Fietsen in het Zion NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
klap
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Fietsen in het Zion NP.

Berichtdoor klap » 14 jun 2018, 20:26

Wij willen deze zomer fietsen huren in Springdale en dan door Zion NP (Parus Trail en Scenic drive) fietsen. Weet iemand hoe lang je daar ongeveer over doet (heen en terug)?

flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: fietsen in Zion NP

Berichtdoor flex123 » 14 jun 2018, 20:45

Je weet dat het erg warm is in de zomer en veel helling op fietsen is?

Dutchess
Amerika-expert

Berichtdoor Dutchess » 15 jun 2018, 00:58

Toen wij het in 2012 en 2013 fietsten, deden we er heen & terug iets minder dan een uur en 40 minuten over vanaf de Desert Pearl Inn (pure fietstijd, "race"fietsen, zonder de hike/picknick pauzes). Maar dat was in februari en het was heerlijk koel. Als je het echt in de zomer wil doen, zou ik wel heel vroeg op pad gaan om de hitte te vermijden, en veel water drinken onderweg. Houd er ook rekening mee dat je moet stoppen als er een shuttle bus langs komt, want ze mogen jou alleen passeren als je minstens 1 been op de grond hebt. Daar hadden wij in februari dus ook geen last van.

Het is idd aardig klimmen op de heenweg, dus een lichte fiets met lage versnellingen is aan te bevelen. Je kan geloof ik tegenwoordig ook ebikes huren in Springdale. Het is een prachtig mooie tocht, en op de fiets zie je je omgeving toch anders dan als je in de auto rijdt.

Afbeelding
Riding in Zion National Park by DutchRosie, on Flickr

Afbeelding
Riding in Zion National Park by DutchRosie, on Flickr
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

josea
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Berichtdoor josea » 15 jun 2018, 23:39

TIP TIP TIP
Wij deden dat in 2015 en komende zomer weer omdat het zo leuk was. Maar dan alleen berg af :thumbup:
Je kunt de fietsen op de bus zetten waarmee je naar het eindpunt rijdt (Riverside Walk). Er kunnen twee fietsen per bus op, geloof ik.
Ga op tijd in de rij staan! ‘s Morgens vroeg. Wij hoefden niet heel lang te wachten. Dan drie kwartier met de bus naar eindpunt en we deden ongeveer 3 uur over het naar beneden fietsen, met de nodige stops. Was echt superfijn, ook omdat het tussen de bushaltes in dus heerlijk rustig is, want daar komt bijna niemand.

Heather
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Berichtdoor Heather » 16 jun 2018, 11:19

@josea

Leuk om te lezen.
Wij hebben deze fietsroute ook ingepland in juli.
Hoe plannen we dit ?
Fietsen de avond op voorhand reeds afhalen of de dag zelf ? Is reserveren noodzakelijk ?
Fietsen naar de ingang van het Zion NP en dan de bus veronderstel ik ?
We willen ook graag the Narrows doen. We vertrekken na het ontbijt van Bryce naar Zion. Eventueel de Canyon Overlook Trail en daarna The Narrows. Is dit haalbaar ?
Fietsen is dan gepland voor de dag erna.

Groetjes,
Heather

josea
Amerikafan

Re: Fietsen in het Zion NP.

Berichtdoor josea » 16 jun 2018, 15:02

Ha, wij ook in juli, 24 of 25 juli. Jullie?
Wij hebben vorige keer de fietsen op de ochtend zelf gehaald bij Zion Outfitters (geloof ik) bij de ingang van het park. Gewoon zelf uitzoeken, ze stonden daar voor de deur. Daarna klein stukje verder op de bus gezet en naar boven. In totaal waren we bijna 5 uur bezig (kan wel sneller hoor, maar wij stopten veel), dus rond twee uur weer terug. Iets te laat volgens mij, we hadden een halve dag gehuurd (was al duur genoeg) maar daar deden ze niet moeilijk over. In Springdale zelf zijn ook outfitters waar je fietsen kunt huren, maar dan moet je in de huurtijd dus ook fietsen van en naar de verhuurder. Qua prijs maakt het niet veel uit, geloof ik en wij hadden prima fietsen.
We hadden dus niets gereserveerd, maar misschien dat we dit jaar wel even de avond van tevoren erlangs gaan om te reserveren voor de dag erna als dat kan. Het wordt wel steeds drukker in Zion.... hoewel volgens mij niet veel mensen gaan fietsen, want dat is natuurlijk wel prijziger dan gewoon wandelen in het park...

josea
Amerikafan

Berichtdoor josea » 16 jun 2018, 15:05

Canyon Overlook zéker ook doen; één van de leukste wandelingen in (eigenlijk net buiten) het park, ook superleuk voor kinderen, want niet alleen naar rechttoe rechtuit wandelen. En een top uitzicht aan het einde!

Je zou dat kunnen doen als je van Bryce naar Zion rijdt, dan kom je er langs.

Heather
Amerikafan

Berichtdoor Heather » 16 jun 2018, 15:09

Wij zijn in Zion op 17 en 18 juli.
Bedankt voor de tips. We zullen ook de avond op voorhand eens gaan informeren of reserveren voor de fietsen.
Ik kijk er al naar uit :wink:

klap
Amerika-newbie

Berichtdoor klap » 16 jun 2018, 15:45

Ja, dank voor de tips! Ik heb nu fietsen gereserveerd 'overnite', dus we halen ze eind van de dag op en kunnen de volgende ochtend vroeg op pad. Ik denk dat we inderdaad met de bus heen gaan en dan terug fietsen. Kijk er erg naar uit!

Heather
Amerikafan

Berichtdoor Heather » 16 jun 2018, 16:01

@klap

Wanneer zijn jullie daar juist en bij wie hebben jullie geboekt ?
Is er een meerprijs voor die overnight booking ?

klap
Amerika-newbie

Berichtdoor klap » 16 jun 2018, 16:08

Ik heb gereserveerd bij Zion Cycles, zit vlakbij ons hotel: https://www.zioncycles.com/bike-rentals/

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 17 jun 2018, 07:39

josea schreef:Canyon Overlook zéker ook doen; één van de leukste wandelingen in (eigenlijk net buiten) het park ...

Ter voorkoming van misverstanden; het is in het park. Je rijdt al een tijdje in het park vanaf de oostingang. Stop vlak voor de tunnel. Er staat hier vaak een file als de rijbaan in één richting afgesloten is om campers door te laten. Het parkeerterrein is aan de linkerkant maar als je daarvóór aan de rechterkant een parkeerplaats ziet zou ik die nemen want het staat vaak vol.

@Heather: Als je op tijd uit Bryce vertrekt is het allemaal wel te doen maar parkeren in Springdale en de shuttlebus nemen zal ook tijd kosten.

Marianne

Heather
Amerikafan

Berichtdoor Heather » 17 jun 2018, 14:43

@Marianne

We logeren in Desert Pearl Inn. Dat is 15 min stappen naar de ingang van Zion NP.
Ik veronderstel dat we daar alvast kunnen parkeren alvorens in te checken en dan recht naar het park wandelen voor The Narrows ...

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht