Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
marleentje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Berichtdoor marleentje » 12 jul 2018, 16:40

dag iedereen,

volgend jaar 11 juni is het zover, dan vertrekken we richting Calgary, om op 2 juli terug te vliegen vanuit vancouver
wij hebben vlg planning in gedachten:
dag 1 calgary - bijkomen van de reis
dag 2 banff
dag 3 banff
dag 4 en 5 golden - of is een nacht lake louise beter?
dag 6 en 7 jasper
dag 8 en 9 well's gray - of is een nacht genoeg? zijn een beetje bang van de muggen
willen wel park bezoeken, maar echt verre wandelingen kunnen door gezondheidsredenen niet
dag 10 kamloops
dag 11 en 12 whistler
dag 13 parksville
dag 14 en 15 tofino
dag 16 en 17 victoria
vancouver - 4 laatste dagen

gelijkt dat op iets?
waar langer of minder lang verblijven?
heb al veel reisverslagen gelezen, misschien zelfs wat veel, ik zie door de bomen het bos niet meer
voor jullie hulp alvast bedankt

marleen en dochter sara

opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis marleentje: planning West-Canada 2019.

Berichtdoor opvakantie » 13 jul 2018, 10:08

Misschien heb je nog wat meer achtergrond informatie wat het wat gemakkelijker maakt om aan te geven of het ergens loont om langer te blijven.
Hou je meer van de stad? shoppen? liever (meerdere) korte wandelingen of langere? wil je een whale- of bear watching tour plannen?

marleentje
Amerika-newbie

Berichtdoor marleentje » 13 jul 2018, 12:12

hallo daar bedankt voor uw reactie hoor
korte wandelingen lukken mij meestal nog wel
wij hadden een whale watching in gedachten in victoria en de beren in blue river of eventueel in tofino
weet niet goed of het in de planning past om van bv parksville naar campbell river te rijden voor de orca tour
waar dan minder lang verblijven? hoeveel tijd nodig in campbell river?
victoria en vancouver aan het einde willen we er graag inhouden maar misschien is een dag minder in vancouver ook nog ok

opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Berichtdoor opvakantie » 13 jul 2018, 15:54

Mijn idee m.b.t. je vragen naar eigen ervaring van onze vakantie in 2016 in Canada:

dag 4 en 5 golden - of is een nacht lake louise beter?
Lake Louise is mooi maar wel een drukke plek en er stond toen wij wegreden een file om op de parkeerplaats te komen.
Je zou ook naar Canmore kunnen kijken, dat ligt wat dichterbij Banff (eronder).
We hebben destijds in Banff overnacht maar dat is een dure aangelegenheid en gaan dit jaar naar Canmore.
Banff is wel leuk om 's avonds wat rond te lopen en wat te eten en drinken.
Vergeet ook niet naar Yoho National park te gaan en even te stoppen bij Emerald Lake.

Wells gray ken ik niet, we hebben in Hinton overnacht en zijn op en neer naar Jasper gereden.

In Tofino zijn we ook twee nachten geweest. Dat is een leuk plaatste direct aan het water.
Je kunt er lekker over het strand wandelen en het Rainforest trail wandelen dat niet te lang is.
We hebben niet de hele trail gewandeld omdat er een beer rondliep.

Victoria is ook een leuke stad. Daar zijn we een dag geweest wat eigenlijk te kort was.
Dit jaar gaan we er nog eens naartoe. We hebben toen ook een whale watch tour gedaan wat echt te gek was.
Het weer was prachtig en de zee lekker rustig. We hebben Orca's gezien en Humpback whales. We zijn meen ik 3u weg geweest.

Vancouver is een vrij grote stad.
We hebben een tour van de stad gedaan met een bus en zijn in het Gastown district geweest om op het terras te zitten, wat te shoppen en te eten.
Tevens zijn we naar de Capilano Suspension Bridge geweest waar je ook nog een stukje kunt wandelen.
Of je er vier dagen om krijgt weet ik niet, misschien zijn er nog meer mensen hier met tips voor Vancouver.

marleentje
Amerika-newbie

Berichtdoor marleentje » 14 jul 2018, 13:12

mercikes k ga ermee aan de slag route nog eens goed bekijken dat is een deel van de reis he
yoho gaan we zeker bezoeken vanaf golden
ben er wel uit denk ik twijfel enkel nog aan een of twee nachten well s gray
wordt vervolgd

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht