Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Savannah naar Orlando met een omweg, welke?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Van Savannah naar Orlando met een omweg, welke?

Bericht door Ingrid1958 »

Wie heeft goede suggesties of leuke ideeën voor mijn volgende route, ik vlieg in november naar Orlando en wil dan op de heenweg richting St Augustine, Savannah en Charleston en vandaar terug richting Orlando, daar haal ik nl 9 dagen later mijn zonen op om nog een weekje te relaxen in de omgeving (4 dagen Orlando/4 dagen Tampa area).
Route ziet er nu bijna uit als recht naar boven en ook weer recht naar beneden en dat vind ik een beetje jammer, maar heeft met het aantal dagen te maken. Wijziging vliegticket helaas geen optie meer.
Wie heeft tips om na Savannah een leuke terugweg te rijden en evt wat activiteiten en uiteindelijk in Orlando te eindigen (Osceola of crystal river/three sisters?) . Zowel in de 3 genoemde steden blijf ik 2 overnachtingen en houd dan 3 of 4 nachten over. Kom er zelf even niet uit,
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Van Savannah naar Orlando met een omweg, welke?

Bericht door Mies2301 »

Deze National Seashore had ik graag willen meepakken, maar wegens tijdgebrek niet kunnen doen:
Cumberland Island National Seashore: Georgia’s grootste barrier island. Dit is een nationaal park en je moet hier naartoe met de boot. Een boottocht duurt 45 minuten en kost 28 dollar per persoon. Je ziet hier ongerepte stranden, bossen met Spaans mos en oude forten.

Devil’s Millhopper Geological State Park: Een mini regenwoud, bij ons helaas gesloten ivm de orkaan vorig jaar. Zijn wel tot de kom gelopen en dat zag er al schitterend uit.

Paynes Prairie Preserve State Park:
Het eerste state preserve park in Florida. Het is een moerasachtig park waarin alligators, vogels, vissen, kikkers, bizons en wilde paarden leven. En natuurlijk een hoop insecten.
Een mooie trail is de 3 mijl (5km) lange trail: Lachua Trail. Het doel van deze wandeling is om bij een hoge uitkijkpost te komen. Let op; de ingang van het park ligt in het noorden en het is niet nodig om eerst langs het visitors center te rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer