"omrijden" voor Grand Canyon? (north rim)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wettely
Amerika-ontdekker

"omrijden" voor Grand Canyon? (north rim)

Berichtdoor wettely » 13 jul 2018, 17:55

Hi, 24 juli vertrekken we dan eindelijk richting de States! 10 jaar sinds de laatste keer en nu met kinderen :)
We gaan ook naar Zion Ponderosa Ranch Resort, aan de oostkant van Zion. Volgende stop daarna is een (voor ons) flinke rit naar Beatty om de volgende ochtend Death Valley te doorkruisen.
Mijn vraag is: we zouden vanuit Zion een "omweg" kunnen maken om naar de north rim van de Grand Canyon te reizen. Volgens google maps kost ons dat 2,5 a 3 uur extra reistijd. Doen of niet doen? En waar aan de noordkant moeten we dan zijn? Dank!!

Markstaal
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: "omrijden" voor Grand Canyon? (north rim)

Berichtdoor Markstaal » 13 jul 2018, 18:24

Bedoel je om tussen de reis van Zion naar Beatty de North Rim mee te nemen of voor die tijd?
Als het er tussen de reis door overslaan, de totale afstand zou dan 775km zijn en dan heb je nog niks kunnen zien of geen pauze gehad.

De North Rim ligt ongeveer 175 km van Zion af en 70 km onder Jacob Lake.

Wat is jullie route?
2012: Florida - Orlando
2014: Zuidwesten - CA-NV-AZ
2016: Texas - San Antonio
2017: Zuidwesten: NV-UT-AZ-CA
2018: Zuidwesten: NV-UT-CO-NM-AZ
2019: Zuidwesten: UT-WY-MT-SD-CO

Vin.cent

Berichtdoor Vin.cent » 13 jul 2018, 18:28

Ik zie momenteel dat de UT 9 gesloten is, geen idee waarom, maar als dat op het moment nog is dat jij op die plek zit dan duurt het ruim 2 uur voor je in Zion National Park bent(volgens Google Maps, dus verbeter me maar als het niet klopt), dus ligt dat dan ideaal tov Zion?!

Het zal vast wel kloppen dat het zo lang extra duurt voor langs Grand Canyon te gaan, maar wil je ook nog wat zien of wil je alleen even zwaaien en zeggen tegen de mensen thuis dat je langs Grand Canyon bent gegaan?
Overigens, schijnt, zuid rim toch wat leuker te zijn! (zelf alleen maar Zuiden geweest, dus kan er ook niet veel over vertellen)
Wat is je plan en wat zijn je verwachtingen? Heb je eventueel extra dagen over? Kan je iets meer vertellen?

Dutchess
Amerika-expert

Berichtdoor Dutchess » 13 jul 2018, 18:35

Vin.cent schreef:Ik zie momenteel dat de UT 9 gesloten is, geen idee waarom

https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=71813
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

Vin.cent

Berichtdoor Vin.cent » 13 jul 2018, 18:37

Mijn excuses, wel gelezen, maar zo druk bezig dat ik de link even niet had gelegd :) FOEI!

Over 11 dagen ALLES opgelost denk je? (heb 't even niet gelezen allemaal nu)

Dutchess
Amerika-expert

Berichtdoor Dutchess » 13 jul 2018, 18:48

Moeilijk te zeggen, er wordt vandaag ook weer aardig wat regen verwacht dus dat helpt niet. Of echt "alles" (alle trails dus) over 11 dagen is opgelost weet ik niet, maar ze zullen er hard aan werken om iig Hwy 9 weer te openen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 13 jul 2018, 19:29

Wat betreft waar aan de north rim je moet zijn; kijk eens op www.nps.gov/grca voor meer informatie. Ik zou zeker de korte wandeling naar de Brigth Angel Point doen. En rij naar Cape Royal.
Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag. Wij zijn er toen vanuit Springdale naar toe gereden. wij hadden er echter wel een overnachting. Zonder overnachting mis je de mooiste uren in het park.

Als er nog iets is afgesloten in Zion als jullie er zijn zou je een dag Zion kunnen verruilen voor een bezoek aan de North Rim. Om het te doen op weg naar Beatty lijkt me wel erg veel voor die dag.

Marianne

wettely
Amerika-ontdekker

Berichtdoor wettely » 13 jul 2018, 20:37

Ai! Dat van die overstromingen had ik nog niet meegekregen. We zijn er pas op de 27ste, dus ik hoop en ga er maar even vanuit dat het dan weer op orde is. In principe ligt ons schema vast; vanuit Las Vegas naar Zion en dan via Death Valley naar Seqoia NF/Kernville. Maar ik lees al dat de afstand toch echt te groot is. Gaan we niet doen. Tenzij er zoveel problemen bij Zion blijven. Dan zouden we daar 2 ipv 3 nachten kunnen blijven en dan toch even door naar de GC.
Dank voor jullie reacties. Tips blijven welkom :)

Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Berichtdoor Aarjan » 13 jul 2018, 21:50

Tsja...
Voor mij een no-brainer!
Ben 2 keer op de North-Rim geweest en 1 keer South-Rim.
Hou je van drukte ga dan naar de South-Rim, wil je in alle rust genieten van wat je ziet dan ga je naar de North-Rim.
Vooral sunrise is geweldig, maar dan zul je daar wel moeten overnachten.

Tinus1955
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Berichtdoor Tinus1955 » 14 jul 2018, 09:08

Ook op de South Rim heb je zeer rustige plekken.
Paar jaar geleden in juni helemaal alleen op Shoshone Point gestaan, slechts 2 andere wandelaars tegengekomen op de korte trail erheen.
Het punt wordt overigens ook wel eens gebruikt voor huwelijk- en andere ceremonies en kan dan afgesloten zijn.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 14 jul 2018, 10:19

Aarjan schreef:Hou je van drukte ga dan naar de South-Rim, wil je in alle rust genieten van wat je ziet dan ga je naar de North-Rim.

Dat is niet de vraag; de vraag is of het mogelijk is of de moeite waard is om op weg van Zion naar Beatty nog langs de North Rim te rijden.
En ook al je niet van drukte houdt kan het toch de moeite zijn die drukte te trotseren om te genieten van de South Rim. Want het blijft mooi, ook al moet je het delen met anderen. En zoals Tinus zegt; er zijn daar ook rustige punten - al moet je daar wel iets meer moeite voor doen (en hopen dat het nu ook rustig blijft daar :wink: ).

Marianne

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht