Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ondervraging door immigrations, in Brussel of in Berlijn?
-
Juliette10
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ondervraging door immigrations, in Brussel of in Berlijn?
Ik ben vorig jaar vanaf Brussel naar Newark gevlogen en in Brussel werd ik uitgebreid ondervraagd door immigrations, nu vlieg ik weer via Brussel maar met overstap in Berlijn, weet iemand misschien of ik in Brussel al door immigrations ga of dat dat pas in Berlijn gebeurt. Ik vlieg vanaf Brussel naar Berlijn met Brussel Airlines en van Berlijn met United Airlines.Ik vraag dit omdat ik een overstaptijd heb van 1.50 uur en totaal geen ervaringen met overstappen. Gr Juul
Laatst gewijzigd door markro op 22 jul 2018, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Re: Immigrations
Je werd in Brussel uitgebreid ondervraagd door immigrations schrijf je. Heb je het over de Amerikaanse immigrations? Want volgens mij zitten die niet in Brussel. En volgens mij zit de Amerikaanse immigrations ook niet in Berlijn. Waarover ben je ondervraagd in Brussel?
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
In dit geval zeker niet in Brussel. Bij mijn weten kan dit nog niet eens in Brussel.
In Berlijn lijkt me ook sterk, het zal wel in de VS zelf zijn, wat niet wil zeggen dat je in Berlijn geen vragen gaat krijgen van security natuurlijk.
In Berlijn lijkt me ook sterk, het zal wel in de VS zelf zijn, wat niet wil zeggen dat je in Berlijn geen vragen gaat krijgen van security natuurlijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik denk dat het een (Schengen)uitreiscontrole van de Rijkswacht is geweest. Als daar reden voor is, kan je wat gevraagd worden. Nu verlaat je Schengen in Berlijn (dus geen controle op Zaventem) en daar kan je hetzelfde overkomen. Misschien staan daar wel poortjes voor automatische grenspassages, is de kans op vragen wat minder.
Kan natuurlijk ook een beveiliger zijn geweest die uit naam van de luchtvaartmaatschappij wat beveiligingsvragen stelt, maar TS heeft het duidelijk over Immigration.
Kan natuurlijk ook een beveiliger zijn geweest die uit naam van de luchtvaartmaatschappij wat beveiligingsvragen stelt, maar TS heeft het duidelijk over Immigration.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Immigrations is het niet, zal de normale beveiliging zijn voor je je vliegtuig instapt.
Ik vermoed dat TS gewoon refereert aan de aanvullende screening omdat zij met een US airline vloog. BRU-EWR is vermoedelijk Delta. Maar dat is geen "uitgebreid ondervragen". Dat zijn normaliter alleen de vragen wat je gaat doen, of je je bagage zelf hebt ingepakt, etc.
Nu zullen die aanvullende vragen als het goed is in Berlijn gesteld worden door een medewerker die in opdracht van UA dat doet.
Wat wel zou kunnen zijn is dat zij een random SSSS (selected for secondary security screening) heeft gehad. Dan wordt er (bij de gate) wat meer gevraagd en wordt ook de handbagage nog een keer extra gecontroleerd.
Nu zullen die aanvullende vragen als het goed is in Berlijn gesteld worden door een medewerker die in opdracht van UA dat doet.
Wat wel zou kunnen zijn is dat zij een random SSSS (selected for secondary security screening) heeft gehad. Dan wordt er (bij de gate) wat meer gevraagd en wordt ook de handbagage nog een keer extra gecontroleerd.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 74
Ik heb op Frankfurt SSSS secondary screening gehad op de heenreis naar Tampa. En @roelb: dat is daar niet bij de gate maar al bij de paspoort controle 
Dat neemt wel wat tijd in beslag; ze wachten daar eerst tot er een groep van zo'n 20 m/v is voor dezelfde controle. Dan ga je eerst door de paspoort controle. Daarna ga je naar een aparte ruimte voor een uitgebreide bagage controle, wachten tot je aan de beurt bent. Was ik toch iets van 20min aan kwijt.
Dat neemt wel wat tijd in beslag; ze wachten daar eerst tot er een groep van zo'n 20 m/v is voor dezelfde controle. Dan ga je eerst door de paspoort controle. Daarna ga je naar een aparte ruimte voor een uitgebreide bagage controle, wachten tot je aan de beurt bent. Was ik toch iets van 20min aan kwijt.
-
Juliette10
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Nou in ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik bedoel inderdaad niet de immigrations ik weet dat dat in Amerika gebeurd maar ik werd in Brussel terwijl in in de rij stond aangesproken door een medewerker die het alles moest weten waar ik heen ging , welk adres , hoelang ik bleef en waarom ik vanaf Brussel vloog.
Ok.. Ik heb het ook een keer meegemaakt, in DUS, en daar was het bij de gate.harryh schreef:Ik heb op Frankfurt SSSS secondary screening gehad op de heenreis naar Tampa. En @roelb: dat is daar niet bij de gate maar al bij de paspoort controle![]()
Dat zijn gewoon de standaard aanvullende vragen die een US airline aan haar passagiers vraagt. Dat besteden ze uit aan lokale medewerkers, en sommige nemen dat (iets te) serieus.Juliette10 schreef:ik werd in Brussel terwijl in in de rij stond aangesproken door een medewerker die het alles moest weten waar ik heen ging , welk adres , hoelang ik bleef en waarom ik vanaf Brussel vloog.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Ondervraging door immigrations, in Brussel of in Berlijn?
Stadswachter syndroom, zeg maar. 
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Denk je dat? Er staan namelijk strenge sancties op het doorlaten van "verkeerde" passagiers. En met de regelmaat van de klok zijn er ook onaangekondigde steekproeven.roelb schreef:Dat besteden ze uit aan lokale medewerkers, en sommige nemen dat (iets te) serieus.Juliette10 schreef:ik werd in Brussel terwijl in in de rij stond aangesproken door een medewerker die het alles moest weten waar ik heen ging , welk adres , hoelang ik bleef en waarom ik vanaf Brussel vloog.
Wat zou jij er van denken mocht je na een bepaald aantal fouten je job kwijt raken? Juist ja, ik zou het ook serieus nemen...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
gastxyz
Re: Ondervraging door immigrations, in Brussel of in Berlijn?
LOL. Wat denk je wat iemand zou antwoord op die 'vragen' als hij/zij wat kwaads in de zin heeft?
ZInloos gedoe.
ZInloos gedoe.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht