 13/07): Page (10.15u Lower Antelope Canyon + kajak Antelope Point Marina (vooraf reserveren noodzakelijk?) + Horseshoe bend? + Wahweap overlook?)
Dag 7 (zo 15/07): Page – Bryce (viewpoints met auto + combinatie Navajo Trail en Queen’s Garden Trail + Mossy Cave Trail + of???) --> Nog bekijken| Bryce Pioneer Village
Dag 8 (ma 15/07): Bryce (viewpoints met auto + combinatie Navajo Trail en Queen’s Garden Trail + Mossy Cave Trail + of???) – Zion (Canyon Overlook trail + ??) --> Nog bekijken | Bumbleberry Inn (of toch voor Zion Park Motel gaan?)
Dag 9 (di 16/07): Zion (Observation Point (vroeg in de ochtend) + in namiddag eventueel Narrows en/of ???) --> Nog bekijken
Dag 10 (woe 17/07): Zion – Valley of Fire State Park (Redstone Dune Loop trail --> nog bekijken) – Las Vegas (Freemont Street + Strip) | nog niet geboekt, waarschijnlijk Park MGM (of NY NY of...) via MyVegas maar momenteel nog maar tot half juni of doen we iets verkeerd?
Dag 11 (do 18/07): Las Vegas (Strip + shoppen + zwembad + ??)
Dag 12 (vrij 19/07): Las Vegas – (misschien Red Rock Canyon?? --> nog bekijken) – Death Valley (Viewpoints) | Stovepipe wells
Dag 13 (za 20/07): Death Valley (Viewpoints) – Mammoth Lakes (Alabama Hills (the mobius arch loop hike) + Keough’s Hot Springs + Hot Creek Geological Site + wandeling naar Parker Lake + korte wandelingen: George Lake, TJ & Barret Lake) --> Nog bekijken want gewoon genoteerd wat tegengekomen in reisverslagen | Best western plus high sierra hotel
Dag 14 (zo 21/07): Mammoth Lakes – June Lake – Bodie – Mono Lake – Yosemite (Tioga Road: Gaylor Lakes, Soda Springs/Tuolumne Meadows, Tenaya Lake, Olmsted Point) --> Nog bekijken| Heated tent Half Dome Village
Dag 15 (ma 22/07): Yosemite (Four mile trail + panorama trail)
Dag 16 (di 23/07): Yosemite (Mariposa Grove --> nog bekijken) – San Francisco (avondtour Alcatraz) | Chelsea inn
Dag 17 (woe 24/07): San Francisco (union square, Victoriaanse huizen, twin peaks, fisherman’s wharf, cablebar, city hall, fietsen Golden Gate Bridge (vooraf niet nodig te reserveren hebben we al gelezen, Sausolito en met Ferry (ticketje wel al regelen bij fietsverhuur terug)
Dag 18 (do 25/07): San Francisco – Monterey (Santa Cruz Beach Boardwalk, Pacific Grove en Point Pinos Lighthouse, Fisherman’s warf) --> Nog bekijken |Lone Oak Lodge
Dag 19 (vrij 26/07): Monterey – Morro Bay (17 mile drive, Carmel Mission, Point Lobos SNR, De Bixby Bridge, Big sur, Julia Pfeiffer Burns State Park, Piedras Blancas) --> Nog bekijken | Airbnb
Dag 20 (za 27/07): Morro Bay – LA (Solvang, Santa Barbara, Malibu)| Airbnb
Dag 21 (zo 28/07): LA (Hollywood met de "Walk of Fame", Hollywood sign en Beverly Hills, Santa Monica Pier, Venice Beach, Malibu, rodeo drive, het Getty Center en Griffith Park)
Dag 22 (ma 29/07): LA
Dag 23 (di 30/07): LA – Amsterdam
Dag 24 (woe 31/07): Thuis
Dus op sommige plaatsen moeten we nog bekijken welke wandelingen/stopplaatsen er zijn, hoeveel tijd ze in beslag nemen en welke dan dus mogelijk zijn. Als jullie hier tips/ervaringen kunnen delen, graag!
Ondertussen hebben we niet stilgezeten: huurauto is geregeld, de meeste overnachtingen zijn in orde, hier en daar al wat activiteiten ingepland, op het forum blijven meelezen, …
Toch kunnen we nog wat tips gebruiken in verband met dagindeling, welke wandelingen, welke wegen rijden, te bekijken stopplaatsen onderweg, …
Hieronder de voorlopige ‘planning’/mogelijkheden:
Dag 0 (zo 7/07): Thuis – Amsterdam | Park, sleep & fly @ Van der Valk Schiphol
Dag 1 (ma 8/07): Amsterdam – LA (auto ophalen + boodschappen doen) – Palm Desert | The Inn at Deep Canyon
Dag 2 (di 9/07): Palm Desert – Joshua Tree (Cholla Cactus Garden Nature Trail, Hidden Valley Nature Trail, Skull Rock, Keys View) – Oatman – Kingman| Best Western Plus King’s Inn and Suites
Dag 3 (woe 10/07): Kingman – route 66 – Grand Canyon (Rim Trail + zonsondergang) | Bright Angel Lodge
Dag 4 (do 11/07): Grand Canyon (South Kaibab Trail bij zonsopgang + Desert View Drive) – Monument Valley (Misschien Valley Drive?) |The View
Dag 5 (vrij 12/07): Monument Valley (zonsopgang + The Wildcat Trail) – Page (Glen Canyon Dam + Lone Rock + Horseshoe bend?) | Comfort Inn & Suites Page at Lake Powell
Dag 6 (za 13/07): Page (10.15u Lower Antelope Canyon + kajak Antelope Point Marina (vooraf reserveren noodzakelijk?) + Horseshoe bend? + Wahweap overlook?)
Dag 7 (zo 15/07): Page – Bryce (viewpoints met auto + combinatie Navajo Trail en Queen’s Garden Trail + Mossy Cave Trail + of???) --> Nog bekijken| Bryce Pioneer Village
Dag 8 (ma 15/07): Bryce (viewpoints met auto + combinatie Navajo Trail en Queen’s Garden Trail + Mossy Cave Trail + of???) – Zion (Canyon Overlook trail + ??) --> Nog bekijken | Bumbleberry Inn (of toch voor Zion Park Motel gaan?)
Dag 9 (di 16/07): Zion (Observation Point (vroeg in de ochtend) + in namiddag eventueel Narrows en/of ???) --> Nog bekijken
Dag 10 (woe 17/07): Zion – Valley of Fire State Park (Redstone Dune Loop trail --> nog bekijken) – Las Vegas (Freemont Street + Strip) | nog niet geboekt, waarschijnlijk Park MGM (of NY NY of...) via MyVegas maar momenteel nog maar tot half juni of doen we iets verkeerd?
Dag 11 (do 18/07): Las Vegas (Strip + shoppen + zwembad + ??)
Dag 12 (vrij 19/07): Las Vegas – (misschien Red Rock Canyon?? --> nog bekijken) – Death Valley (Viewpoints) | Stovepipe wells
Dag 13 (za 20/07): Death Valley (Viewpoints) – Mammoth Lakes (Alabama Hills (the mobius arch loop hike) + Keough’s Hot Springs + Hot Creek Geological Site + wandeling naar Parker Lake + korte wandelingen: George Lake, TJ & Barret Lake) --> Nog bekijken want gewoon genoteerd wat tegengekomen in reisverslagen | Best western plus high sierra hotel
Dag 14 (zo 21/07): Mammoth Lakes – June Lake – Bodie – Mono Lake – Yosemite (Tioga Road: Gaylor Lakes, Soda Springs/Tuolumne Meadows, Tenaya Lake, Olmsted Point) --> Nog bekijken| Heated tent Half Dome Village
Dag 15 (ma 22/07): Yosemite (Four mile trail + panorama trail)
Dag 16 (di 23/07): Yosemite (Mariposa Grove --> nog bekijken) – San Francisco (avondtour Alcatraz) | Chelsea inn
Dag 17 (woe 24/07): San Francisco (union square, Victoriaanse huizen, twin peaks, fisherman’s wharf, cablebar, city hall, fietsen Golden Gate Bridge (vooraf niet nodig te reserveren hebben we al gelezen, Sausolito en met Ferry (ticketje wel al regelen bij fietsverhuur terug)
Dag 18 (do 25/07): San Francisco – Monterey (Santa Cruz Beach Boardwalk, Pacific Grove en Point Pinos Lighthouse, Fisherman’s warf) --> Nog bekijken |Lone Oak Lodge
Dag 19 (vrij 26/07): Monterey – Morro Bay (17 mile drive, Carmel Mission, Point Lobos SNR, De Bixby Bridge, Big sur, Julia Pfeiffer Burns State Park, Piedras Blancas) --> Nog bekijken | Airbnb
Dag 20 (za 27/07): Morro Bay – LA (Solvang, Santa Barbara, Malibu)| Airbnb
Dag 21 (zo 28/07): LA (Hollywood met de "Walk of Fame", Hollywood sign en Beverly Hills, Santa Monica Pier, Venice Beach, Malibu, rodeo drive, het Getty Center en Griffith Park)
Dag 22 (ma 29/07): LA
Dag 23 (di 30/07): LA – Amsterdam
Dag 24 (woe 31/07): Thuis
Dus op sommige plaatsen moeten we nog bekijken welke wandelingen/stopplaatsen er zijn, hoeveel tijd ze in beslag nemen en welke dan dus mogelijk zijn. Als jullie hier tips/ervaringen kunnen delen, graag!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou Alcatraz een dag later doen, anders moet je je wel erg haasten vanuit Yosemite.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 6721 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa